השתלת שיער - מהן השיטות והטכניקות המקובלות בשנת 2023

השתלת שיער – מהן השיטות והטכניקות הקיימות היום בשוק – מה מומלץ ומה פחות

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

 

השתלת שיער – מהן השיטות והטכניקות המקובלות?

השתלת שיער היא השיטה היחידה המוכר לנו כיום הנותנת מענה ארוך טווח וקבוע לבעיית ההתקרחות. השתלת שיער מתבצעת ע"י לקיחת שיער בריא מצידי הקרקפת והעורף והשתלתו באזורים המקריחים.
ישנן שתי טכניקות לביצוע ההשתלה והראשונה נקראת fue והיא מתמקדת בהוצאת זקיקים בודדים, השנייה נקראת השתלת שיער סטריפ והיא מתמקדת בהוצאת רצועות עור עם זקיקי שיער מהעורף והשתלתם באזורים המקריחים. אין שיטה אחת טובה יותר מהאחרת וכל שיטה מתאימה למטופל אחר בהתאם לרמת ההתקרחות, מצב האזור התורם, התספורת הרצוייה, צבע השיער ועוד קריטריונים נוספים. טרם הטיפול תותאם השיטה המתאימה על פי המקרה האישי של המטופל, מטרותיו וצרכיו.

שיטת השתלת שיער FUE

שיטה זו הוצגה לראשונה באוסטרליה בשנת 2002 עקב הרצון שלו לפתור את בעיות הצלקת באזור התורם בשיטת סטריפ לאלו שמעדיפים תספורת קצוצה. בשיטה זו לא נשארת צלקת באזור התורם. בשיטה זו אגרוף מיוחד בקוטר של 1 מ"מ מלחץ את זקיקי השיער מהאזור התורם. היתרון הגדול שלה היא בכך שהיא מפיקה זקיקי שיער בודדים ונחשבת ללא פולשנית ומהירה מאוד. ההליך מתחיל בגילוח האזור התורם ולאחר מכן הוא עובר לחדר הניתוח שם האחות תבדוק את לחץ הדם וכיוב'. הרופא במקביל לבדיקות מצייר את קו השיער הרצוי ומסביר למטופל איפה זקיקי השיער יושתלו. בניתוח תבוצע הרדמה מקומית של האזור וחילוץ של הזקיקים, האגרוף נכנס לעור ומושך את הזקיק מבלי לגרום נזק לשערה עצמה. השלב הסופי של ההליך הוא ניקוב האזור והצבת זקיקי השיער על האזורים המבוקשים.

שיטת השתלת שיער FUT

שיטה זו נקראת גם שיטת סטריפ והיא כרוכה בהסרת רצועת עור עם זקיקי שיער מהאזור התורם כקבוצה אחת ע"י פעולה פשוטה של הסרת יחידות עור עם הזקיקים ותפירת האזור לאחר מכן. יחידות אלו מופרדות ליחידות בודדות ומשומרות בתמיסה מיוחדת לקראת השתלתם באזורים המקריחים. הדבר החשוב ביותר בשיטה זו היא לבצע את ההליך אצל צוות מיומן ומנוסה בכך. בשיטה זו חשוב להוציא את הזקיקים באופן בו הם לא ייפגעו ולסגור את האזור באופן בו לא תהיה צלקת לא אסתטית, הפרדת הזקיקים, אחסון שלהם בצורה הנכונה, הנחתם בזוית הנכונה שתסתדר עם צמיחת השיער באופן טבעי והנחת השתלים באופן זהיר בכדי שייקלטו בקרקפת. יתרונות השיטה שהיא שהיא מהירה יותר, זולה יותר ומאפשרת השתלה של זקיקים גדולים יותר והחיסרון שלה היא שהיא לא מאפשרת תספורת קצוצה והחלמתה ארוכה יותר.

השתלת שיער גוף BHFUE

בשיטה זו האזורים התורמים הם אזורים שונים בגוף ולא מאזורי הקרקפת ומיועדת בעיקר לאלו שהאזור התורם שלהם דליל ולא מספק לתוצאה הרצוייה. ישנם הבדלים רבים בין שיער הקרקפת ושיער הגוף כמו כיוון הצמיחה, סוג העור, עומק הזקיק, עובי השיער ועוד. לכן, הרופא חייב להתמחות בשיטת סטריפ ושיטת FUE לפני שהוא מבצע את השיטה הזו. גם כאן יש גורמים מרכזיים בכדי להשיג תוצאה משביעת רצון כמו: אזור תורם וצפוף, הוצאה נכונה של הזקיקים, שמירה נכונה על הזקיקים, השתלה בכיוונים ובזוויות הנכונות, עיצוב קו שיער טבעי, הנחתם בצורה זהירה וכמובן שלפני הכל מידת התאימות. החיסרון בשיטה זו היא שלא תמיד אפשר להתאים את שיער הגוף לזה שבקרקפת וגם שהתספורת לא תעלה על 5 ס"מ. לפני שבוחרים בשיטה זו חייב לדעת שיש מגבלות רציניות בתהליך לפני שנכנסים אליו.

החלמה מהטיפול

הליך החלמה במקרה של השתלת שיער חשוב לא פחות מהליך ההשתלה עצמו. לכן, חשוב להכיר את שלבי ההחלמה על מנת שהכל יעבור כמו שצריך. לא להיבהל, מה שתראו אחרי הניתוח הוא ממש לא יהיה התוצאה הסופית, כל זה הוא התהליך הטבעי של החלמת הגוף וקבלת השתלים החדשים. את התוצאות הסופית אתם תראו רק לאחר כמה חודשים או אפילו שנה. אחרי הניתוח רצוי לנוח למשך כמה ימים עם כובע מיוחד שאותו תצטרכו לשים במידת הצורך ע"פ הוראות הרופא. השמש יכולה להיות הרסנית לטיפול שלכם ולכן חשוב ללכת עם הכובע באזורים חשופים לשמש וחמים.
מה אסור אחרי התהליך? לגרד את הראש, לחפוף, להימנע כמה שאפשר מהזעה, לא לקיים יחסי מין ולעשן (אל תדאגו, זה רק למשך כשבוע), אסור להסתפר עד 30 יום אחרי ההשתלה, להיות בסאונה/גקוזי עד 60 יום. אחרי 60 יום תוכלו להיחשף ישירות לשמש ורק אחרי 180 יום תוכלו לצבוע את השיער החדש.

איפה לבצע השתלות שיער

ישנן שיטות שונות ומגוונות ובהתאם קיימים גם המון מקומות שבהם אפשר לבצע את ההליך. לפני שמזמינים כרטיס ומלון כדאי להבין איפה בדיוק נבצע את ההשתלה. החיסרון העיקרי של השתלה בישראל היא המחיר היקר לעומת מדינות העולם אך חשוב גם לא לתת למחיר זול מדי להלהיב אתכם שכן לפעמים זול יכול להיות מאוד יקר. מחירי השתלות השיער ברחבי העולם זולים משמעותית מישראל והרופאים לא נופלים מהרמה של ישראל ואפילו להפך. בטורקיה למשל, נמצאים רופאים בעלי שם עולמי בתחום וישנן חברות רבות בישראל שתפקידן להתאים לכם את הקליניקה והרופא המתאים. החברות יעמדו לצדכם מתחילת התהליך ועד לסופו ואפילו לאחר מכן, אך תפקידכם הוא לתחקר בדיוק לאן הולכים ולמי הולכים, אפילו תמצאו מישהו שעבר השתלה אצל אותו רופא עם אותה חברה! חשוב לשאול את כל השאלות ולא להתבייש לחטט שכן זהו הגוף שלכם והכסף שעבדתם מאוד קשה בכדי להרוויח.

כמה עולה השתלת שיער

מחיר ההשתלה תלוי במוניטין הרופא, הקליניקה, המדינה בה מבוצע הטיפול וכיוב, חשוב לבצע חקר שוק מאוד מאוד מעמיק לפני שמזמינים טיסה כרטיס ומלון. השתלת שיער בישראל דורשת הכשרה מיוחדת ולכן זה עולה בהתאם. טווח המחירים מאוד רחב ונע בין 8,000 ל60,000 שקלים ואין מימון של הביטוח לטיפול זה. כמובן שהמחיר תלוי בהמוו פרמטרים כפי שציינו. מחירי השתלת שיער בישראל נעים בין 20,000 ל30,000 והמחירים בטורקיה מאוד רחבים ונעים בין 7,000 ל25,000 והממוצע הוא 15,000.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן