גיל מומלץ להשתלת שיער בטורקיה

גיל מומלץ להשתלת שיער – האם יש דבר כזה?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

בעוד נשירת שיער והתקרחות הן תופעות נפוצות בקרב מבוגרים, נראה כי בעשורים האחרונים הולכת וגוברת השכיחות שלהם גם בקרב צעירים. ואולם, אף על פי שהשתלת שיער היא תהליך כירורגי פשוט יחסית, עולות שאלות בנוגע לגיל המתאים לעבור אותה: האם יש גיל מומלץ לבצע בו השתלת שיער? האם יש גיל צעיר מדי – או להפך, מבוגר מדי – לבצע בו השתלת שיער? והאם בכלל משתלם לעבור השתלת שיער בגיל צעיר, או שעדיף לחכות ולראות איך ולאן ההתקרחות מתפתחת?

באופן כללי, נראה כי תהליכי התקרחות ונשירת שיער מואצת מתחילים במהלך העשורים השלישי והרביעי (כלומר גילי 20 ו-30) וממשיכים לאורך החיים באופנים שונים: יש אנשים המתמודדים עם התקרחות מוחלטת כבר בגיל 25, ישנם אחרים שחווים נשירה איטית וקבועה לאורך כל חייהם, וישנם כאלה שמתמודדים עם התקרחות באזורים מסוימים בלבד על הקרקפת. כך או כך, חשוב להבין שגם אם ההתקרחות מתחילה בגיל צעיר, למשל, 18, היא עשויה (ואפילו צפויה) להתגבר לאורך שנות ה-20. אף על פי שהשתלת שיער יכולה, על פניו, להתבצע בכל גיל, יש חשיבות רבה למועד שבו בוחרים לעבור אותה.

מהם ההיבטים שכדאי לקחת בחשבון?

השאלה החשובה ביותר שיש לשקול כשרוצים לבצע השתלת שיער בגיל צעיר נוגעת להשתלות שיער עתידיות. באופן כללי, מטופלים מעדיפים לא לעבור יותר מהשתלת שיער אחת – אף שלפעמים מדובר בהמשך טיפול נחוץ – ולכן השתלת שיער בגיל צעיר מאוד יכולה להיות בעייתית. בגיל 18, לדוגמה, ההתקרחות לא מגיעה לשיאה ולכן השתלת שיער בשלב זה לא תהיה מבוססת על מצב התקרחות מוגדר ושלם. בשל כך, רוב הרופאים לא ממליצים על ביצוע השתלת שיער לפני גיל 20, וישנם אחרים שטוענים שגיל 25 הוא הגיל המומלץ והמוקדם ביותר לביצוע ההשתלה. ההמלצות הללו נובעות מכמה סיבות. ראשית, השתלת שיער תהיה מוצלחת יותר כאשר מצב ההתקרחות יהיה ברור ומוגדר יותר: אם בגיל 18 ההתקרחות במצב ראשוני, הרי שלאחר כמה שנים המצב יהיה שונה, ובשל כך, גם היקף ההשתלה יהיה נרחב יותר. השתלת שיער המבוססת על אותו מצב ראשוני של התקרחות עשויה להביא לכך שיהיה צורך בהשתלת שיער נוספת. עם זאת, מובן שלא מומלץ לחכות זמן רב מדי עד לביצוע ההשתלה, שכן התנאי הבסיסי לביצוע השתלת שיער הוא אזור תורם עשיר בזקיקי שיער בריאים וחזקים.

נוסף לכך, יש לזכור שהשתלת שיער באזור שבו השיער דליל (ולא במצב של קרחת מוחלטת) עשויה לפגוע באזור ולהביא לנשירה מואצת של שיער בעקבות הטראומה לעור. במצב כזה, אמנם יהיו זקיקי שיער חדשים באזור, אך השיער הדליל, ה"מקורי", ימשיך לנשור – וזוהי סיבה נוספת לחכות להתבססותה של ההתקרחות לפני ביצוע ההשתלה.

היבט נוסף שכדאי לשקול לפני ביצוע השתלת שיער בגיל צעיר נוגע לאפשרות של השתלה נוספת. במקרה שבו המטופל יצטרך לעבור השתלת שיער נוספת לאחר מספר חודשים או שנים, ההליך עשוי להיות מסובך יותר. ראשית כל, ייתכן שהאזור התורם, שבעבר סיפק זקיקי שיער רבים להשתלת השיער הראשונה, כעת לא עשיר מספיק. שנית, אף שבימינו השתלות שיער הן עניין שבשגרה, ואפילו שמדובר בתעשייה משגשגת ובשוק תחרותי שמציע מחירים משתלמים (לדוגמה, השתלות השיער בטורקיה נודעות בשל המחירים הזולים שלהן – קראו כאן עוד אודות מחירי השתלות שיער), תהליך ההשתלה עשוי להקשות מבחינה מנטלית על המטופל – ועל אחת כמה וכמה, על מטופל צעיר שזה עתה התחיל לראות את תוצאות ההשתלה הראשונה וכבר זקוק להשתלה נוספת. בשל כך, שתי השתלות שיער עוקבות עלולות לא רק להכביד מבחינה כלכלית על המטופל, אלא גם לפגוע בדימוי העצמי שלו. לכן, כדאי לשקול ברצינות אם כדאי לעבור את ההשתלה בגיל צעיר או להמתין לשלב מתקדם יותר של ההתקרחות.

איך להחליט?

אם אתם עדיין צעירים וכבר מתלבטים אם לבצע השתלת שיער או לא, כדאי שתתייעצו עם רופאים או מומחים אחרים להשתלות שיער שיוכלו לבחון את מצב ההתקרחות שלכם, להעריך את הכיוון שבו היא מתפתחת ולהציע לכם מהלך לפעולה. גם היקף הציפיות שלכם מהשתלת השיער הוא אספקט חשוב מאוד: עליכם לזכור שהשתלת שיער היא אמנם תהליך כירורגי קל שמניב פירות במהירות יחסית, אולם היא לא יכולה להחזיר לכם את השיער שאיבדתם. לכן, שימו לב שהציפיות שלכם ריאליות וסבירות, כך שתלא תתאכזבו מהתוצאות הסופיות. כמו כן, לפני ההחלטה על ביצוע ההשתלה, ודאו שניסיתם מתודות אחרות כמו טיפול בתרופות לנשירת שיער, תכשירים שונים ושינויים תזונתיים, ואל תשכחו כי השתלת השיער תהיה מוצלחת יותר אם היא תתבסס על התקרחות מוגדרת. ישנם מצבים של נשירת שיער זמנית בעקבות מצבים נפשיים של חרדה ודיכאון, תאונות, ירידה פתאומית במשקל, ניתוחים או טראומות גופניות אחרות, ולכן מומלץ לשקול את ביצוע ההשתלה בכובד ראש וכמובן, להתייחס לחוות דעתו של הרופא המטפל. אם תחליטו לבצע את השתלת השיער בגיל צעיר, חשוב מאוד לעשות את זה בקליניקה מקצועית ותחת ידיו של רופא אחראי, שידע לטפל בחוכמה באזור התורם שלכם ולהשאיר בו מספיק זקיקי שיער למקרה שתזדקקו להשתלה נוספת בעתיד.

עוד מאמרים חשובים לפני השתלת שיער:
תהליך החלמה של השתלת שיער
סיכונים בהשתלת שיער

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן