זריקות הרדמה בהשתלת שיער

זריקות הרדמה בהשתלת שיער – האם זה כואב? ומה אפשר לעשות בשביל להפחית בכאבים

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

אף על פי שמדובר בפרוצדורה כירורגית נפוצה, השתלות שיער עשויות להיות כרוכות בכאב – שכן מדובר בטיפול פולשני, שבמהלכו זקיקי שיער נקצרים מהאזור התורם ומושתלים באזור המקריח. כדי להימנע מהכאבים העזים שעשויים להתלוות להשתלת השיער, המטופלים מקבלים זריקות הרדמה אשר מאלחשות לגמרי את האזור שבו מתרחש הטיפול. בזכות ההרדמה, המטופלים כלל לא מרגישים את הכאב הנלווה להשתלת השיער – ועשויים אף להירדם במהלכה.

עם זאת, זריקות ההרדמה עצמן עשויות להכאיב, ועל כן המטופלים נוטלים, בדרך כלל, כדור מטשטש עוד לפני ביצוע ההרדמה המקומית. כדור זה מטשטש את התחושה של המטופל, וכך הוא יכול לקבל את זריקות ההרדמה בלי לחוש כאב עז. הודות להרדמה המקומית של האזורים המיועדים בקרקפת, הרופא המטפל יכול לעבוד במהירות ובקפדנות ובלי להיאלץ להתמודד עם תזוזות או תגובות רפלקסיביות אחרות של המטופל.

שלבי ההרדמה

מאחר שהשתלת השיער מתחילה בדגימה של זקיקי השיער מהאזור התורם (אשר נמצא בדרך כלל באזור אחורי הראש וצדדיו), ההרדמה המקומית תתמקד תחילה באזור זה. על פי רוב, מקובל לבצע את ההרדמה בצורה היקפית, כלומר להרדים את היקפו של האזור שממנו נלקחים זקיקי השיער ורק לאחר מכן לנוע בהדרגתיות לכיוון מרכז האזור התורם. זריקות ההרדמה מתבצעות, בדרך כלל, במרחק של סנטימטר זו מזו. לאחר קצירת כל זקיקי השיער הנחוצים להשלמת ההשתלה, תהליך ההרדמה המקומית יתמקד באזור המקריח שבו יושתלו הזקיקים. גם שם, זריקות ההרדמה יבוצעו בשיטה ההיקפית עד להרדמה מלאה של האזור המושתל.

מנתח השתלת שיער ימדוד ויכין בקפידה את תמיסת ההרדמה המקומית לפני מתן זריקות לקרקפת.
מנתח השתלת שיער ימדוד ויכין בקפידה את תמיסת ההרדמה המקומית לפני מתן זריקות לקרקפת.

הכאב הנלווה לזריקות ההרדמה

כמובן, זריקות ההרדמה מורגשות על ידי המטופל והן מלוות בכאב. ואולם, לא מדובר בכאב בלתי נסבל אשר אמור לעצור אתכם מהגשמת החלום שלכם. גם אם נדמה לכם שמדובר בכאב חזק, כזה שלא תוכלו לעמוד בו, זכרו שמדובר ברגעים קצרים שחולפים במהרה. לפי דיווחים של מטופלים רבים, זריקות הרדמה לפני טיפולי שיניים כרוכות בכאב חזק הרבה יותר מזריקות ההרדמה בקרקפת: לא רק שהקרקפת פחות רגישה מאזור הפה (ולכן הכאב בה חלש יותר), אלא גם מדובר בכאב ברמה של צביטה חזקה או עקיצה, ולכן אפשר לעמוד בו. כמו כן, כאמור, המטופלים מגיעים לרגע ההרדמה כבר מטושטשים מעט בעקבות נטילת הכדור.

זריקות הרדמה מקומיות משמשות בדרך כלל כדי להקהות את הקרקפת ולמזער את הכאב במהלך ניתוח השתלת שיער.
זריקות הרדמה מקומיות משמשות בדרך כלל כדי להקהות את הקרקפת ולמזער את הכאב במהלך ניתוח השתלת שיער.

עם זאת, אם אתם נרתעים מזריקות ההרדמה, כדאי לזכור כי מדובר על חלק זניח בטיפול, שנמשך לא יותר מכמה דקות. אחת הדרכים היעילות ביותר להתמודד עם כאבים חדים מהסוג הזה היא לנשום בצורה סדירה ועמוקה (גם כאשר עושים קעקוע או פירסינג, ידוע כי שאיפות עמוקות ונשיפות ארוכות עוזרות באופן משמעותי להפחתת הכאב). חשוב לזכור כי זריקות ההרדמה ניתנות כמה פעמים לאורך הטיפול, כך שמפעם לפעם תצטרכו להתמודד איתן. עם זאת, כאמור, מדובר על זמן מצטבר של שלוש או ארבע דקות מתוך טיפול של כמה שעות.

לסיכום

זריקות הרדמה מקומית נחוצות כדי למזער את הכאב ואי הנוחות במהלך ניתוח השתלת שיער, ויכולות להביא לחוויה נוחה ונעימה יותר למטופל.
זריקות הרדמה מקומית נחוצות כדי למזער את הכאב ואי הנוחות במהלך ניתוח השתלת שיער, ויכולות להביא לחוויה נוחה ונעימה יותר למטופל.

זריקות ההרדמה הן חלק בלתי נפרד מהשתלת השיער מאחר שהן מאפשרות את ביצוע הטיפול. ייתכן שאנשים רגישים יסבלו מעט בעקבות הזריקות, אך מדובר על כאב נסבל ועל חלק קצרצר מהטיפול. כמובן, אם תבחרו לעבור את השתלת השיער במרפאה מקצועית ומנוסה, החלק של ביצוע ההרדמה יעבור מהר ובלי טעויות, כך שתוכלו להשלים את השתלת השיער בשקט וללא כאבים.

אולי יעניין אתכם גם:
כמה עולה השתלת שיער בטורקיה?
האם השתלת שיער כואב?
מה הסיכונים בהשתלת שיער?
מה אסור לעשות לאחר השתלת שיער?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן