התקרחות - איך יודעים למה אני מקריח

למה אני מקריח? 7 סיבות אפשריות להתקרחות הגברית.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

לכל מטופל המיועד לבצע הליך של השתלת שיער או כל טיפול שימור שיער אחר, כדאי להתאים את הטיפול הנכון והיעיל ביותר בשבילו.

כשמתחילה נשירה או התקרחות בשיער שלנו אחד הדברים הכי חשובים שצריך לעשות לפני שמתחילים לשקול טיפול בבעיה זה להבין ממה היא נובעת.

ישנן דרכים שונות ומגוונות לטפל בנשירה, אצל נשים וגברים, אבל בלי שנבין מה הסיבה לא נוכל לדעת מה דרך הטיפול האידיאלית .והאמת שישנן אינספור סיבות לנשירת שיער – חלקן נדירות יותר וחלקן שכיחות. ניסיתי לרכז לכם פה את 7 הסיבות הרווחות ביותר שיכולות לגרום לנשירה בשיער ואיך אתם יכולים לאבחן הסיבה לבעייה שלכם.

*חשוב לזכור שלא אני ולא אתם רופאים, הפוסט הזה יכול לעזור לכם לאבחן את הבעייה בעצמכם אבל בסופו של דבר רק רופא יוכל לקבוע בוודאות מספקת מה הבעייה ומאוד חשוב תמיד להישמע להוראות הרופא המטפל שלכם.
אז קדימה בואו נתחיל 🙂

1️⃣ההתקרחות הגברית הטיפוסית

הסיבה הרווחת ביותר לנשירה והתקרחות היא ההתקרחות הגברית הטיפוסית המאופיינת בנטייה גנטית של רגישות השיער להורמון ה-DHT. מדובר על תכונה גנטית שמטרידה בעיקר גברים, אבל היא יכולה להופיע גם אצל נשים במקרים מסוימים. 45% מהגברים הישראלים יסבלו מהתקרחות זאת במהלך חייהם ברמה כזאת או אחרת. התקרחות כזאת בדרך כלל תתחיל במצח ותגדל למפרצים המפורסמים. הדרך הקלה ביותר לזהות התקרחות מסוג זה תיהיה זיהוי נסיגה על פי השלבים של סולם נורווד. (לחצו כאן למידע נוסף על סולם נורווד).

רוב הרופאים יציעו את הפתרונות הבאים – משחות מסוג ROGAINE (מינוקסידיל) ותרופות ממשפחת הפרופסיה – שני הטיפולים הללו מוכרים בעולם הרפואי ופופולרים על ידי רופאי המשפחה. כמובן שהפתרון המתקדם ביותר היום ועם אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר הוא השתלת שיער.

2️⃣טראומה פיזית

בעצם מדובר בשוק של הגוף אשר נובע מטראומה פיזית כלשהי – כמו ניתוח , ירידה פתאומית במשקל, פציעה, תאונה או אפילו מחלה קשה, כל אלו יכולים לגרום לנשירת שיער במקרים מסוימים. מחזור החיים של שערה כולל צמיחה, האטה ומנוחה.(עוד על כך במאמר על מחזור חיי השיערה).

כאשר הגוף נכנס למצב טראומטי הוא נוטה לגרום ליותר שערות לעבור לשלב המנוחה וכתוצאה מכך לנשור. במקרים של טראומה פיזית כזאת אין הרבה מה לעשות חוץ מלחכות בסבלנות ולנוח. כשהגוף יצא מהשוק בדרך כלל גם השערות יחזרו לצמוח בצורה תקינה. דוגמא מעולה לטראומה פיזית שנלקחת מעולם השתלות השיער היא שוק לוס – מדובר במצב שבו השיער הקיים באזור שבו מתבצעת השתלת השיער נושר עקב טראומה שהקרקפת ספגה.

3️⃣מחסור בגוף

אחת הסיבות הנפוצות לנשירה בשיער היא מחסור בוויטמינים ומינרלים – חוסרים של ברזל, כמות נמוכה או לחילופין גבוהה מדי של חלבונים, מחסור בביוטין, מחסור בויטמין b, עודף ויטמין a, וכד' יכולים לגרום לנשירה. כמו כן גם דיאטות קיצוניות יכולות גם כן לגרום לנשירה. אפשר לזהות את החוסרים התזונתיים באמצעות בדיקת דם קצרה. והטיפול בדרך כלל מתבטא בהשלמת החוסרים על ידי שינוי התזונה או נטילת תוספי תזונה מתאימים.

4️⃣לחץ נפשי וסטרס

מתח נפשי וסטרס הם אחד הגורמים שיכולים להשפיע על מצב השיער שעל הראש שלנו. חשוב להבין שאין מדובר במקרי לחץ רגילים שאותם כולנו חווים במהלך היום יום שלנו. השיער מתחיל להיפגע כאשר מצבי הלחץ מתמשכים לאורך תקופה ארוכה – מקרים כאלה אופיינים לבעיות דיכאון, מות אדם קרוב, גירושין, לחץ כבד בסביבת העבודה, הפרעות חרדה כרוניות וכד'. אין מדובר בתופעה רווחת אך היא קיימת ואנשים מאבדים שיער בגללה. הפסקת הנשירה במקרים אלו תבוא עם הפחתת הלחץ הנפשי, ובלי קשר לשיער שלכם להוריד לחץ זה תמיד טוב 🙂

5️⃣מערכת חיסונית

אם אתם סובלים מהתקרחות – לרוב על הקרקפת אך לעיתים על הפנים ובמקומות אחרים בגוף קרוב לוודאי שמדובר באלופציה אראטה. אז מה הסיפור? המערכת החיסונית שלנו לפעמים פועלת יותר מידי טוב עד כדי כך שהיא מגיעה למצב של עודף פעילות, בו היא תוקפת את השערות, אותן היא תופסת כגוף זר. המחלה תופיע בדרך כלל באופן פתאומי והיא תתבטא בהופעת אזורי הקרחה עגולים וכך גם בדרך כלל אפשר לזהות אותה. מה עושים? ישנם כל מיני טיפולים עם סטרואידים שיכולים לעזור אבל בכל מקרה ללכת לרופא ולהתייעץ איתו במידה ואתם חושדים שאתם סובלים מהבעייה.

6️⃣טיפול יתר בשיער

השיער שלנו הוא דבר עדין מאוד ובעידן של היום אנשים נוטים לטפל בשיער שלהם באופן אובססבי.
חפיפת יתר, מרכך, מסכות למינהן, צביעת שיער ,החלקות וכד' יפגעו במשך השנים באיכות השיער שלכם ויובילו במקרים מסוימים לנשירה. חשוב להבין שנזקים שהרגלים של החברה המודרנית עושה לשיער שלנו הם הרבה פעמים בלתי הפיכים וגם עם הפסקת הטיפולים הפוגעניים , לא בהכרח ישוב המצב לקדמותו .
אני לא אומר אל תשתמשו בכלל אבל אני כן אומר שקודם כל תיהיו מודעים לבעיה ודבר שני שתנסו למתן את תדירות השימוש בתכשירים כאלו.

7️⃣תרופות וטיפולים

תרופות נועדו לטפל באינספור מצבים בריאותיים, אבל לפעמים הן עלולות להיות כרוכות בתופעות לוואי בלתי רצויות. ישנן תרופות רבות שגורמות לנשירת שיער. תרופות נוגדות דיכאון, גלולות למניעת הריון, תרופות להורדת כולסטרול, תרופות המדכאות את המערכת החיסונית, תרופות אקנה המכילות ויטמין A, אנטיביוטיקה, תרופות נגד פטריות, תרופות ליתר לחץ דם גבוה וכד'. אם אתם יודעים שאתם נוטלים תרופות באופן קבוע ויש לכם נשירת שיער אני ממליץ לבדוק אם אחת מתופעות הלוואי של התרופות יכולה להיות נשירת שיער. אם אכן התרופה שאתם נוטלים היא הגורם לבעייה אני ממליץ לפנות לרופא שלכם לספר לו על הבעייה ולבקש ממנו טיפול אלטרנטיבי.

להלן רשימת תרופות וטיפולים כנגד התקרחות ונשירת שיער:
טיפולי PRP
שמן מנטה לנשירת שיער
שמן זרעי דלעת
דרמה רולר
אבודרט
דקל ננסי
חומצה פולית
מסאז' לשיער

חברים אני מאוד מקווה שעזרתי לכם כמובן שיכולות להיות עוד סיבות רבות לנשירה שלכם. אתם תמיד מוזמנים להתייעץ איתי או רופא המשפחה שלכם.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן