מסאז' כנגד נשירת שיער והתקרחות

איך מסאז' נכון עוזר כנגד נשירת שיער והתקרחות ולמה צריך להתמיד בו לאחר השתלת שיער.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

אף על פי שהשתלות שיער נחשבות לטיפול היחיד שמביא לתוצאות מרשימות וארוכות טווח עבור אנשים ונשים הסובלים מהתקרחות ונשירת שיער עודפת, קיימות שיטות נוספות לטיפול בנשירת שיער: חלקן טבעיות, חלקן מבוססות על צריכה קבועה של כדורים ותרופות, וחלקן מתמקדות בשינויים תזונתיים. עיסוי היא אחת מן הטכניקות הפשוטות – אך האפקטיביות ביותר – להתמודדות עם נשירה עודפת של שיער.

כיצד עיסוי הקרקפת עשוי לתרום להפחתה של נשירת השיער?

ראשית, חשוב לציין כי בהשוואה לשיטות טיפול אחרות, עיסוי הקרקפת נבחן ונחקר מדעית על ידי חוקרים שונים, ונמצא כיעיל להתמודדות עם נשירת שיער – כך שמומלץ לנסות את השיטה הזו. שני מחקרים שונים מצאו כי עיסוי הקרקפת בעקביות ובתדירות גבוהה תורם להאטה של תהליכי התקרחות ואף עשוי להביא לעיבוי השערה. לטענת החוקרים, עיסוי הקרקפת תורם להרחבת כלי הדם וכך זרימת הדם משתפרת ומביאה לצמיחה של שיער חדש. עיבוי השערות, טוענים החוקרים, נובע ממתיחה וגירוי של תאים בזקיקי השיער, הלוא הם מקור השיער.

כידוע, זרימת דם תקינה מביאה לצמיחה בריאה של שיער על הקרקפת, שכן היא אחראית לא רק לאספקה תקינה של חמצן ורכיבים חיוניים נוספים אלא גם לסילוק של פסולת (כמו ההורמון DHT) מן התאים. אם אתם מתמודדים עם התקרחות, ודאי כבר נתקלתם בשמו של הורמון זה, הנודע כאחד הגורמים המרכזיים לנשירה עודפת של שיער. ה-DHT (דיהידרוטסטוסטרון) עשוי להיקשר לתאים בזקיקי השיער ולהוביל להתפתחותה של דלקת אשר מנוונת את זקיקי השיער. בעקבות כך, זקיקי השיער לא מצמיחים שערות באופן תקין וזרימת הדם אליהם נפגמת. בשל כך, עיסוי המביא לשיפור זרימת הדם בקרקפת הוא דרך פשוטה להתמודדות עם נוכחות של DHT בזקיקי השיער.

נוסף לכך, כפי שצוין למעלה, מחקרים הראו כי עיסוי הקרקפת מביא לצמיחה של שערות עבות יותר, שכן הוא גורם לגירוי ומתיחה של תאים בזקיקי השיער. כמו כן, נראה כי עיסוי הקרקפת מגביר את ייצור הסבום – חומר חיוני לשמירה על מאזן השומנים בעור, אשר מחסור בו עשוי לגרום להיווצרות של עור יבש ומתקלף הפוגם במצבן של שערות בריאות. חשוב לציין כי עיסוי הקרקפת תורם גם להפחתת לחץ וחרדות, אשר נמצאו במחקרים שונים כגורמים מרכזיים לנשירת שיער. מאחר ששחרור לחצים נחשב ליעיל ביותר בהתמודדות עם התקרחות, מומלץ לנצל את עיסוי הקרקפת ולשלב אותו בהרפיה כללית של הגוף.

איך כדאי לעסות את הקרקפת?

יש מספר שיטות לעיסוי הקרקפת במטרה לשפר את צמיחת השיער עליה. ראשית, אפשר להשתמש בקצות האצבעות בתנועות סיבוביות ותוך הפעלת לחץ בינוני בלבד על הקרקפת – מספר פעמים ביום למשך מספר דקות. יש לשים לב כי אתם מכסים את כל שטח הקרקפת. מלבד זאת, אפשר לשלב בעיסוי מכשירים ושמנים שונים המתאימים לעיסוי הקרקפת.

כיום, מוצעים מכשירים רבים לעיסוי הקרקפת, ועל כל אדם לבחור את המכשיר שמתאים לו. חשוב לזכור כי אין להפעיל לחץ חזק מדי בעת השימוש במכשירים, שכן הוא עשוי להביא לתוצאה הפוכה ולהגביר את נשירת השיער. כמו כן, אפשר לשלב שמנים אתריים שונים במהלך עיסוי הקרקפת וכך לנסות ולשפר את התוצאות. שניים מן השמנים המתאימים לעיסוי הקרקפת הם שמן אתרי נענע חריפה (Peppermint) ושמן אתרי לבנדר, שנודעים כשמנים אשר לא רק משפרים את זרימת הדם אלא גם נלחמים בזיהומים ובדלקות שונים. כמובן, יש לדלל את השמנים האתריים בשמן בסיס, כמו שמן שקדים, שמן ארגן, שמן קוקוס או שמן חוחובה. לאחר העיסוי, יש לשטוף את השמן באמצעות מים פושרים.

טיפולים, תרופות ופעולות נוספות שיכולים לעזור כנגד התקרחות ונשירת שיער:
דקל ננסי – האם נמצאה תרופת הפלא נשירת שיער והתקרחות?
אבודרט\דוטסטריד: כל מה שצריך לדעת על התרופה ומה הקשר להקרחה או נשירת שיער
איך שמן זרעי דלעת קשור לנשירת שיער והתקרחות? מאמר חובה למתקרחים
למה דרמה רולר ומזותרפיה עוזר כנגד נשירת שיער והתקרחות, ולמה זה מומלץ לאחר השתלת שיער?
למה שמן מנטה יעיל כטיפול נגד נשירת שיער ותהליכי התקרחות?
כל מה שצריך לדעת על טיפולי PRP ו-PRF

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן