דרמה רולר

למה דרמה רולר ומזותרפיה עוזר כנגד נשירת שיער והתקרחות, ולמה זה מומלץ לאחר השתלת שיער?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

מזותרפיה

מי שמעוניין בהשתלת שיער כבר ודאי שמע שכדי למקסם את התהליך ולהביא לתוצאות מרשימות, כדאי להמשיך ולהשקיע גם לאחר ביצוע ההשתלה: מלבד היצמדות להוראות הרופא המטפל, שימוש בתכשירים מסוימים (כמו שמן מנטה או שמן זרעי דלעת), בטכניקות או במכשירים כאלה או אחרים עשוי להיות יעיל ביותר. כך, לדוגמה, שימוש בדרמה רולר יכול לתרום לצמיחת השיער לפני השתלת השיער או אחריה. דרמה רולר הוא מכשיר קטן המורכב מידית ומגלגלת של מחטים זעירות. מאחר שמדובר במכשיר יעיל ופשוט להפעלה, השימוש בו נפוץ מאוד בקרב מטופלים שמעוניינים בטיפול בטכניקת המזותרפיה בבית וללא השקעה כספית.

אף על פי שמדובר בשיטה שהומצאה ופותחה במטרה לטפל במיגרנות ובפציעות שונות, מזותרפיה נמצאת כיום בשימוש רווח בכל הקשור לקוסמטיקה. מאחר שטכניקה זו מבוססת על הזרקות מקומיות של חומרים חיוניים כמו מינרלים, ויטמינים, חומצות אמינו ורכיבים אנטי-אוקסידנטיים, שמוחדרים אל כמה מילימטרים מתחת לעור – אל שכבת הדרמיס – משתמשים בה כדי לטפל בתופעות שונות הקשורות לעור, כמו אקנה, קמטים, פיגמנטציה וסימני גיל, ואף כדי לתרום לצמיחה מחודשת של שיער. ואולם, לא רק הזרקת החומרים מעודדת את צמיחת השיער אלא גם הפציעה המבוקרת של העור, אשר מגבירה את ייצורו הטבעי של הקולגן בעור, מעודדת תהליכי ייצור של תאי עור חדשים ותורמת לריפוי ולהתחדשות העור. 

מכשיר הדרמה רולר והשימוש בו

מכשיר הדרמה רולר, לדוגמה, הוא מכשיר שנועד לפציעה מבוקרת של העור. המכשיר, המבוסס על פעולתו של גלגל משונן המחדיר את מחטיו אל שכבת הדרמיס של העור, מעודד תהליכי ריפוי והתחדשות באמצעות פציעה עדינה ולא מכאיבה של העור. בעקבות הפציעה, מופעלים בקרקפת תהליכי ייצור תאים, התחדשות של העור וייצור מואץ של קולגן. רמות הקולגן הגבוהות וכן תאי העור החדשים מסייעים בהצמחה של שיער חדש ובהאטה של נשירה או התקרחות. מובן, שיש לפצוע את העור במידה ובצורה הנכונות מבחינת זווית, עומק ותדירות. מספר מחקרים מהשנים האחרונות מצאו כי טיפול בטכניקת מזורתפיה באמצעות מכשיר הדרמה רולר מעודד צמיחה של שיער חדש בקרב גברים ונשים המתמודדים עם מצבי נשירה עודפת של שיער ואשר נמצאים בשלבים שונים של התקרחות. כמו כן, לאור מחקרים נוספים, נראה כי השימוש בדרמה רולר עשוי לשפר אף מצבים של התקרחות גברית טיפוסית.

טיפולי מזותרפיה מוצעים כיום בקליניקות רבות, אך בשימוש ביתי בדרמה רולר יש לשים לב לכמה כללים. ראשית, יש להשתמש במכשיר על שיער יבש. בשימוש על שיער רטוב, הגלגל המשונן עשוי להיקשר לשיער ולתלוש שערות (וזה, כמובן, בדיוק מה שאנחנו לא רוצים). כמו כן, יש להתחיל את הטיפול באזורים המקריחים ובהדרגתיות לעבור לשאר הקרקפת. יש לגלגל את מכשיר הדרמה רולר בעדינות (תוך הפעלת לחץ מסוים – אבל לא חזק מדי) ולכל הכיוונים. שימו לב שהכיוון הטוב והיעיל ביותר להנעת הגלגל הוא כיוון צמיחת השיער. יש להפעיל את המכשיר בתנועות איטיות וקצרות וכך להימנע מתלישה של שערות קיימות. הלחץ שיש להפעיל הוא סביר ומתון – אף על פי שהמחטים שעל הגלגל המשונן צריכות, כמובן, לחדור אל העור, אין סיבה להחדיר אותן עמוק מדי, וכך אפשר להימנע מדימום ומכאב. בנוגע לשאלת התדירות, מומחים ממליצים לחזור על הטיפול פעם בשבוע, אך לא יותר מזה. כלל נוסף וחשוב ביותר נוגע להיגיינה, שכן מדובר בפרמטר קריטי בכל הנוגע לפציעה של העור. בשל כך, חשוב מאוד להקפיד על שימוש היגייני במכשיר ולחטא את הקרקפת ואת גלגל המחטים של הדרמה רולר עם אלכוהול מיד עם סיום הטיפול.

בשוק ישנם סוגים שונים של דרמה רולר, אך כולם פועלים בעיקרון את אותה הפעולה של ניקוב עדין של עור הקרקפת. בתור מכשיר ראשון, נראה כי כדאי לבחור במכשיר קל לשימוש, בעל גלגל עם מחטי דיקור איכותיות ולא ארוכות מדי. בעוד מחטים ארוכות עשויות לפצוע את העור ולגרום לו נזק, המחטים הממוצעות של הדרמה רולר לא עולות על 0.5 מ"מ, וזאת כדי להימנע מפציעה עמוקה של העור.

על פי רוב, אפשר לראות את תוצאות השימוש בדרמה רולר לאחר מספר חודשים. עם זאת, חשוב מאוד להתאזר בסבלנות, מאחר שמדובר בתהליכים איטיים המתרחשים ברמת התא ונדרש זמן עד שהמטופל יכול להבחין בהם. הכלל החשוב ביותר לשם הצלחת הטיפול הוא התמדה: גם כאשר נראה כי הטיפול לא מניב תוצאות, כדאי להמשיך ולנסות.

תופעות לוואי

עם זאת, אף על פי שמדובר בטיפול פשוט יחסית, שאפשר לבצע בבית בקלות ואשר מבוסס על ניקוב של חורים זעירים בלבד, הוא עשוי לגרום לתופעות לוואי קלות כמו אדמומיות, רגישות בעור או דלקות. על פי רוב, תופעות לוואי אלה אמורות לחלוף תוך כמה ימים. עם זאת, מאחר שמכשיר הדרמה רולר פוצע את העור, חיטוי המחטים הוא שלב מכריע בשימוש בו, שכן תופעת לוואי מסוכנת של מזותרפיה באמצעות דרמה רולר היא זיהום הפצעים הזעירים. במקרה של זיהום או דלקת חמורה יש לפנות מיד אל רופא, אך יש לזכור שהדרך הקלה ביותר להימנע מסיבוכים, מדלקות ומזיהומים היא הקפדה יתרה על חיטוי המכשיר והפצעים לאחר כל סשן של שימוש בו. נוסף לכך, יש להשתמש במקדם הגנה ולחבוש כובע לאחר הטיפול, מאחר שהקרקפת עשויה להיות רגישה לשמש.

דרמה רולר בשילוב עם טיפולים שונים

מחקרים שונים מצאו כי טיפול מזותרפיה באמצעות דרמה רולר יעיל הרבה יותר כאשר הוא משולב במערך של טיפולים נוספים להאצת צמיחה של שיער חדש. לדוגמה, מחקרים מהשנים האחרונות הוכיחו כי טיפולי דרמה רולר יעילים במיוחד בשילוב עם תמיסת מינוקסידיל, משום שהשימוש בדרמה רולר משפר את ספיגת התמיסה בקרקפת. כמו כן, הטיפול יעיל יותר כשהוא מתרחש במקביל לצריכה קבועה של הוויטמינים C ו-E או לצד טיפול PRP. מובן, ששילוב של יותר מטכניקת טיפול אחת מצריך התייעצות עם גורם מומחה, ולכן מומלץ להיוועץ ברופא המטפל שלכם. מלבד זאת, אפשר להיעזר בדרמה רולר גם לאחר השתלת שיער, אך ככלל, רצוי וחשוב מאוד להתייעץ עם הרופא המטפל ועם הקליניקה שבה בוצעה ההשתלה, שכן כל קליניקה דוגלת במדיניות שונה. בעוד רופאים אחדים ממליצים על שימוש בדרמה רולר כשלושה חודשים לאחר השתלת השיער, אחרים ממליצים להימנע משימוש במכשיר לאחר ההשתלה. 

אולי יעניין אתכם גם:
מחיר השתלת שיער – כמה זה עולה באמת? מחירון 2020 להשתלות שיער
מה עדיף? השתלת שיער בטורקיה או בישראל – כל מה שאתם צריכים לדעת
גיל מומלץ להשתלת שיער – האם יש דבר כזה?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן