פינסטריד או פרופסיה

האם פרופסיה (פינסטריד) זה מה שיעצור את ההתקרחות שלך?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

חברים היום נדבר על פרופסיה (פינסטריד):

אני לא חושב שיש הרבה גברים שסובלים מנשירת שיער ולא מכירים את הפרופסיה, מדובר באחת מן התרופות הפופולריות ביותר למניעת התקרחות והיא נחשבת על פי מחקרים רבים כאחד מהטיפולים המועילים והמומלצים ביותר כדי להילחם בנשירה. ולמרות זאת, מאז ומתמיד ובעיקר בשנים האחרונות התרופה זוכה ליחסי ציבור לא כל כך טובים בגלל טיב תופעות הלוואי שלה אשר קשורות בעיקר לחשק המיני.
בפוסט הזה אנסה לסכם לכם כל מה שאני יודע על התרופה ומה אני חושב עליה. אך חשוב להדגיש, שאין לראות במה שאני כותב המלצה רפואית, לפני כל תחילת הליך רפואי או תחילת נטילת תרופה עם מרשם כמו זאת, יש להתייעץ עם הרופא המטפל שלכם ולהישמע לו בלבד.

מה זאת התרופה הזאת ואיך היא עובדת?

פרופסיה (פינסטריד) אינה תרופה להתקרחות, אלא אפשרות טיפול לניהול נשירת שיער.
פרופסיה (פינסטריד) אינה תרופה להתקרחות, אלא אפשרות טיפול לניהול נשירת שיער.
פינסטריד, הנמכרת תחת שמות מסחריים שונים כמו פרוסקר ופרופסיה, היא תרופה המיועדת לטיפול בהתקרחות אצל גברים. התרופה מיועדת להגברת הצמיחה של שיער הראש ולמניעה של נשירת שיער באמצעות חסימה של האנזים 5-אלפא-רדוקטז – האנזים שאחראי על המרת הטסטוסטרון ל-DHT (דיהידרוטוסטרון). רמות גבוהות של DHT עשויות לפגוע בצמיחה התקינה של שיערות על הקרקפת, ולכן פגיעה בתהליך הייצור של ה-DHT משמעותה עצירה (או לפחות האטה) של התקרחות אצל גברים – ולעיתים אף שיפור והאצה של תהליכי הצמיחה של השיער החדש.
אמנם פינסטריד נכנסה לשימוש כתרופה למניעת ערמונית מוגדלת, אך התבררה עם השנים (ובאמצעות מחקרים רבים) כתרופה יעילה גם למניעת התקרחות. בהקשר זה, התרופה, הנצרכת בבליעה של כדור אחד ביום, נמצאה כתרופה אפקטיבית ביותר. מחקרים הראו כי היא מאטה נשירת שיער אצל כמעט 100% מהגברים הצורכים אותה, ומשפרת את צמיחת השיער אצל יותר ממחציתם.
מחקרים רבים נערכו בעולם במטרה לבחון את יעילותה של התרופה לאורך זמן, ורובם הגיעו לתוצאות ולמסקנות דומות. באחד המחקרים, אשר בחן את יעילות הפרופסיה לאחר חמש שנים, נמצא כי אצל 90% מהגברים שהשתתפו במחקר ואשר צרכו את התרופה באופן קבוע לאורך השנים נבלמה נשירת השיער או נרשמה צמיחה מחודשת. כמו כן, אצל מחצית מהמשתתפים הודגמה צמיחה משופרת של 
שיער הקרקפת. למרות זאת, אצל 10% מהמשתתפים נרשמה החמרה במצב ההתקרחות הקיים.
 

מה הסיפור עם התופעות לוואי? על מה כל הרעש?

פרופסיה (פינסטריד) יכולה לסייע בטיפול בהתקרחות גברית.
פרופסיה (פינסטריד) יכולה לסייע בטיפול בהתקרחות גברית.
למרות שנראה כי מדובר בתרופה בטוחה לשימוש, יעילה במיוחד ובעלת תוצאות מרשימות, ניכר כי בשנים האחרונות הולכות ומתרבות הטענות נגדה בשל תופעות הלוואי שלהן היא עשויה לגרום. רוב הטענות מתמקדות בשינויים ההורמונליים שהתרופה מביאה להם ובהשלכות שלהם על התפקוד המיני של הגבר: ישנם מחקרים שונים שמראים כי צריכה קבועה של התרופה לאורך שנים עשויה להוביל לירידה בחשק המיני, לכשל זקפתי (אימפוטנציה) ולירידה בנפח הזרע. כמו כן, נטען כי שימוש קבוע בתרופה עלול להוביל לדיכאון ולהפרעות בקצב הלב. עם זאת, חשוב לציין כי מספר הגברים אשר דיווחו על קיומן של תופעות לוואי בעקבות צריכת התרופה הוא מזערי. נוסף לכך, לא מדובר בתופעות לוואי בלתי הפיכות וברגע שתפסיקו עם התרופה תופעות הלוואי יעלמו.
נוסף לכך, ישנם הטוענים כי התרופה פוגעת בפוריות. מחקר אשר בחן את הסוגיה מצא כי ספירת הזרע של גברים הצורכים פרופסיה יורדת, אולם היא מתאזנת לאחר הפסקת הצריכה. בשל כך, מומלץ לגברים לא לצרוך פרופסיה במהלך התקופה שבה הם מנסים להיכנס להיריון. נוסף לכך, נטען כי התרופה, שנועדה במקור לטפל בסרטן, עשויה דווקא להוביל להתפתחות של סוגים אחרים של סרטן הערמונית. עם זאת, חשוב לציין שהממצאים שנויים במחלוקת, וכי יש הטוענים שהקטנתה של בלוטת הערמונית, אשר מתרחשת בעקבות צריכה קבועה של פרופסיה, דווקא מקלה על אבחון מוקדם של סרטן.

אז מה אני חושב על התרופה?

פרופסיה (פינסטריד) היא תרופה עם מרשם ויש להשתמש בה רק בפיקוח רופא
פרופסיה (פינסטריד) היא תרופה עם מרשם ויש להשתמש בה רק בפיקוח רופא
אני אישית לא ממתנגדי התרופה. אני מכיר אנשים רבים שנטלו את התרופה ולא הרגישו שום תופעת לוואי, אני מכיר גם אינספור אנשים שהתרופה עצרה להם את ההתקרחות ועוד הרבה מטופלים ששיער שכבר נשר להם חזר לצמוח בגלל התרופה. צריך לזכור גם, שלמרות המתקפות הביקורתיות נגד התרופה, נראה שהיא זוכה לגיבוי מרופאים ומחוקרים, אשר ממשיכים להמליץ עליה בפני מטופלים ואף צורכים אותה בעצמם.
עם זאת, חשוב לזכור שהשפעת הפרופסיה תלויה בצריכה קבועה שלה – וגם ההשפעה המינימלית ביותר מופיעה רק לאחר כמה חודשים (לפחות שלושה) של צריכה יומיומית שלה. אמנם גברים רבים מעידים כי הם מרוצים מאוד מהתוצאות של התרופה, אולם חשוב לזכור שצריכה קבועה (ולמשך כל החיים) של התרופה מייצרת תלות בה, לעומת השתלת שיער, שהיא טיפול חד-פעמי והפתרון המהיר והבטוח ביותר, והיחיד המבטיח קרוב ל- 100% הצלחה. אני אישית נטלתי את התרופה בתקופה שאחרי ההשתלה שלי כדי לעודד צמיחה של זקיקים וכדי להאיץ את תקופת הקליטה של הזקיקים. אבל היום אחרי שהגעתי לתוצאה הסופית של ההשתלה שלי החלטתי להפסיק לנטול את התרופה בגלל אי נוחות אישית שלי, ולמרות שאני יודע שיש סיכוי שהתרופה תמנע נשירה של השיער הטבעי שלא הושתל. אני אישית גם פחות מתחבר לנטילת כדורים בצורה יומיומית אם אין צורך בהול לכך, אבל זה רק אני
ספרו לנו מה אתם דעתכם על פרופסיה בתגובות. 

פרופסיה אל מול השתלת שיער: היתרונות, החסרונות ומה שצריך לדעת

פרופסיה, הידועה גם בשם פינסטריד, היא תרופה המשמשת לטיפול בהתקרחות גברית. התרופה פועלת על ידי הפחתת הייצור של הורמון הנקרא דיהידרוטסטוסטרון (DHT) שאחראי לנשירת שיער. פרופסיה מסייעת להאט את נשירת השיער ולקדם צמיחה מחודשת של שיער אצל גברים שחווים התקרחות ונשירת שיער.

פרופסיה נחשבת ליעילה לשימור שיער קיים ומניעת נשירת שיער נוספת. למרות שהתרופה עשויה לעורר צמיחה מחודשת של שיער במקרים מסוימים, היא לא מבטיחה צמיחה מחודשת של כל השיער האבוד. חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בתחום שיקום השיער כדי לקבוע את היתרונות הפוטנציאליים של פרופסיה למצב הספציפי שלכם.

היתרונות של השימוש בפרופסיה כוללים:
תרופה נוחה – פרופסיה נלקחת דרך הפה כגלולה, מה שהופך אותה לאופציה טיפולית נוחה.
זמינה באופן נרחב – פרופסיה זמינה בקלות עם מרשם מאיש מקצוע בתחום הבריאות.
יעילה לנשירה מוקדמת – פרופסיה יעילה ביותר אצל אנשים עם נשירת שיער או דלילות בשלב מוקדם.

חלק מתופעות הלוואי הפוטנציאליות של פרופסיה עשויות לכלול הפרעות בתפקוד המיני(!) ירידה בחשק המיני באופן כללי ורגישות או הגדלה של החזה הגברי. חשוב לדון בכל דאגה או תופעות לוואי אפשריות עם רופא מומחה לפני שתתחילו בנטילת התרופה.

יחלפו מספר חודשים עד שתוכלו לראות תוצאות ניכרות עם פרופסיה. הזמן שלוקח לצמיחה מחודשת של שיער להופיע יכולים להשתנות בין גברים שונים וחשוב שיהיו לכם ציפיות ריאליות. רק שימוש עקבי בפרופסיה כפי שנקבע על ידי רופא מקצועי יכול למקסם את היתרונות הפוטנציאליים שלה, כלומר צריך ליטול אותה במשך תקופה כדי לראות תוצאות ולשמור עליהן.

השתלת שיער הינה הליך כירורגי הכולל קצירת זקיקי שיער מאתר תורם (בדרך כלל החלק האחורי של הראש) והשתלתם באזורים בהם קיימים דילול או התקרחות. זקיקי השיער המושתלים ממשיכים לצמוח במיקומם החדש, ומספקים קו שיער מלא וצפיפות שיער איכותית במראה טבעי.

היתרונות של השתלת שיער כוללים:
פתרון קבוע וחד פעמי – השתלת שיער מציעה פתרון קבוע לנשירת שיער, שכן זקיקי שיער המושתלים עמידים להורמון האחראי להתקרחות.
תוצאות במראה טבעי – השיער המושתל משתלב בצורה חלקה עם השיער הקיים ומעניק מראה טבעי.
ביטחון מוגבר במראה – שחזור שיער מלא יותר יכול לשפר את הביטחון העצמי מקצה לקצה.

כן, ניתן להשתמש בפרופסיה בשילוב עם השתלת שיער. נטילת התרופה יכולה לעזור לשמר ולחזק שיער קיים תוך קידום צמיחה מחודשת של שיער. חשוב להתייעץ עם רופה מומחה בתחום שיקום השיער על מנת לקבוע את השילוב המתאים ביותר עבורכם בהתאם למצבכם האישי.

הבחירה בין פרופסיה להשתלת שיער תלויה במספר גורמים, כולל מידת נשירת השיער, יעדים אישיים, העדפות ותקציב. רופא מומחה המתמחה בשיקום השיער יכול לעזור לכם לקבוע את תוכנית הטיפול המתאימה ביותר לצרכים שלכם. זכרו, המצב של כל אחד הוא ייחודי וחשוב לפנות לייעוץ אישי בקליניקה מקצועית בכדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם. בעוד שפנסטריד מעניקה השפעה זמנית – השתלת שיער הינה פתרון קבוע שמעניק לכם שיער טבעי ועמיד בפני התקרחות.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן