שמן מנטה נשירת שיער השתלת שיער

למה שמן מנטה יעיל כטיפול נגד נשירת שיער ותהליכי התקרחות?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

אף על פי שמדובר בשמן שמקורו בטבע, נראה כי שמן המנטה (Peppermint) זוכה בשנים האחרונות לתהילה מחודשת בעולם המערבי – וגם בקרב חסידי הרפואה הקונבנציונלית. מאחר שהוא אנטי-מיקרוביאלי, קוטל חרקים, חומר אנטי-דלקתי, משכך כאבים, ואפילו מאלחש ומרדים – שמן המנטה נודע כיעיל ביותר לטיפול בבעיות עור, שיער וקרקפת. מאחר שהמנטול – החומר אשר מעניק לשמן את הטעם, הריח ותחושת הצינון שלו – מרחיב את כלי הדם, הוא מביא לשיפור של זרימת הדם בקרקפת, וזה, כמובן, מאיץ צמיחה של שיער חדש. מלבד זאת, שמן המנטה עוזר להילחם בזיהומים פטרייתיים ובדלקות וכך תורם להפחתה בנשירה של שיער כתוצאה מדלקות בעור.

שמן מנטה או מינוקסידיל?

זה עשוי להישמע מוזר, אך לא מעט מחקרים מצאו כי שימוש חיצוני בשמן מנטה לשם הפחתה של נשירת השיער יעיל יותר משימוש בתמיסת מינוקסידיל. כאמור, שמן המנטה מרחיב את כלי הדם בקרקפת ומגביר את זרימת הדם בסביבת זקיקי השיער. כתוצאה מכך, רמת החמצן בקרקפת עולה וכן גם כמות הרכיבים התזונתיים אשר מגיעים לתאים שבזקיקי השיער. אם כן, מריחה של שמן מנטה על הקרקפת, אשר מביאה להרחבה של כלי הדם, היא דרך יעילה ביותר להאטה של תהליך ההמרה של טסטוסטרון ל-DHT – אשר ידוע כגורם מרכזי להתקרחות גברית טיפוסית. רמה גבוהה של DHT בסביבת זקיקי השיער גורמת, בדרך כלל, לתהליכים דלקתיים בזקיקי השיער אשר מחלישים אותם ומזיקים להם. בעוד רמות נמוכות של חמצן בקרקפת הן תנאי הכרחי ליצירת סביבה נוחה עבור הטסטוסטרון להפוך ל-DHT, רמות מאוזנות של חמצן בקרקפת מגבילות את ייצורו של ה-DHT. אם כן, לא מפתיע שחוקרים טוענים כי שמן מנטה תורם להתחדשות של זקיקי השיער ולשיקום שלהם, ומזרז את כניסתם לשלב של צמיחה פעילה של שיער חדש.

סגולות החיטוי של שמן המנטה

מלבד הרחבת כלי הדם והגברת רמות החמצן בקרקפת, שמן המנטה, כאמור, ידוע באיכויות החיטוי והניקוי שלו. סגולות רפואיות אלה עשויות לעזור לחיזוק השיער ולהפחתת הנשירה שלו. שימוש קבוע בשמן המנטה, אשר נלחם בבקטריות, בפטריות ובדלקות ומחסל אותן, מסייע בשמירה על קרקפת מאוזנת ובריאה, וכך נוצרת קרקע נוחה לצמיחה של שיער חדש ובריא. הודות ליכולות החיטוי והניקוי של שמן המנטה, זנים שונים של בקטריות ופטריות מושמדים ומוסרים מהקרקפת. גם לאחר חפיפה, כמובן, נותרת פסולת על הקרקפת שלנו, המורכבת מעודפים של שומן, מתאי עור מתים ומשאריות של מוצרי טיפוח שונים. פסולת זו מקשה על צמיחה מחודשת של שיער בריא ועשויה אפילו להביא להיווצרות של דלקות פטרייתיות שונות על הקרקפת, העורף וסביבת הגב העליון. שימוש קבוע בשמן מנטה, אם כן, תורם לסילוק משמעותי של הפסולת.

נוסף לכך, כאמור, המנטול, אשר מצוי בשפע בשמן המנטה, הוא חומר אנטי-דלקתי וטבעי חזק במיוחד (שנחשב לאחד החומרים החזקים ביותר בטבע לטיפול בדלקות). בשל כך, מריחה תדירה של שמן מנטה על הקרקפת מפחיתה תהליכים דלקתיים – ומכאן, שהיא מסייעת בהפחתה של נשירת שיער והתקרחות, מגנה על השיער הקיים, ותורמת לצמיחה של שיער חדש.

איך להשתמש בשמן המנטה?

תכשירים קוסמטיים טבעיים רבים מכילים שמן מנטה, והם מומלצים מאוד לשימוש, שכן נמצא שהם עוזרים לטיפול בנשירת שיער ובתהליכי התקרחות. עם זאת, נודע כי תכשירים בעלי ריח מנטה אינם מכילים מספיק מנטול. בשימוש ביתי בשמן, יש לזכור כי מדובר בשמן אתרי – ולכן מריחה שלו ישירות על העור עלולה לגרום לגירוי, לאדמומיות, לצריבה ואף לפציעה של העור. כדי להימנע מזה, יש למהול את שמן המנטה בשמני בסיס כלשהם, כמו שמן קוקוס, שמן שקדים, שמן ארגן, שמן חוחובה או חמאת שיאה.

אחת הדרכים היעילות ביותר לניצול סגולותיו של השמן היא עיסוי הקרקפת. העיסוי העמוק של השמן אל שורשי השערות והקרקפת יהיה לא רק נעים אלא גם יעיל: המנטול יחדור אל זקיקי השיער ויחטא את הקרקפת. לאחר עיסוי של 15-20 דקות יש לשטוף את השמן עם שמפו. נוסף לכך, אפשר ורצוי להוסיף כמה טיפות של שמן אתרי מנטה לשמפו או למרכך השיער, וכך כל חפיפה תהיה יעילה יותר עבור הטיפול בנשירת השיער.  

לאחר השתלת שיער

כידוע, לאחר ביצוע השתלת שיער יש להיצמד לכמה כללים, כמו הימנעות מספורט, מעישון ומחשיפה לשמש, דיאטה בריאה, מאוזנת ומזינה, מנוחה טובה וכו'. נוסף לכללים האלה, נמצא כי שימוש בשמן המנטה עוזר מאוד לצמיחה השיער המושתל. כמובן, אסור בשום פנים ואופן להשתמש בשמן מיד לאחר ההשתלה ויש להתייעץ עם הרופא המטפל ולפעול אך ורק לאור ההוראות שלו. לאחר תקופה מסוימת של "התאקלמות", זקיקי השיער המושתלים יכולים להיעזר ב"דחיפה" – וכאן שמן המנטה עשוי להיות יעיל ביותר. בעוד מטופלים מסוימים משתמשים במינוקסידיל לאחר ביצוע השתלת שיער, אחרים מעדיפים להשתמש בשמן מנטה, התורם לצמיחה של שיער חדש, חזק ובריא.

אולי יעניין אותך לקרוא מאמרים על דרכי טיפול נוספות כנגד נשירת שיער והתקרחות:
האם פרופסיה (פינסטריד) זה מה שיעצור את ההתקרחות שלך?
כל מה שצריך לדעת על טיפולי PRP ו-PRF
אבודרט\דוטסטריד: כל מה שצריך לדעת על התרופה ומה הקשר להקרחה או נשירת שיער

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן