האם יש תופעות לוואי בהשתלת שיער

האם יש תופעות לוואי בהשתלת שיער? ואם כן, איך אפשר למזער אותם בבחירת קליניקה טובה

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

השתלות שיער הן הטיפול הנפוץ ביותר כיום עברו אלו הסובלים מהתקרחות, נשירת שיער, שיער דליל ונסיגת שיער מקו השיער. למרות התוצאות המרשימות והיתרונות של ההשתלות למינהן חשוב להכיר גם את הצד השני של המטבע בכדי להיות מודעים וערוכים לתופעות הלוואי והסיכונים בהשתלת שיער שטיפולים מסוג זה יכולים להביא איתם ולגרום להם. בעשור האחרון, חלה עלייה קלה בכמות האנשים הבוחרים לבצע את טיפולים אלו.

בשנים האחרונות, השתלות שיער נראות כטיפול בטוח ולגיטימי אך זה עדיין לא אומר שהוא בטוח לחלוטין ונטול כל סיכונים, בהמשך, נדבר על התופעות האפשריות והסיכונים הקיימים בטיפולי השתלות שיער.


תופעות לוואי וסיכונים – מה הם

התופעות משתנות בין מטופל למטופל, ישנם כאלו שעוברים את הטיפולים ללא כל בעיה בעוד יש כאלו הסובלים מתופעת לוואי אחת או יותר לאחר הטיפולים. תופעות הלוואי הינן:
– בצקת: בצקת היא תופעת לוואי נפוצה בניתוחים רבים הנגרמת מהצטברות נוזלים ברקמות כתוצאה מהליכי הניתוח שהמטופל עובר. ע"פ המחקרים שבוצעו נמצא כי בין 42 ל43 אחוז מהמטופלים סובלים מבצקת לאחר השתלת שיער. אמנם, הבצקות חולפות לאחר כמה ימים בדרך כלל וברוב המוחלט של המקרים לא מדובר בתופעת לוואי ממושכת ולא תפגע בתהליך ההחלמה.
– שטפי דם: שטפי דם היא תופעת לוואי נדירה במיוחד בניתוחי השתלת שיער ובדרך כלל נגרמת מחוסר מיומנות של המנתח או מטעות אנוש. רק בין אחוז לשניים מהמטופלים סובלים משטפי דם.
– דלקת זקיק השיער: תופעת לוואי נפוצה לאחר טיפול שחזור שיער. מדובר בפריחה ואדמומיות באזורי ההשתלה. תופעה זו גורמת לחוסר נוחות אצל המטופל המלווה בגרד עז. הסטטיסטיקה מדברת על 23% מהמטופלים. לעיתים, יכולה גם להופיע ילפת שטוחה שהיא הגרסה החריפה יותר של הדלקת והיא יכולה להוביל לנשירת שיער והתקרחות. אך במקרה זה, זו תופעה לוואי נדירה.
– הופעת שיער דק ודליל: בהרבה מקרים, האזור התורם המשמש לשחזור השיער נפגע בעצמו במהלך התהליך ובריאות השיער באותו אזור נפגעת גם כן. החדשות הטובות הן שברוב המקרים הבעיה הזו לא נמשכת המון זמן והצמיחה של שיער שופע וסמיך מתחדשת במהירות.
– גרד: תהליך השתלת השיער כולל יצירת חתכים קטנים בקרקפת שלתוכם נכנסים השתלים. בתהליך הריפוי של הגוף יופיעו מאות גלדים סביב זקיקי שיער שהם יכולים להביא לגירוד באזור בו הושתל השיער. על המטופלים להימנע מלגרד את האזור ואפשר לטפל בגירוד והגירויים באמצעות שטיפה יומיומית עם שמפו עדין ולא מבושם.
– חוסר תחושה: חוסר תחושה היא תופעה שרק 10% מהמטופלים דיווחו עליה. תופעה זו יכולה להימשך עד לכמה שבועות לאחר הניתוח ובדרך כלל מדובר בתופעה זמנית המתפוגגת מעצמה ככל שהגוף מסתגל לשיער המושתל בקרקפת.
– שיהוקים: תופעת לוואי הרבה פחות שכיחה שרק כ-4% מהמטופלים דיווחו עליה היא שיהוקים. גירויים של תאי העצב בקרקפת יכולים להסתיים בשיהוקים תכופים.
– ציסטות: גושים המופיעים בדרך כלל באזור בו נקלטו השתלים החדשים. צבען האופייני של הציסטות הוא סגול והן מגיעות לגדלים שונים. בדרך כלל הן נעלמות תוך כמה שבועות מבלי להשאיר שום סימן.
– צלקות: השתלה יכולה להשאיר צלקות המתפשטות ללא שליטה או כאלו מורמות מעל העור. צלקות רחבות הן תופעה נפוצה יחסית עליה דיווחו כ 15% מהמטופלים.

מי לא צריך לעבור השתלת שיער

באופן כללי, השתלת שיער היא טיפול בטוח ורוב תופעות הלוואי חולפות מהר אך עדיין ישנם מטופלים שכדאי להם להימנע מהשתלת שיער ולחפש פתרונות אחרים כמו למשל:
– אלו שאין להם כמות מספקת של שיער באזור התורם
– נשים הסובלות מכמה מוקדי התקרחות בכל אזורי הקרקפת.
– אנשים בעלי נטייה לפתח צלקות עבות (קלואידיות)
– אלו שעברו כימותרפיה
– אלו שלא אהבו את המראה האסתטי של שתלי שיער או תוספות שיער בעבר

מסקנות לגבי השתלת שיער

טיפולי השתלת שיער בטורקיה ובכללי כרוכים בכמה תופעות לוואי אך עדיין מדובר בטיפול יחסית בטוח. תופעות הלוואי לא נמשכות זמן רב ברוב המקרים אך עדיין יכולות להביא לפגיעה זמנית במראה החיצוני ולתחושת חוסר נוחות. בנוגע לתופעות ארוכות טווח, אם אתם נוטים להצטלקות בעייתית ולא תקינה, כדאי לכם לוותר על השתלת שיער. מי ששוקל טיפול השתלת שיער צריך להתייעץ עם רופא מומחה לפני קבלת החלטה סופית ורצוי להתייעץ עם מנתח מנוסה שעבר הכשרה מקצועית על מנת להפחית סיכונים במהלך הניתוח.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן