כמה זמן לוקח לשיער לצמוח לאחר השתלת שיער

כמה זמן לוקח לשיער לצמוח לאחר השתלת שיער

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

חשוב לזכור שהליך של השתלת שיער יהיה כרוך בפרק זמן של החלמה הכולל ריפוי וצמיחה של שיער חדש. השאלה הנפוצה ביותר בקרב גברים ונשים שבוחרים לעבור השתלת שיער היא, כמה זמן לוקח לשיער לצמוח לאחר השתלה? שאלה זו היא לגיטימית למדי, אך חשוב לדעת שאף תהליך אינו קסם וגם לא הליך של השתלת שיער. שכן אנו מדברים על תהליך של צמיחת שיער שבין כה וכה הוא תהליך שלוקח זמן. שיער ממוצע גדל 1.3 ס"מ בחודש, בנוסף הוא גדל יותר בקיץ מאשר בחורף. כמובן שתלוי מאד במבנה השיערה, תזונה, גנים ורמת טיפוח הכוללות שימוש בתכשירים שונים. במאמר הבא נסדר עבורכם את סדר תהליך ההחלמה וגדילת השיער לאחר השתלה. 

שלב א': שבוע עד 4 חודשים: החלמה ונשירה.

כמו הליכים רפואיים אחרים הפציינט ילווה בתחושת אי נוחות וכאב אשר תלווה אותו מספר ימים.  לאחר תהליך ההשתלה יהיה גירוד בקרקפת, הגירוד הינו לגיטימי מאד. שכן, גירוד הוא חלק מתהליך הריפוי. לצורך הקלה ניתן לעסות את הקרקפת בעדינות. נפיחות בקרקפת היא תופעה שחיכה לאחר ההשתלה, חשוב לדעת שלעיתים הנפיחות עלולה להיות גם בפנים. לאחר שבוע – שבועיים הפציינט יחוש בנשירת השיער, שלב שעלול להעלות את רמת הפחד והחשש אצל המטופל שמה הטיפול לא עבד, אך חשוב לזכור שהכל חלק מהתהליך. חשוב להבין שתהליך הנשירה עוזר לשיער החדש לבנות את הבסיס שלו על הקרקפת ושגם פה צריך לתת לו זמן. שלב זה ככל הנראה ייקח זמן לכן העזרו בסבלנות ואמונה.

שלב ב': 4 עד 8 חודשים: הצמיחה מתחילה.

ייתכן שהמטופלים יצטרכו לעבור הליכי השתלה נוספים או טיפולים אלטרנטיביים כדי להגיע לרמה הרצויה של צמיחת שיער.
ייתכן שהמטופלים יצטרכו לעבור הליכי השתלה נוספים או טיפולים אלטרנטיביים כדי להגיע לרמה הרצויה של צמיחת שיער.

הרגע לו חיכינו הגיע! בשלב זה תוכלו לראות צמיחה חדשה של שיער באזור הנתרם, השעיר הצומח יהיה עוד חלש ודק אך גם זהו חלק מהתהליך, אל חשש. אם השתלים החדשים הוכנסו לאזור הקודקוד של הראש קחו בחשבון ששלב זה עלול לקחת מעט יותר זמן משום שהעור באזור זה קשה יותר. בדרך כלל בזמן הזה נקבעת פגישת לביקורת עם הרופא לצורך הבנת התהליך. האזור הנתרם בשלב זה אמור להיות לאחר תהליך השיקום וצמיחה חדשה צריכה להיווצר. 

שלב ג': 8 עד 12 חודשים: ביסוס שיער חזק על הקרקפת.

בדרך כלל, ניתן לראות צמיחת שיער חדשה תוך 3 עד 6 חודשים לאחר השתלת שיער, כאשר צמיחה משמעותית יותר מתרחשת בין 6 ל-12 חודשים.
בדרך כלל, ניתן לראות צמיחת שיער חדשה תוך 3 עד 6 חודשים לאחר השתלת שיער, כאשר צמיחה משמעותית יותר מתרחשת בין 6 ל-12 חודשים.

השלב האחרון אשר חותם את השנה הראשונה של תהליך השתלת השיער. בשלב זה כבר ניתן יהיה לראות שיערות חזקות ובריאות שגדלות להן באזור הנתרם. בין 75% – 80% מהשיער כבר גדל. אפשרות גבוה לראות עדיין שיערות חדשות אשר מבצבצות מהקרקפת אשר יהיו נראות מעט שבורות, מצב זה נובע בגלל הצלקות אשר ישנן על הראש אך אל דאגה צלקות אלו יעברו והשיער יצמח רגיל. 

סבלנות סבלנות לא קונים בשום חנות 

השתלת שיער דורשת סבלנות רבה מצד הפציינט. בנוסף עליו להבין שהשתלת שיער הינה הליך ותהליך יחד ואיננו יכולים להפרידם. חשוב להיעזר בסבלנות רבה ולהבין את התהליך אשר אנו צפויים לעבור וכיצד אנו יכולים להקל עליו. חשוב מאד להבין שלכל אחד יש קרקפת שונה ושהתהליך הוא אינדיבידואלי ושמשך זמן ההחלמה או התוצאות משתנות מאדם לאדם. וחשובה האמונה בתהליך, כי בסוף גם אתם תוכלו לעצב את השיער שלכם.

איך התוצאות של השתלת שיער משתנות ממטופל למטופל/ת?

שאלה תשובה
1. כמה זמן לוקח לשיער להתחיל לצמוח לאחר השתלת שיער? לאחר השתלת שיער, זקיקי השיער המושתלים יכנסו לשלב רדום למשך מספר שבועות. בדרך כלל, צמיחת שיער חדשה מתחילה להיות גלויה בסביבות החודש השלישי עד הרביעי לאחר ההליך.
2. מתי אוכל לצפות לראות צמיחת שיער ניכרת לאחר השתלת שיער? צמיחת שיער גלויה יכולה להשתנות בין מטופלים במידה רבה, אך נפוץ לראות שיפורים ניכרים בצפיפות ובעובי השיער בין 6 ל-12 חודשים לאחר השתלת שיער. התוצאות המלאות עשויות להימשך עד שנה או יותר.
3. האם כל השיער המושתל צומח באותו קצב? לא, לשיער מושתל יכולים להיות קצבי צמיחה שונים. זה נורמלי לראות שינויים בצמיחת השיער בין הזקיקים המושתלים. חלק מהשערות עשויות לצמוח מהר יותר, בעוד שאחרות עשויות להימשך זמן רב יותר להראות צמיחה משמעותית.
4. האם אוכל להאיץ את תהליך צמיחת השיער לאחר השתלת שיער? לא ניתן להאיץ משמעותית את תהליך צמיחת השיער לאחר השתלת שיער. עם זאת, שמירה על אורח חיים בריא, ביצוע הוראות טיפול לאחר הניתוח וסבלנות הם גורמי מפתח בתמיכה בצמיחת שיער מיטבית. ניתן להיעזר גם בטיפול PRP לשיער.
5. האם ישנם גורמים שיכולים להשפיע על מהירות צמיחת השיער לאחר השתלת שיער? מספר גורמים יכולים להשפיע על מהירות צמיחת השיער לאחר השתלת שיער. אלה כוללים גנטיקה אינדיבידואלית, בריאות כללית, הקפדה על הוראות טיפול לאחר הניתוח ואיכות הליך השתלת השיער עצמו.
6. מה אני יכול לעשות כדי לקדם צמיחת שיער בריאה לאחר השתלת שיער? כדי לקדם צמיחת שיער בריאה, תעקבו אחר הוראות המנתח שלכם לגבי טיפול לאחר הניתוח, כולל חפיפה נכונה, הימנעות מחום או עיצוב יתר, הגנה על הקרקפת מחשיפה לשמש ושמירה על תזונה מאוזנת ועשירה בחומרים מזינים.

במה תלוי משך הזמן שלוקח לשיער לצמוח לאחר שעוברים ניתוח השתלת שיער?

ציר הזמן של הצמיחה יכול להיות מושפע מגורמים כמו גנטיקה אינדיבידואלית, בריאות כללית, גיל, איכות הליך השתלת השיער, טיפול לאחר הניתוח והמאפיינים הספציפיים של השיער שלכם.

גנטיקה אינדיבידואלית ממלאת תפקיד משמעותי בקביעת ציר זמן הצמיחה. לחלק מהאנשים יש מחזור צמיחת שיער מהיר יותר, בעוד שלאחרים יש מחזור איטי יותר. חשוב שיהיו לכם ציפיות ריאליות המבוססות על הנטייה הגנטית שלכם לצמיחת שיער.

טכניקת השתלת השיער יכולה להשפיע על ציר הזמן של הצמיחה. טכניקות מתקדמות כגון טכניקת FUE או DHI ממזערות טראומה לקרקפת ויכולות לגרום להחלמה מהירה יותר ולצמיחת שיער בהשוואה לטכניקות ישנות יותר.

אכן כן, מצב הקרקפת יכול להשפיע על הזמן שלוקח לשיער לצמוח לאחר השתלת שיער. קרקפת בריאה עם זרימת דם טובה מקדמת צמיחת שיער טובה יותר. טיפול נכון בקרקפת יכול לתמוך בתנאים אופטימליים לצמיחת שיער.

מספר גורמי אורח חיים יכולים להשפיע על ציר זמן הצמיחה. עישון, צריכת אלכוהול מופרזת, תזונה לקויה, מתח ושינה לא מספקת עלולים להאט את תהליך הריפוי ולעכב את צמיחת השיער.

טיפול איכותי לאחר הניתוח הוא חיוני בקביעת ציר הזמן של הצמיחה לאחר השתלת שיער. ביצוע הוראות המנתח שלכם לגבי שטיפה, הימנעות מפעילויות מסוימות ונטילת תרופות שנקבעו יכול לקדם ריפוי תקין וליצור תנאים נוחים לצמיחת שיער.

העובי והמרקם של השיער יכולים להשפיע על ציר הזמן של הצמיחה לאחר השתלת שיער. שיער עבה יותר נוטה לספק כיסוי טוב יותר, בעוד לשיער עדין יותר עשוי לקחת זמן רב יותר כדי להשיג את הצפיפות הרצויה. המנתח שלכם ישקול את הגורמים הללו בשלב התכנון של ההשתלה.

 

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן