כמה כואב השתלת שיער

השתלת שיער – האם זה כואב? והאם יש ממה לפחד?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

אחת מהשאלות הנפוצות ביותר, שעולות בכל שיחה על השתלת שיער בטורקיה, נוגעת לתופעות הלוואי של הטיפול – ובפרט לכאב הנלווה אליו. על פניו, מאחר שמדובר באופרציה שכמעט מיליון מטופלים בכל העולם כבר עברו, נראה כי מדובר, בסופו של דבר, בטיפול נסבל – שהתוצאות שלו עולות על כל תופעות הלוואי שכרוכות בו. עם זאת, כמובן, חשוב לזכור שמדובר באופרציה כירורגית, שמעורבות בה חדירה פולשנית אל הגוף, זריקות הרדמה, קצירה של זקיקי שיער והשתלה שלהם – ולכן מדובר בטיפול שעשוי להיות כרוך בכאבים. כך או כך, נראה כי רובם המוחץ של המטופלים מאמינים כי הכאב שהטיפול כרוך בו מתגמד ליד התוצאות הסופיות.

למה השתלת שיער עשויה להיות מלווה בכאבים?

ראשית, חשוב לציין כי בכל השתלת שיער נעשה שימוש בזריקות הרדמה, אשר נחשבות לגורם העיקרי שמביא לכאבים במהלך הטיפול. מטופלים שעוברים השתלת שיער מקבלים מספר זריקות הרדמה לאורך הטיפול, והן אלה הדואגות לאלחש לגמרי את האזור שבו מתרחש הטיפול – האזור התורם וכן האזורים המקריחים – וזאת במטרה להימנע מהכאבים החזקים שעשויים להתלוות להשתלת שיער. הודות לזריקות ההרדמה, המטופלים כלל לא מרגישים את הכאב הנלווה להשתלת השיער.

ואולם, מאחר שזריקות ההרדמה עצמן עשויות להכאיב, המטופלים נוטלים כדור מטשטש עוד לפני ביצוע ההרדמה המקומית. כיום, כמעט בכל הקליניקות נעשה שימוש בכדור המטשטש את תחושתו של המטופל, אשר מקבל את זריקות ההרדמה בלי לחוש כאב חזק מדי. חשוב לזכור כי כך או כך, זריקות ההרדמה באות לידי ביטוי כרגעים קצרים שחולפים במהרה, ולכן הכאב הנלווה אליהן הוא לא בלתי נסבל. אם זה עשוי להרגיע אתכם, דעו כי מטופלים רבים מדווחים שזריקות הרדמה לפני טיפולי שיניים כרוכות בכאב חזק הרבה יותר מזריקות ההרדמה בקרקפת, שכן הקרקפת פחות רגישה מאזור הפה. כמו כן, כדאי לזכור כי אף על פי שזריקות ההרדמה ניתנות כמה פעמים לאורך הטיפול, מדובר בסך הכול על זמן מצטבר של שלוש או ארבע דקות מתוך טיפול שאורך שעות.

נוסף לזריקות ההרדמה, גם הימים שלאחר ביצוע השתלת השיער עשויים להיות מלווים בכאבים. בימים אלה, הקרקפת עשויה להיות מציקה ומגורה – וכמובן, היא עשויה גם לכאוב. בעוד מטופלים רבים נוטלים בשלושת הימים הראשונים שלאחר הטיפול משככי כאבים, חשוב לזכור כי שמירה על הכללים היא הדרך הטובה ביותר להתמודדות עם הכאבים – שכן ככל שתקפידו להיצמד לכללים, כך הכאבים יעבור מהר יותר. ראשית, בשלושת הימים הראשונים שלאחר ההשתלה אסור בשום אופן לגעת בקרקפת או לשטוף אותה. נוסף לכך, בחמשת הימים הראשונים שלאחר ביצוע השתלת השיער יש להימנע מעישון ומשתיית אלכוהול, ובשבעת הימים הראשונים יש להימנע מכיסוי הראש בכל כיסוי שהוא (מלבד הכובע שמסופק על ידי הקליניקה). כמו כן, חל איסור על קיום יחסי מין. מאחר שהיא מונעת זיהומים אפשריים ועלייה בלחץ הדם בקרקפת, הקפדה על הכללים (אשר מסופקים באופן מפורט על ידי הקליניקה המטפלת) לא רק תבטיח את הצלחת הטיפול, אלא גם תתרום לשיכוך הכאבים במהרה.

לסיכום

אם כן, נראה שהשתלת שיער היא לא טיפול נטול מכאבים: מלבד זריקות ההרדמה, גם הימים שלאחר ביצוע הטיפול כרוכים בכאבים. ואולם, לא מדובר בכאבים קיצוניים או בלתי נסבלים, והוכחה לכך היא מאות אלפי המטופלים המרוצים שכבר עברו את הטיפול. כמו כל טיפול כירורגי, גם השתלת שיער מלווה בכאבים, אך בסופה מחכות לכם תוצאות מרשימות ומרגשות.

עוד מאמרים מעניינים:
גיל מומלץ להשתלת שיער
סיכונים בהשתלת שיער
כמה עולה השתלת שיער

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן