האם שיער רגיל ושיער מושתל נראים אותו דבר

האם שיער רגיל ושיער מושתל נראים אותו דבר? מה ההבדלים וממה זה מושפע?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

גברים ונשים רבים המעוניינים לבצע השתלת שיער מתמודדים עם שאלה מטרידה: האם לאחר ביצוע ההשתלה השיער המושתל ייראה כמו השיער הטבעי? אפשר להבין את השאלה הזו, שכן השיער המושתל צומח באזורים המקריחים לאחר שהועבר לשם באופן מלאכותי. ואולם, הרעיון המהותי של השתלת שיער והתהליך שעליו היא מבוססת הוא שימוש בשיער של המטופל לשם יצירת מראה טבעי לחלוטין, ולכן לא צפוי להיות הבדל משמעותי בין השיער הרגיל לבין השיער המושתל. כמובן, השיער המושתל לא יהיה זהה באופן מושלם לשיער הטבעי שנשר, שכן הוא צפוי לצמוח במרקם ובעובי שונים, אך המראה שלו יהיה קרוב מאוד (עד זהה) למראה של השיער הרגיל.

תהליך השתלת השיער

במהלך השתלת השיער, הרופא המטפל מבצע העברה של זקיקי שיער מאזור אחד – האזור התורם – אל האזור המקריח. לאחר ביצוע ההרדמה המקומית, הרופא קוצר את זקיקי השיער מהאזור התורם בעזרת מחט חלולה, אחד אחד, ומניח אותם בתמיסה המשמרת ומזינה אותם לפני שהם מוחדרים מחדש אל הקרקפת. בשלב זה, הרופא פותח בקרקפת ערוצים, שהם למעשה תעלות שיער ואשר בהם יושתלו זקיקי השיער (בשיטת FUE. לעומת זאת, בשיטת DHI הרופא המטפל מדלג על שלב פתיחת הערוצים מאחר שהוא משתמש ב-Choi). לאחר שתעלות השיער פתוחות וזקיקי השיער מוכנים להשתלה באזור המקריח, הרופא משתיל בדיוק ובקפדנות את זקיקי השיער. שלב ההשתלה של זקיקי השיער הוא השלב המכריע ביותר בהקשר של מראה השיער המושתל לאחר הטיפול, מאחר שעל הרופא להביא בחשבון פרמטרים שונים, כמו כיוון הצמיחה, סוג השיער ועומק ההשתלה, במטרה שהשיער החדש ייראה טבעי.

יצירת קו שיער טבעי

אחד האלמנטים החשובים ביותר בהשתלת שיער הוא קו השיער, שכן הוא מוצג לראווה בקדמת הראש ומתפקד בפועל כמסגרת של הפנים. כמובן, מיותר לציין שרופאים מומחים ובעלי ניסיון עשיר יודעים כיצד ליצור קו שיער טבעי, מדויק ומחמיא, תוך שהם מביאים בחשבון שיקולים שונים הנוגעים לגילו של המטופל, לסוג זקיקי השיער שבהם הם משתמשים, לצפיפות שבה הם משתילים את זקיקי השיער ולכיוון הצמיחה שלהם.

יצירה של קו שיער טבעי תלויה בקפדנות שבה הרופא המטפל עובד וכן בהתחשבות שלו בכל הפרמטרים שהוזכרו. למשל, רופא מצוין יודע כי קו השיער נסוג אצל כל בני האדם לאורך השנים, ולכן הוא ייצור קווי שיער במיקומים סבירים ומתקבלים על הדעת (ולא נמוכים או גבוהים מדי) עבור גברים בגילים שונים. כמו כן, רופא מומחה יקפיד על שימוש בזקיקי שיער המצמיחים שערות בודדות מכיוון שכך השיער הטבעי צומח בחלק זה של הקרקפת. נוסף לכך, אף על פי שמטופלים רבים מאמינים כי צפיפות גבוהה של זקיקי שיער יוצרת מראה טבעי, זה לא בהכרח נכון – ובהחלט לא נכון כשמדובר בקו השיער. בשל כך, רופא מנוסה ישתיל את זקיקי השיער בצפיפות טבעית באזור זה של הקרקפת ויקפיד על יצירה של כיוון צמיחה הגיוני ומסודר ההולם את כיוון הצמיחה הטבעי של המטופל.

לסיכום

בעיקרון, שיער מושתל ושיער רגיל נראים אותו דבר זמן מה לאחר ההשתלה. כמובן, בחודשים הראשונים שלאחר ההשתלה, זקיקי השיער עוברים תהליך של היקלטות בקרקפת והשיער המושתל עדיין צומח, ולכן הוא לא נראה טבעי לחלוטין. עם זאת, ביצוע השתלת שיער אצל רופא מומחה ובעל ניסיון יבטיח כי לאחר מספר חודשים, השיער המושתל יהיה כמעט זהה לשיער הטבעי.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן