חומצה פולית לטיפול בנשירת שיער והתקרחות

חומצה פולית לטיפול בנשירת שיער – איך זה יכול לעזור לכם

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

אף על פי שמדובר בבעיה אסתטית נפוצה, נשירת שיער עודפת היא תופעה המטרידה גברים ונשים רבים בכל העולם. בעוד התקרחות היא מצב שבו שערות חדשות לא צומחות ממקומות שמהם נשרו שערות בעבר, נשירת שיער היא תופעה שבה כמות השערות הנושרות גבוהה מהכמות הנורמלית, אולם זו תופעה זמנית שאפשר לטפל בה. אצל אנשים הסובלים מנשירת שיער, בדרך כלל, השערות שבות לצמוח. על פי ההגדרה הרפואית, נשירת שיער עודפת היא נשירה של יותר מ-100 שערות ביום – וזהו מצב המצריך טיפול. בשל כך, הצעד הראשון המומלץ לטיפול בנשירת שיער עודפת הוא הערכה של מצב הנשירה, חומרתה ואופייה: אם הנשירה של המטופל גבוהה מן הממוצע, רופאים ממליצים, בדרך כלל, לפעול לעצירה ולעיכוב שלה באמצעים שונים. בעוד רופאים מסוימים ממליצים על צריכה של תרופות כמו אבודרט, רופאים אחרים ממליצים על שינויים תזונתיים, טיפול PRP או השתלת שיער. כמובן, השתלת שיער היא הפתרון האולטימטיבי, שכן מדובר בטיפול חד-פעמי שתוצאותיו המרשימות ניכרות לטווח ארוך – אך גם צריכה של ויטמינים עשויה לעזור.

איך חומצה פולית יכולה לעזור להתמודד עם נשירת שיער?

אם בוחנים אפשרויות נוספות להתמודדות עם נשירת שיער, ידוע כי תזונה עשירה במינרלים ובוויטמינים שונים עוזרת למניעה של נשירת שיער, או לפחות להאטה של התהליך. מחקרים מצאו כי אחד הוויטמינים היעילים ביותר להפחתה של נשירת שיער הוא ויטמין ויטמין B9 – או בשמו הנוסף, חומצה פולית.

חומצה פולית היא לא רק אחד מן החומרים החשובים ביותר בתהליכי בנייה וחידוש בגוף, אלא היא גם הכרחית לשם ייצור ושימור של תאים. השפעתה של החומצה הפולית על השיער, הציפורניים והעור נודעת בשדה המחקרי וקשורה לעובדה כי היא חיונית לתפקוד תקין של התאים ולחידושם, לייצור רקמות, לקידוד חלבונים ולייצור ותיקון של DNA. בעקבות כך, ידוע כי מחסור בחומצה פולית עלול להביא לצמיחה לקויה של השיער, לנשירה עודפת של שיער ואף למוות של תאי השיער. כאמור, חומצה פולית הכרחית לייצור תקין של תאי דם אדומים, ולכן מחסור שלה פוגם בשלל תהליכים פיזיולוגיים, ובהם גם פגיעה בהובלה של חמצן וחומרים נוספים לכל תא ותא בגוף. תהליך זה עשוי לגרום לתאי הגוף, החסרים בחמצן, לייצר טסטוסטרון. כידוע לכל מי שמעוניין לטפל בנשירת שיער, ייצור טסטוסטרון כרוך בתהליכים כימיים שונים המביאים לייצור לוואי של DHT, הלוא הוא אחד הגורמים המרכזיים להתקרחות אצל גברים. במקביל לכך, תהליכי הייצור וההתפתחות הפגומים של תאים חדשים, הנובעים ממחוסר החומצה פולית, מעכבים צמיחה של שיערות חדשות.

איך כדאי לצרוך חומצה פולית?

ראשית, כדאי לבדוק את רמת החומצה הפולית בגופכם באמצעות בדיקת דם פשוטה. אם רמת החומצה הפולית שלכם נמוכה, מומלץ להתחיל לצרוך מזונות העשירים בה, כמו עלים ירוקים, אגוזים, שעועית, אפונה, עדשים, אבוקדו, ברוקולי, כרובית וגזר. עם זאת, ואף על פי שהחומצה הפולית מצויה במזונות שונים, ייתכן שתוספי תזונה יהוו חיזוק משמעותי וישלימו את החוסרים. כמובן, יש להתייעץ עם רופא בטרם צריכת התוספים. כמו כן, חשוב לזכור שחומצה פולית יעילה במיוחד כאשר היא נצרכת בשילוב עם ויטמין B12 וויטמין C, שכן שלושתם יחד הכרחיים לתהליכים תקינים של ייצור ופירוק חלבונים. עם זאת, אף על פי צריכה קבועה של חומצה פולית משפרת את מצב העור ומאיצה את צמיחת השיער, חשוב לזכור כי צריכה של תוספי חומצה פולית לאורך זמן עשויה להשפיע לרעה על איזון הוויטמינים מקבוצת B בגוף, ולכן יש להתייעץ עם רופא לכל אורך התהליך.

עוד דברים שאפשר לנסות:
שימוש בשמן מנטה
שימוש בשמן זרעי דלעת
דרמה רולר
דקל ננסי

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן