כל מה שצריך לדעת על שוק לוס בהשתלת שיער

כל מה שצריך לדעת על שוק לוס בהשתלת שיער

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

שוק לוס (Shock Loss) הוא מצב שעשוי להופיע לאחר ביצוע השתלת שיער, וכשמו כן הוא: בעקבות השוק שהקרקפת חווה במהלך השתלת השיער, נוצר מצב של איבוד שיער. שוק לוס עשוי להיגרם בעקבות ביצוע לקוי של השתלת השיער, ובשל כך הוא פוגע לא רק באזור התורם אלא גם באזור הנתרם, דהיינו האזור שבו הושתלו זקיקי השיער. במצב זה, השיער המקורי (שצומח בטבעיות) באזור המושתל וכן זה המושתל נושרים לאחר ביצוע השתלת השיער – תוצאה אשר עשויה לתסכל את המטופלים, המאבדים את השיער הטבעי שלהם. עם זאת, חשוב לזכור כי קיימים שני סוגים מרכזיים של שוק לוס: זמני וקבוע. ברוב במקרים, מדובר בשוק לוס זמני וטבעי, שבתומו השיער עשוי לצמוח מחדש ולא להיעלם לגמרי .

מה עשוי לגרום לשוק לוס?

למעשה, ישנם גורמים רבים אשר עשויים להוביל לשוק לוס לאחר השתלת שיער. תהליך איבוד השיער, אשר מתחיל כשבועות מספר לאחר ביצוע השתלת השיער, מתרחש ב-30 אחוז מההשתלות, ועשוי לנבוע מסיבות שונות. אחד הגורמים הנפוצים ביותר לשוק לוס הוא פגימה באיכותם של זקיקי השיער במהלך ההעברה שלהם מן האזור התורם אל האזור המושתל. בעקבות פגיעות שונות – גם הקלות ביותר – בזקיקים הרגישים, הם לא יכולים להיקלט כראוי באזור הנתרם, מה שמגביל גם את ייצור השיער החדש שהם אמורים לבצע באופן טבעי.

נשירת שיער יכולה להתרחש עקב ליקויים באיכות זקיקי השיער.
נשירת שיער יכולה להתרחש עקב ליקויים באיכות זקיקי השיער.

כמו כן, אם הרופא המטפל משתיל את זקיקי השיער בצפיפות רבה מדי או פותח ערוצים רחבים מדי להשתלה של הזקיקים, לא רק תהליך ההיקלטות של הזקיקים החדשים נפגם – באופן שלא מאפשר להם להצמיח שערות חדשות כראוי – אלא גם השיער הטבעי שצומח באזור נפגע. במצב זה, השיער הטבעי עשוי לנשור גם הוא בעקבות השתלת השיער ולהותיר את המטופל עם קרחות נרחבות יותר מאלה שהיו לו טרם הטיפול.

איך אפשר למנוע שוק לוס?

נשירת שיער יכולה לנבוע מפגמים בצורת ובגודל של זקיקי השיער.
נשירת שיער יכולה לנבוע מפגמים בצורת ובגודל של זקיקי השיער.

ראשית, ההמלצה החשובה ביותר, כמובן, היא לבצע את השתלת השיער בקליניקה מקצועית ובעלת מוניטין ותחת ידיו של רופא מומחה ומנוסה. בחירה בביצוע של השתלת השיער אצל רופא מטפל מצוין היא ההחלטה החשובה ביותר שעל המטופלים לקבל – ואין לה תחליף. רופאים מנוסים יודעים כיצד לבצע השתלות שיער בקפדנות ובזהירות ובלי לפגוע בקרקפת באופן טראומתי המוביל לשוק לוס. נוסף לכך, ישנם רופאים הממליצים ליטול תרופות או להשתמש בתכשירים שונים בחודשים הקודמים להשתלה. לטענתם, צריכה של פרופסיה או מריחה של מינוקסידיל מכינות את הקרקע לפני ביצוע ההשתלה באופן המחזק את זקיקי השיער ותומך בהם טרם הטראומה של העברתם ממקום אחד לאחר על גבי הקרקפת. כמו כן, ידוע כי הגבלה של כמות זקיקי השיער המושתלים תורמת למניעה של שוק לוס – שכן הקרקפת חווה טראומה בקנה מידה נמוך יותר והצפיפות של זקיקי השיער המושתלים לא גבוהה מדי.

איכות זקיקי השיער יכולה להשפיע על בריאותו וצפיפות השיער, כאשר פגמים מובילים לנשירת שיער.
איכות זקיקי השיער יכולה להשפיע על בריאותו וצפיפות השיער, כאשר פגמים מובילים לנשירת שיער.

לסיכום

שוק לוס הוא מצב לא שכיח במיוחד, ולכן לא צריך לחשוש ממנו יתר על המידה. עם זאת, אין לזלזל בבחירה של הקליניקה הטובה ביותר, שכן השתלות שיער שנעשות על ידי רופאים מנוסים נוטות ליצור פחות בעיות לאחר ההשתלה. כמו כן, חשוב לזכור שרוב המקרים של שוק לוס הם זמניים, וכי השיער ישוב לצמוח לאחר כמה חודשים. 

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן