ויטמנים לשיער ואיך זה קשור להשתלת שיער

ויטמינים לשיער – למה זה כל כך חשוב לקרחת לאחר השתלת שיער ואיך זה עוזר כנגד התקרחות ונשירת שיער?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

כל אדם שמתמודד עם נשירת שיער עודפת ודאי שמע על הקשר בין חוסר בוויטמינים ומינרלים לבין נשירת שיער. ואכן, אף על פי שרבים מהמקריחים מתמודדים עם התקרחות תורשתית, מחקרים רבים הוכיחו כי רמות נמוכות של ויטמינים ומינרלים בגוף שלנו משפיעות לרעה על תהליכי ההתקרחות. זה לגמרי הגיוני: ויטמינים, מינרלים וחלבונים מסוימים הם רכיבים חיוניים שלא מיוצרים בגופנו, ולכן יש לדאוג לצריכה קבועה ותדירה שלהם באמצעות מזון או תוספי מזון לשם שימור תהליכים ושיפורם. כידוע, התזונה שלנו משפיעה באופן ישיר על השיער והעור שלנו, וזה קשור, בין היתר, לחומרים שמרכיבים אותה. אמנם צריכה של ויטמינים ורכיבים חיוניים נוספים לא עוצרת לגמרי את תהליכי ההתקרחות, אך רמות גבוהות של חומרים אלה משפרות את מראה השיער ואת בריאותו וכן מאטות את הקצב שבו הוא נושר.

רופאים רבים מנחים את המטופלים שלהם ליטול ויטמינים ומינרלים לאחר ביצוע השתלת שיער כדי לתמוך בקליטתם של זקיקי השיער וכך לשפר את תוצאות הטיפול. במרפאות רבות, המטופלים מקבלים את תוספי התזונה (או קומפלקסים שונים) כחלק אינטגרלי מהטיפול ומתבקשים ליטול אותם במשך חצי שנה לפחות. ישנם רופאים הממליצים על צריכה מבוקרת של ויטמינים במשך שנה.

אילו ויטמינים עשויים לסייע בהפחתה של נשירת שיער?

מחקרים שונים שבחנו את השפעותיהם של ויטמינים ומינרלים על צמיחת השיער מצאו כי רכיבים תזונתיים רבים, כמו אבץ, חומצה פולית, ויטמינים מקבוצת B וויטמין C, ממלאים תפקיד חשוב בחייהן של השערות ותורמים להפחתה של נשירת שיער. חשוב לציין כי גם עודף (ולא רק חוסר) של ויטמינים ומינרלים עשוי להשפיע לרעה על מצב השיער, ולכן יש להקפיד על צריכה מבוקרת ומאוזנת שלהם.

תוספת של ויטמינים יכולה לעזור לתמוך בצמיחת שיער ולהפחית נשירת שיער לאחר השתלת שיער, במיוחד אצל אנשים עם מחסור בתזונה.
תוספת של ויטמינים יכולה לעזור לתמוך בצמיחת שיער ולהפחית נשירת שיער לאחר השתלת שיער, במיוחד אצל אנשים עם מחסור בתזונה.

אחד המינרלים החיוניים ביותר לגוף האדם הוא אבץ, אשר משתתף במאות תהליכים מטבוליים, עצביים והתפתחותיים. בשל כך, חוסר באבץ עשוי להשפיע על מצב השיער ולבוא לידי ביטוי בנשירת שיער ובצמיחה של שיער דק מהרגיל. כמו כן, האבץ תורם גם לחיזוק מערכת החיסון ולריפוי של פצעים, ולכן נוכחותו בגופנו מסייעת לשמירה על קרקפת בריאה. אפשר לצרוך אותו כתוסף מזון, אולם הוא נמצא במקורות רבים, כמו טחינה, אגוזים, טופו, חומוס, עדשים, דגנים מלאים, בשר עוף ובשר בקר.

נוגדי חמצון וויטמין C המצויים בפירות יער יכולים לעזור לקדם צמיחת שיער בריאה ולמנוע התקרחות.
נוגדי חמצון וויטמין C המצויים בפירות יער יכולים לעזור לקדם צמיחת שיער בריאה ולמנוע התקרחות.

נוסף לכך, חומצה פולית, המוכרת גם כוויטמין B9, נודעת בחשיבותה בכל הנוגע לנשירת שיער. חומצה פולית היא חומר חיוני ביותר לתהליכי בנייה וחידוש בגוף, והיא הכרחית לייצור מחודש של תאים ולשימור שלהם. כמו כן, היא מעורבת בתהליכי ייצור של רקמות, קידוד חלבונים וייצור ותיקון של DNA, ובשל כך, יש לה השפעה מכרעת על מצב השיער, העור והציפורניים שלנו. מחקרים מצאו כי מחסור בחומצה פולית עשוי לחבל בצמיחה של השיער, להביא לנשירת שיער עודפת ובמקרים מסוימים, אף לגרום למוות של תאי השיער. אפשר למצוא חומצה פולית במזונות רבים, כמו עלים ירוקים, אפונה, עדשים, גזר, כרובית, אגוזים, שעועית, אבוקדו וברוקולי. עם זאת, מאחר שהגוף שלנו, כאמור, לא מייצר את החומצה הפולית, לעתים כדאי לשקול צריכה שלה כתוסף מזון.

רכיב חיוני נוסף מקבוצת B הוא ביוטין, שלעתים מכונה ויטמין B7. מדובר בחומר המעורב במגוון רחב של תהליכים מטבוליים, אשר מסייע, תוך ניצול של שומנים וחומצות אמיניות, בתהליכי גדילה והתפתחות. כמו כן, כמו כל הוויטמינים מקבוצת B, הוא עוזר להפחתה של מצבי לחץ וחרדה, אשר נודעים בשל השפעתם על נשירת השיער. בשל כך, מדובר בוויטמין שכדאי לצרוך באופן קבוע ותדיר. אפשר למצוא אותו כתוסף מזון, אולם גם בשיבולת שועל, ביצים, בטטה, שקדים, תרד, בוטנים ואבוקדו.

ויטמינים אחרים, כגון ויטמין C וויטמין A, יכולים לעזור להזין את הקרקפת וזקיקי השיער, לשפר את בריאות השיער הכללית ולהפחית את הסיכון להתקרחות.
ויטמינים אחרים, כגון ויטמין C וויטמין A, יכולים לעזור להזין את הקרקפת וזקיקי השיער, לשפר את בריאות השיער הכללית ולהפחית את הסיכון להתקרחות.

כמו כן, גם חשיבותו של ויטמין B12 להפחתה של נשירת השיער נצפתה במחקרים שונים. חוסר בוויטמין B12 עשוי להביא לאנמיה וכך לפגוע בתהליכי ההזנה של התאים בגוף. בשל כך, הוא נחוץ לשם אספקה תקינה של חומרים חיוניים לזקיקי השיער. בעוד מטופלים רבים בוחרים ליטול אותו כתוסף מזון, אחרים מעדיפים לצרוך אותו באמצעות מזונות שונים, כמו דגים, ביצים, מוצרי סויה מועשרים בוויטמין B12 ובשר בקר.

גם ויטמין C עשוי לתרום להתמודדות עם נשירת שיער. מדובר בנוגד חמצון חיוני ביותר אשר חוסם רדיקלים חופשיים העשויים לפגוע בזקיקי השיער. כמו כן, הוא הכרחי לשם ספיגת ברזל וייצור קולגן, אשר נודעים כרכיבים חשובים ביותר המשפיעים על מצב השיער והעור שלנו. אפשר למצוא אותו במזונות שונים, כמו ירקות ירוקים, גמבה, עגבניות, פירות הדר, קיווי וברוקולי.

צריכת ויטמינים ומינרלים לאחר השתלת שיער

ויטמינים ומינרלים המצויים בדגנים מלאים, כגון ביוטין ואבץ, יכולים לעזור לקדם צמיחת שיער בריאה ולמנוע נשירת שיער.
ויטמינים ומינרלים המצויים בדגנים מלאים, כגון ביוטין ואבץ, יכולים לעזור לקדם צמיחת שיער בריאה ולמנוע נשירת שיער.

כאמור, צריכה של ויטמינים ומינרלים עשויה לסייע לכל אדם המתמודד עם נשירת שיער, אולם היא חשובה ביותר גם עבור מטופלים שביצעו השתלת שיער. כידוע, השנה הראשונה שלאחר ביצוע השתלת שיער היא תקופה קריטית, שכן זקיקי השיער נקלטים בהדרגה במיקומים החדשים שלהם וזקוקים לתמיכה של רכיבים חיוניים. בשל כך, רופאים רבים ממליצים על צריכה של ויטמינים, מינרלים ורכיבים תזונתיים נוספים באמצעות נטילה של תוספי מזון. חשוב לזכור כי צריכה של תוספי מזון צריכה להתנהל באופן מבוקר ומאוזן כדי להימנע מעודפים של רכיבים מסוימים בדם, ולכן יש להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי הנושא.

מומלץ לקרוא גם:
כל מה שצריך לדעת על טיפולי PRP
6 מוצרים שאתם חייבים להכיר אם אתם סובלים מנשירת שיער והתקרחות
האם פרופסיה (פינסטריד) זה מה שיעצור את ההתקרחות שלך?
דקל ננסי לאחר השתלת שיער בטורקיה

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן