זקיקים מהחזה להשתלת שיער

האם אפשר לקחת זקיקים מהחזה לטובת השתלת שיער?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

מאחר שהשתלת שיער היא תהליך המבוסס על העברה של זקיקי שיער ממקום אחד למקום אחר בגוף, שאלת קיומם ומצבם של זקיקי השיער המתאימים להשתלה היא אחת השאלות הבסיסיות שנבחנות על ידי הרופא המטפל בפגישת ההכנה שלו עם המטופל. בדרך כלל, כידוע, אזור אחורי הראש וצדדיו הוא האזור התורם (כלומר האזור שממנו נקצרים זקיקי השיער) משום שהוא – יחסית – עשיר יותר בשיער בריא וחזק ואשר גדל בצפיפות. עם זאת, אצל מטופלים מסוימים אזור אחורי הראש וצדדיו לא חזק מספיק: אין בו מספיק זקיקי שיער כדי לבצע השתלת שיער מוצלחת, שתביא למראה אותנטי, זקיקי השיער בו לא חזקים מספיק, או שהם גדלים בצפיפות נמוכה. במקרים כאלה, הרופא המטפל עשוי להציע למטופל לפנות לשיטות אחרות של השתלת שיער, אשר מבוססות על קצירה של זקיקי שיער מאזורים שונים בגוף – אצל גברים, בדרך כלל, מדובר בזקן ובחזה.

איך מתבצעת השתלת שיער עם זקיקי שיער מהחזה?

ראשית, חשוב לזכור שההחלטה על אופן ביצוע ההשתלה נלקחת על ידי הרופא המטפל, אשר מאבחן בפגישת ההיכרות שלו עם המטופל את מצב ההתקרחות, מצב האזור התורם והצורך בזקיקים מאזורים נוספים בגוף. בדרך כלל, השתלת השיער תתבסס על זקיקי שיער מהאזור התורם הקלאסי (אחורי הראש וצדדיו) תוך הסתמכות על זקיקי שיער מהזקן ומהחזה לשם הגברת הצפיפות, מילוי אזורים לא מרכזיים וכדומה. השתלת שיער המשלבת זקיקי שיער מאזורים אחרים בגוף – שאינם הקרקפת – מתבצעת בשיטה הנקראת BHT (Body Hair Transplant) ויש לה יתרונות וחסרונות שונים.

אחד היתרונות העיקריים של שיטה זו נוגע לעובדה כי אף על פי שהאזור התורם הקלאסי לא חזק מספיק כדי לתמוך בהשתלת שיער מלאה ומוצלחת, הרי שאפשר להשתמש בזקיקי שיער מהזקן ומהחזה ובכך לפתור בעיות של שיער דליל או אי שביעות רצון של המטופל עם תוצאות של השתלה קודמת. במקרים של אזור תורם דליל, הרופא המטפל, בדרך כלל, יפנה ראשית אל אזור הזקן ורק לאחר מכן אל החזה – אולם חשוב לציין כי בין שני הסוגים של זקיקי השיער קיימים מספר הבדלים. ראשית, זקיקי השיער מהזקן נודעים ככאלה המתאימים לקרקפת (אף על פי שאפשר להבחין בהבדל קל בין שיער הקרקפת לשיער הזקן), ואפילו הולמים את אזור קדמת הראש ויוצרים מראה טבעי לגמרי. לעומת זאת, זקיקי שיער מהחזה שונים יותר מזקיקי השיער בקרקפת וההבדל בין שני סוגי השיער עשוי לבלוט. ואולם, כאמור, רופא מנוסה ומומחה מפזר במקצועיות את זקיקי השיער מהזקן ומהחזה על פני הקרקפת ובכך מטשטש את ההבדל בינם לבין שערות הראש המקוריות. נוסף לכך, בעוד זקיקי השיער מהזקן מתאימים לא רק להגברת הצפיפות אלא אף לאזור הפדחת, זקיקי השיער מהחזה מתאימים יותר לאזורים הפנימיים על פני הקרקפת – ולא לקדמתה.

מהם היתרונות והחסרונות של ביצוע השתלת שיער בשיטת BHT?

בעוד להשתלה של זקיקי שיער מהחזה יש יתרונות מובהקים, היא עשויה להיות מורכבת ובעייתית. ראשית, בממוצע, מדובר על 1,200 עד 2,000 זקיקי שיער שאפשר לקצור מהחזה – מספרים לא גבוהים אשר לא מהווים כמות מספקת להתמודדות עם מצבים של התקרחות נרחבת. כמו כן, כאמור, מדובר בזקיקי שיער השונים באופן מהותי מזקיקי השיער שצומחים באופן טבעי על הקרקפת: זקיקי שיער מהחזה חלשים יותר, דקים יותר וגדלים באופן שונה.

עם זאת, זקיקי שיער מהחזה מתאימים בהחלט למילוי של אזורים דלילים על הקרקפת והגדלת הצפיפות של השיער באזורים שונים על גבי הקרקפת. כמו כן, השתלה של זקיקי שיער מהחזה עוזרת לשמור על מצב טוב באזור התורם הקלאסי (אחורי הראש וצדדיו), כך שהוא לא נעשה דליל בעקבות קצירה של יותר מדי זקיקי שיער ממנו.

לסיכום

השתלת שיער בשיטת BHT מומלצת עבור מטופלים בעלי אזור תורם דליל או עבור מטופלים אשר מוצאים את השתלת השיער שעברו לא מוצלחת, דהיינו כאלה המעוניינים בהגברת הצפיפות של השיער על הקרקפת. כיום, שיטה זו נפוצה ואפשר למצוא אותה כמעט בכל הקליניקות להשתלת שיער בעולם, אולם היא כמובן יקרה יותר – שכן היא מצריכה עבודה מורכבת וארוכה יותר.

אם אתם חוקרים על השתלת שיער בטורקיה אולי יעניין אתכם גם:
זריקות הרדמה בהשתלת שיער
גיל מומלץ להשתלת שיער
סיכונים בהשתלת שיער

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן