השתלת שיער בשיטת FUT

השתלת שיער בשיטת FUT – האם זו עדיין שיטת השתלה מומלצת?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

אף על פי שבעשורים האחרונים פותחו שיטות שונות ומתקדמות להשתלת שיער, כמו FUE ו-DHI, ישנן קליניקות שמציעות השתלת שיער בשיטת FUT, השיטה הוותיקה יותר. מאחר שהשתלת שיער בשיטת FUT מבוססת על חיתוך העור, מותירה צלקות ועשויה להשפיע על כיוון הצמיחה של השיער, מדובר בשיטה פופולרית פחות מהאחרות. לעומת שיטת FUT, שיטות ההשתלה המתקדמות יותר, שלא מותירות צלקות ואשר מבוססות על הליכי השתלה של זקיק אחר זקיק, נחשבות מדויקות ומוצלחות יותר. 

כיצד מתבצעת השתלת שיער בשיטת FUT?

למעשה, שיטת FUT מבוססת על תהליך פולשני הכולל הסרה של רצועת עור מהאזור התורם, המצוי, בדרך כלל, באחורי הראש ובצדדיו, והשתלה שלה באזור המקריח. במהלך הטיפול, הרופא המטפל מסיר את רצועת העור באמצעות אזמל ותופר את החתך. לאחר מכן, רצועת העור עוברת הכנה תחת מיקרוסקופ לקראת ההשתלה: היא נחתכת לפיסות זעירות המכילות כמה שערות – ופיסות אלה הן המושתלות באזור המקריח. פעולת ההשתלה מתבצעת באמצעות מחט ייעודית ומאפשרת החדרה של כמות זקיקים גדולה תוך טיפול אחד.

מהם החסרונות של שיטת FUT?

אף על פי שמדובר בשיטה מסורתית, אשר צפויה להביא לתוצאות די טובות (ביחס לשיטות ישנות יותר), יש לה כמה חסרונות מובהקים בהשוואה לשיטות מתקדמות. החיסרון העיקרי של שיטה זו נוגע לעובדה שהיא כרוכה בצילוק הקרקפת. מאחר שרצועת העור נחתכת מהאזור התורם, מובן שתישאר לאורכו צלקת לינארית – וזו אחת הסיבות לכך שמטופלים רבים מעדיפים לבצע את השתלת השיער שלהם בשיטת FUE או DHI. כמו כן, מאחר ששיטת FUT מבוססת על הליך פולשני, גלדים בולטים צפויים להתפתח סביב השתלים ולנשור באופן ספונטני תוך חודש. נוסף לכך, מאחר שהיקפה של רצועת העור גדול, הזקיקים שבה לא נבחרים בקפידה. המשמעות של זה היא שעשויות להיות בה שערות לא חזקות או בריאות שיביאו לצמיחה לא שווה באזור המושתל. בדומה לכך, ידוע כי השתלת שיער בשיטת FUT עשויה להשפיע גם על כיוון הצמיחה של השיער באופן בלתי הפיך.

כמו כן, נוסף לתופעות הלוואי שאיתן מתמודדים כל המטופלים שעוברים השתלות שיער, הליך ההחלמה מהשתלת שיער בשיטת FUT כרוך גם בכאבים באזורים שבוצעו בהם חתכים, בנפיחות באזור המצח הנמשכת כמה ימים, ובהימנעות מפעילות גופנית במשך חודש עד חודשיים לאחר הטיפול. כמו כן, בימים שלאחר הטיפול, מטופלים רבים זקוקים לעזרה בביצוע מטלות גופניות.

האם יש לשיטת FUT יתרונות בהשוואה לשיטות אחרות?

היתרון המרכזי של שיטת FUT קשור לעלות שלה. ביחס להשתלת שיער בשיטות מתקדמות יותר, מובן כי שיטת FUT זולה יותר, שכן השיטות המתקדמות מבוססות על הליכים מדויקים וקפדניים יותר הכוללים השתלה של זקיק אחר זקיק (ולמרות זאת, הן מהירות יותר). מלבד זאת, נראה כי השיטות האחרות להשתלת שיער מחזיקות ביתרונות רבים בהשוואה לשיטת FUT: הן לא כרוכות בכאבים חזקים, הליך ההחלמה מהן קל ומהיר יחסית והן לא מותירות צלקות.

לסיכום

השתלת שיער היא טיפול משמעותי המשנה את חייהם של המטופלים, ולכן כדאי לבחור בשיטה הנכונה ביותר עבורכם. מאחר ששיטת FUT משאירה את המטופלים עם צלקות, נראה כי היא לא מומלצת או מתאימה למטופלים המעוניינים לשמור על שיער קצר. כמו כן, אף על פי שהעלות שלה נמוכה יותר, היא כרוכה בהתמודדות עם תופעות לוואי משמעותיות ומגבילות יותר בהשוואה לשיטות אחרות להשתלת שיער. לפני הבחירה בשיטת ההשתלה, מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל. 

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן