אזור תורם השתלת שיער

כל מה שצריך לדעת על האזור התורם

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

האזור התורם שלנו יכול לספר לנו המון על התוצאה שאליה אנחנו צריכים לצפות!

זה הזמן להכיר את אחד הפרמטרים החשובים ביותר להצלחת התהליך, הנכס היקר לנו מכל בהשתלות שיער, אזור תורם!

אף על פי שהשתלות שיער נחשבות לתהליך כירורגי פשוט ובעל אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד, ישנם משתנים שונים המשפיעים על התוצאות הסופיות של ההשתלה. למשל, מצבו של האזור התורם של המטופל הוא פרמטר מכריע, אשר משפיע על הצלחתה של ההשתלה – ובמקרים מסוימים עשוי להשפיע אף על האפשרות לביצוע ההשתלה.

כאמור, אחוזי ההצלחה של השתלות השיער גבוהים מאוד ורוב המטופלים שעברו השתלות שיער מדווחים כי הם מרוצים מהתוצאות שלהן. ואולם, גורמים שונים, כמו הרופא המטפל והניסיון שלו, הקליניקה והמוניטין שלה, המלצות של מטופלים אחרים, מיקומה של הקליניקה – בארץ, בטורקיה או במקומות אחרים – מחיר ההשתלה וכדומה הם גורמים מכריעים בהצלחתה של ההשתלה. גורם נוסף וקריטי הוא האזור התורם של המטופל, אשר מכריע, למעשה, כיצד תראה השתלת השיער, מה יהיה היקפה – ואם בכלל כדאי לבצע אותה.

מהו האזור התורם?

אזור התורם הוא המקום שבו נשלפים זקיקי שיער בריאים להשתלה.
אזור התורם הוא המקום שבו נשלפים זקיקי שיער בריאים להשתלה.

מי שמתעניין בביצוע השתלת שיער בטורקיה או בארץ ודאי נתקל בביטוי הזה כבר מספר פעמים: האזור התורם הוא האזור של אחורי הראש וצדדיו (לכיוון האוזניים), והוא השטח שממנו נקצרים זקיקי השיער המיועדים להשתלה באזורים המקריחים. בדרך כלל, האזור הזה נותר יחסית שופע ועשיר בשיער – גם אצל מקריחים – או לכל הפחות, הוא האזור שמקריח אחרון לאחר התקרחות הפדחת וקודקוד הראש. בשל העובדה שמדובר באזור נוח, שיש בו בדרך כלל שיער צפוף, עבה וחזק, הרופאים המטפלים יכולים להסתמך עליו במהלך השתלת השיער ולהשתמש בו כ"בנק" של זקיקי שיער.

האזור התורם נבחן לראשונה על ידי הרופא המטפל בפגישה המקדימה בינו לבין המטופל. בפגישה זו הרופא בוחן את מצב ההתקרחות ומתכנן את ההיקף והאופי של השתלת השיער. בין היתר, כמובן, בודק הרופא את האזור התורם של המטופל, שכן מצב השיער בו משפיע באופן ישיר על היבטים רבים של הטיפול.

מה קורה כשהאזור התורם נמצא לא מתאים לביצוע השתלת שיער?

אזור התורם ממוקם בדרך כלל בחלק האחורי של הראש, שם השיער עמיד גנטית להתקרחות.
אזור התורם ממוקם בדרך כלל בחלק האחורי של הראש, שם השיער עמיד גנטית להתקרחות.

אף על פי שאצל רוב המטופלים האזור התורם מספיק בהחלט לביצוע השתלת שיער, ישנם מטופלים אשר האזור התורם שלהם דל בזקיקי שיער. בשל כך, ייתכן שלא יוכלו לעבור השתלת שיער. חשוב לזכור כי הרעיון בהשתלת שיער הוא ליצור אחדות של השיער על פני הראש כולו, ולכן קצירה של זקיקי שיער מאזור תורם דל, אשר עשויה להותיר קרחות או אזורים דלילים מאוד באחורי הראש ובצדדיו, היא לא תוצאה רצויה. נוסף לכך, מאחר שהאזור התורם מספק מלאי מוגבל של זקיקי שיער, על הרופא המטפל לקבל את ההחלטה בהתייחס לעתידו של המטופל: למשל, אם המטופל יזדקק להשתלת שיער נוספת בעתיד ולא יהיו מספיק זקיקי שיער באזור התורם שלו, או אם אפילו ההשתלה הראשונה לא תהיה מוצלחת מפני שאין מספיק זקיקי שיער חזקים ובריאים באזור התורם. רופא טוב ומנוסה לא יבצע השתלת שיער המסתמכת על אזור תורם דליל וחלש.

בהקשר זה, חשוב לזכור שהאזור התורם – בדומה לכל שיער הראש – הולך ומדלדל עם השנים אצל אנשים מקריחים. לכן, ובהתחשב בעובדה שאפשר לבצע השתלת שיער גם בגיל צעיר (בתחילת שנות ה-20), נראה שכדאי לקחת בחשבון את ההיבט הזה. התמהמהות עם ביצוע השתלת השיער עשויה להוביל לכך שהאזור התורם לא יהיה חזק ובריא מספיק בעתיד – דבר שעלול לפגום באפשרות לביצוע ההשתלה.

כיצד מתבצע תהליך הקצירה של זקיקי השיער מהאזור התורם?

אזור התורם הוא משאב רב ערך לניתוחי השתלת שיער, המספק זקיקי שיער בריאים שניתן להשתיל לאזורים של נשירת שיער.
אזור התורם הוא משאב רב ערך לניתוחי השתלת שיער, המספק זקיקי שיער בריאים שניתן להשתיל לאזורים של נשירת שיער.

מאחר שמדובר בתהליך המהווה חלק אינטגרלי – וקריטי – מהשתלת השיער, קצירת הזקיקים אמורה להתבצע על ידי הרופא המטפל. ישנן שיטות שונות לדגימה של זקיקי השיער מהאזור התורם, אולם השיטות המרכזיות הן FUT (שיטה ישנה שבה מוסרת רצועת עור המכילה את זקיקי השיער) ושיטות FUE או DHI, אשר במסגרתן נקצרים זקיקי השיער אחד-אחד. חשוב לציין כי תהליך הדגימה של זקיקי השיער אינו כרוך בכאבים מכיוון שהוא מתבצע תחת הרדמה.

במהלך הטיפול נקצרים כמה אלפים של זקיקי שיער – 3,000 זקיקים בממוצע. ואולם, בשל העובדה שלא כל הזקיקים נדגמים באופן מושלם מהאזור התורם, לא כולם יושתלו בסופו של דבר באזורים המקריחים. כמו כן, ישנם מצבים שבהם קצירת זקיקי השיער מושפעת ממשתנים שאי אפשר לחזות מראש, כמו דימום מאסיבי מהאזור התורם. מובן כי מצבים כאלה עשויים לפגום בתהליך הקצירה של זקיקי השיער ובכך להשפיע על תוצאות ההשתלה. עם זאת, גם אם האזור התורם לא מושלם, חשוב לזכור כי גם זקיקי שיער מהזקן עשויים להוות "בנק" להשתלת שיער איכותית.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן