דיקור סיני כנגד נשירת שיער והתקרחות

איך דיקור סיני עוזר לצמיחת השיער ונלחם בהתקרחות ונשירת שיער?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

אף על פי שאנשים רבים המתמודדים עם התקרחות בוחרים בנתיבי הרפואה המערבית הקונבנציונלית ומחליטים ליטול תרופות, למרוח תמיסות שונות על הקרקפת או לבצע השתלות שיער, אחרים מעדיפים לנסות לטפל בתופעה המעיקה באמצעות שיטות אלטרנטיביות. ואכן, ישנן דרכים חלופיות רבות להתמודדות עם התופעה: החל משינויים תזונתיים, עבור בשימוש בשמנים אתריים ובצמחי מרפא וכלה בדיקור סיני – אחת משיטות הטיפול המסורתיות והנפוצות ביותר ברפואה הסינית.

דיקור סיני הוא שיטה רפואית שנמצאת בשימוש כבר אלפי שנים ואשר מבוססת על הפעלה של נקודות מסוימות בגוף באמצעות החדרת מחטים עדינות. מטרת הטיפול היא השגת איזון באנרגיית הצ'י של המטופל. מעניין לדעת כי אף על פי שדיקור סיני לא נתפס כטיפול רפואי לגיטימי בעיניהם של רופאים מערביים רבים, מחקרים מדעיים הוכיחו כי הוא גורם להפרשת אנדורפינים, הורמונים ומשככי כאבים טבעיים בגוף. עם זאת, ישנם חוקרים שטוענים כי זהו אפקט פלצבו. כך או כך, בעשרות השנים האחרונות ניכר כי הפרקטיקה המסורתית מוסיפה לבסס את מעמדה בעולם המערבי ולהוכיח עצמה כטיפול יעיל במגוון רחב של בעיות רפואיות.

נשירת שיער בראי הרפואה הסינית

בעוד נשירת שיער נתפסת, באופן קונבנציונלי, כתוצאה של גורמים גנטיים והורמונליים, ברפואה הסינית היא נחשבת סימפטום של חוסר איזון רחב יותר בגופו ובנפשו של המטופל. בשל כך, הדרך לטפל בנשירת שיער, לפי הרפואה הסינית, היא באמצעות טיפול עמוק באיברים פנימיים שונים בגופו של המטופל ובאיזון שלהם. מטפלים ברפואה סינית, אם כן, מאתגרים את התפיסה המערבית של טיפול יחידני ודוגלים בשילוב של שיטות טיפול שונות, בהן טיפולים באמצעות מגע, שינויים תזונתיים ושימוש בצמחי מרפא – אשר כל אלה, יחד, אמורים לסייע לצמיחה מחודשת של שיער. לפי תפיסה זו, הדיקור, אשר מטהר את הדם, מסלק רעלים ושומנים ומרענן את העור, צריך להתבצע על פני הגוף כולו (ולא רק על גבי הקרקפת) במטרה לשפר את זרימת הדם ואספקתו לזקיקי השיער.

ההיבט המחקרי של דיקור סיני ונשירת שיער

אף על פי שכמה מחקרים, שבדקו את הקשר בין תהליכי התקרחות ובין דיקור סיני, לא מצאו קשר ישיר בין השניים, שני מחקרים הצביעו על קשר פוטנציאלי ביניהם וסיפקו טיעונים מבוססים לכך שדיקור סיני עשוי להועיל בעידוד צמיחה של שערות חדשות. לפי מחקרים אלה, המחטים הזעירות המוחדרות לגוף יוצרות גירוי בעור, עשויות לתרום לצמיחה מחודשת של שיער ומשפרות ומאיצות את זרימת הדם באופן המעורר את זקיקי השערה. בעקבות כך, הן עשויות להביא להאצה בצמיחה של שיער חדש וכן לחזק שערות חלשות. באחד משני המחקרים, ניכר כי התוצאות היו כמעט חד-משמעיות, משום שלמעט כמה נבדקים, כל הגברים שהשתתפו במחקר חוו האצה של צמיחת שיער חדש ועצירה או האטה של תהליכי ההתקרחות. ואולם, כאמור, הרפואה הקונבנציונלית מעלה סימני שאלה בנוגע ליעילות של הדיקור הסיני, שכן הדעה הרווחת של רוב הרופאים במערב מצביעה על הקשר בין נשירת שיער לרכיבים הורמונליים כמו DHT.

לסיכום

אף על פי שרוב המחקרים המדעיים שנערכו לא מצאו הוכחות חד-משמעיות לקשר בין דיקור סיני להתקרחות, מטופלים רבים מעידים כי הם מצאו את הטיפול יעיל ובטוח בהשוואה לטיפולים אחרים. חשוב לזכור כי בדומה לנטילת תרופות, גם דיקור סיני הוא טיפול הדורש התמדה לאורך זמן, ואולם, הוא לא כרוך בתופעות לוואי רבות או מסובכות (עם זאת, החדרת מחטים באזור הקרקפת עשויה להוביל לכאבי ראש, להתכווצויות שרירים, לאדמומיות או לדימום קל).

אולי יענייך אותך גם:
תרופות סבתא לנשירת שיער
תרופות סבתא להתקרחות

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן