FUE השתלת שיער

השתלת שיער בשיטת FUE – כל מה שצריך לדעת

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

כידוע, השתלת שיער בטורקיה או בכל מקום אחר בעולם היא הליך כירורגי שכולל העברה של זקיקי שיער מאזור אחד – האזור התורם – אל האזור המקריח. מאחר שאחוזי ההצלחה של השתלות השיער גבוהים מאוד, גברים ונשים רבים בוחרים לעבור את הטיפול בקליניקות בארץ ובעולם. אם תבחרו לבצע השתלת שיער, כדאי שתערכו מחקר מקיף על הנושא ותלמדו כיצד מומלץ לבחור רופא וקליניקה, אילו שאלות כדאי לשאול, איזה שלבים כלולים בתהליך ומהן השיטות השונות לביצועו. באופן כללי, קיימות שתי שיטות מתקדמות וחדשניות לביצוע השתלות שיער בימינו – טכניקת FUE וטכניקת DHI. אף על פי שההבדלים בין שתי השיטות עשויים להיראות לא קריטיים או מכריעים, כדאי שתכירו את שתיהן לפני שתבחרו את השיטה שבה תרצו לבצע את השתלת השיער.

טכניקת FUE – או בשמה המלא, Follicular Unit Extraction – היא טכניקת ההשתלה המתקדמת והחדשנית ביותר שבה משתמשות קליניקות בימינו (לעומת FUT). כמו בכל השתלת שיער, גם השתלה בטכניקה זו דורשת פגישה מקדימה עם הצוות הרפואי ואבחון של המצב: החל מבחינה של צפיפות השיער, עבור ברמת ההתקרחות ובאזורים שבהם היא מתרחשת ועד לנטילת דגימות ממספר שערות. בתום שלב האבחון הרופא מעדכן את המטופל בממצאים ומעניק הערכה כללית של ההשתלה – כמה זקיקי שיער יושתלו, כיצד ייראה קו השיער החדש ומהן ההכנות הנדרשות מצדו של המטופל. אחד מהצעדים ההכרחיים בשיטת טיפול זו הוא גילוח הראש, אשר מאפשר לרופא לעבוד בנוחות, במהירות ובמיומנות.

מאחר שמדובר במתודה פולשנית זעירה המתבצעת על ידי הרופא באופן ידני, נדרשים ממנו רמה גבוהה של ריכוז, ניסיון ומיומנות. ואולם, התהליך אינו מצריך הרדמה כללית של המטופל כי אם הרדמה מקומית בלבד. השתלת השיער מורכבת ממספר שלבים ואורכת כמה שעות (בדרך כלל, ארבע עד שמונה שעות) – בהתאם לכמות זקיקי השיער המושתלים ומצב האזור המקריח. ראשית, לאחר ביצוע ההרדמה המקומית, הרופא קוצר את זקיקי השיער מהאזור התורם בעזרת מחט חלולה – אחד אחד. לאחר מכן, הזקיקים העתידים להישתל באזור המקריח נשמרים בתמיסה המשמרת ומזינה אותם לפני שהם מוחדרים מחדש אל הקרקפת. בשלב זה, הרופא פותח ערוצים (תעלות שיער) בקרקפת שבהם יושתלו זקיקי השיער. זהו תהליך שמתבצע בעדינות ובדיוק רב ולכן הוא עשוי לארוך זמן לא קצר. אך התהליך החשוב והמכריע ביותר הוא, כמובן, תהליך ההשתלה עצמו: בשלב זה, לאחר שתעלות השיער פתוחות וזקיקי השיער מוכנים להשתלה באזור המקריח, הרופא (בדרך כלל, בעזרת הצוות הרפואי של הקליניקה) מתחיל בהשתלה הדרגתית וקפדנית של זקיקי השיער. שלב ההשתלה הוא שלב שבו הרופא נוהג בקפדנות יתירה, מאחר שעליו לקחת בחשבון פרמטרים שונים כמו כיוון הצמיחה, סוג השיער, עומק ההשתלה וכולי, כך שקו השיער החדש ייראה טבעי.

לאחר השלמת ההשתלה של כל זקיקי השיער, הטיפול מסתיים. עם זאת, ישנם רופאים המצדדים בטיפול ב-PRP מיד עם סיום ההשתלה: שיטת ה-PRP מבוססת על הפקת תרכיז ייחודי מתוך דמו של המטופל והזרקתו באזורים המתקרחים בקרקפת. תרכיז ה-PRP הוא תרכיז של פלזמה עשירה בטסיות (platelet-rich plasma), אשר מעודד צמיחה מחודשת של שיער, מסייע בייצור של כלי דם, משפר את הזנתם של זקיקי השיער ומפחית תהליכים דלקתיים. בשל כך, ישנם רופאים המבצעים שימוש ב-PRP מיד לאחר ההשתלה וטוענים כי טיפול זה תורם להשגת התוצאות הטובות ביותר.

עם או בלי PRP, לאחר ההשתלה מתבצעת הערכה מחודשת עם המטופל שבה נמסרים לו פרטים על אודות התהליך שעבר, על תהליך ההחלמה ועל הטיפול הביתי הנדרש ממנו. בדרך כלל, מדובר על תהליך החלמה קל ומהיר של עד שבעה ימים. לעומת שיטת FUT, שהיא השיטה הישנה יותר להשתלות שיער, שיטת FUE היא עדינה ומדויקת הרבה יותר: במקום השתלה של רצועות עור שהועברו מהאזור התורם אל האזור המקריח, שיטת FUE מבוססת על קצירה מדויקת ופרטנית של זקיקי השיער ולכן מותירה את המטופל ללא צלקות, תפרים וכאבים.

לעומת השתלת שיער DHI, שבה לא מתקיים שלב פתיחת הערוצים (מפני שהוא מאוחד עם שלב ההשתלה), שיטת FUE מאפשרת השתלה של יותר זקיקי שיער ולכן היא מתאימה להתקרחות מאסיבית ונרחבת. 

לחצו כאן, למאמר אודות "מחיר השתלות שיער" בשביל לקבל תמונת מצב כללית:)
לחצו כאן למאמר אודות תהליך החלמה מהשתלת שיער.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן