מה מותר ומה אסור לאחר השתלת שיער

מה אסור ומה מותר לעשות אחרי השתלת שיער?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

אם אתם מעוניינים בהשתלת שיער בטורקיה והתחלתם לחקור את התהליך והשלבים השונים שלו, סביר להניח שכבר שמעתם על כך שתהליך השתלת השיער לא נגמר מיד לאחר ההשתלה. להפך, ההשתלה היא רק תחילתו של התהליך, שבסופו תביטו במראה ותראו ראש שופע שיער. לאחר השתלת השיער, על זקיקי השיער המושתלים להיקלט בקרקפת ולהצמיח שיער – וזה לוקח זמן: לפעמים אפילו שנה. לא סתם רופאים ומטופלים רבים טוענים כי תהליך ההחלמה לאחר השתלת שיער הוא אחד החלקים החשובים ביותר בתהליך, וזה שיבטיח את הצלחתה של ההשתלה.

עם זאת, תהליך ההחלמה מלא בהוראות ובאיסורים ורצוי מאוד למלא אחר ההוראות האלה. ראשית, אם לא תמלאו אחר ההוראות שתקבלו מהקליניקה, ומשהו בתוצאות ההשתלה לא ימצא חן בעיניכם, לא תוכלו לבקש הסברים מהרופא המטפל שלכם – מאחר שהטיפול העצמי לאחר ההשתלה הוא באחריותכם. ומלבד זאת, מובן שכדאי לכם להתייחס ברצינות לאיסורים ולהוראות כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר. אם תזלזלו בתהליך ההחלמה ולא תמלאו אחר ההוראות, תוצאות ההשתלה לא יהיו מושלמות – וחבל. נכון, האיסורים עשויים להציק או להכביד על החיים, אבל עם זאת, לא מדובר בשינויים מרחיקי לכת שתצטרכו לבצע באורח החיים שלכם, אלא בכמה פעולות פשוטות שתוכלו לסגל בקלות כהרגלים חדשים.

מקובל לחלק את תהליך ההחלמה ואת האיסורים הכלולים בו לכמה שלבים, בהתאם לזמן שחלף מאז ביצוע ההשתלה. ככל שהזמן עובר, כמות האיסורים הולכת ומצטמצמת.

מיד לאחר ביצוע ההשתלה

בימים שלאחר ביצוע השתלת השיער הקרקפת מציקה, מגורה ועשויה גם לכאוב. נוסף לכך, קיימים איסורים ברורים מאוד, ואתם חייבים לפעול לפיהם. ראשית, בשלושת הימים הראשונים שלאחר ההשתלה אסור לגעת בקרקפת בשום פנים ואופן וכן אסור לשטוף אותה. כשתוכלו לשטוף את הקרקפת, יש להשתמש בשמפו מיוחד שאותו תקבלו מהקליניקה המטפלת, בדרך כלל. מלבד זאת, בחמשת הימים הראשונים שלאחר ההשתלה אין לעשן או לשתות אלכוהול. כמו כן, בשבעת הימים שלאחר ההשתלה אסור לכסות את הראש בשום כיסוי שהוא למעט הכובע שמסופק על ידי הקליניקה. חוץ מזה, אסור לקיים יחסי מין, כדי להימנע מעלייה של לחץ הדם באזור הקרקפת.

מותר לחפוף בעדינות את השיער והקרקפת לאחר השתלת שיער, אך חשוב להימנע משימוש בשמפו קשים או במוצרים העלולים לגרות את הקרקפת.

 

מותר לחפוף בעדינות את השיער והקרקפת לאחר השתלת שיער, אך חשוב להימנע משימוש בשמפו קשים או במוצרים העלולים לגרות את הקרקפת.

נוסף לכך, בעשרת הימים הראשונים שלאחר ההשתלה מומלץ מאוד לא להזיע, ולכן המרפאות מציעות בדרך כלל על מנוחה ועל הימנעות מעבודה פיזית. אשר לספורט, רוב המרפאות ממליצות לא לעשות ספורט בשבועיים הראשונים שלאחר ההשתלה. כמו כן, בפרק זמן זה אין להתגלח עם מכונת גילוח או לנגב את הקרקפת עם מגבת.

כמה חודשים לאחר ההשתלה

לאחר השתלת שיער, אסור לחשוף את הקרקפת לאור שמש ישיר או לחום, שכן הדבר עלול לפגוע בזקיקי השיער ולעכב את תהליך ההחלמה.

 

לאחר השתלת שיער, אסור לחשוף את הקרקפת לאור שמש ישיר או לחום, שכן הדבר עלול לפגוע בזקיקי השיער ולעכב את תהליך ההחלמה.

בחודש הראשון שלאחר ההשתלה, נוסף לכל האיסורים שהוזכרו מעלה, אין לשחות בבריכה, בים או בכל מקור מים אחר שאיננו המקלחת שלכם. כמו כן, אסור להסתפר. כמו כן, בחודשיים הראשונים שלאחר ביצוע השתלת השיער אין להיכנס לסאונה או לעשות מקלחת אדים, וכן אין לחשוף את הקרקפת לשמש. קליניקות מסוימות אף ממליצות להימנע מחשיפה לשמש במשך כל השנה הראשונה, ולכן חשוב להיצמד לכללים שתקבלו מהקליניקה שבה תבצעו את ההשתלה. מחקרים הוכיחו כי חשיפה ממושכת וישירה של הקרקפת לשמש לאחר השתלת שיער פוגעת בהיקלטותם של זקיקי השיער ולכן היא עשויה לפגום בהצלחת ההשתלה.

לאחר השתלת שיער, אסור לגרד או לקטוף באזור ההשתלה, שכן הדבר עלול לפגוע בזקיקי השיער החדשים שהושתלו.

 

לאחר השתלת שיער, אסור לגרד או לקטוף באזור ההשתלה, שכן הדבר עלול לפגוע בזקיקי השיער החדשים שהושתלו.

נוסף לכך, בחצי השנה הראשונה שלאחר ההשתלה – כשהזקיקים עודם במצב עדין ובתהליך היקלטות בקרקפת – אין לצבוע את השיער או לגלח אותו בעזרת סכין גילוח. כמו כן, מומלץ לא להשתמש בתכשירים אקראיים על הקרקפת אלא להיצמד לאלה המסופקים על ידי הקליניקה.

לסיכום

חשוב להימנע מפעילות גופנית מאומצת, כגון הרמה כבדה או פעילות גופנית, במשך מספר ימים לאחר השתלת שיער כדי למזער את הסיכון לדימום או לנפיחות.

 

חשוב להימנע מפעילות גופנית מאומצת, כגון הרמה כבדה או פעילות גופנית, במשך מספר ימים לאחר השתלת שיער כדי למזער את הסיכון לדימום או לנפיחות.

אף על פי שכל האיסורים שצוינו כאן עשויים להיות מעט מכבידים או מעיקים, מדובר בהוראות חשובות ביותר, שישפיעו באופן ישיר על התוצאות של השתלת השיער שלכם. שימו לב כי אף על פי שהכללים נוטים להיות זהים, פחות או יותר, בכל הקליניקות, חשוב מאוד להיצמד להוראות שתקבלו מהמרפאה שבה תעברו את השתלת השיער.

אם אתם בשלב המחקר אודות השתלת שיער, כנראה גם המאמרים הבאים יעניינו אתכם:
– האם יש סיכונים בהשתלת שיער?
מה המחיר של השתלת שיער?
זריקות הרדמה בהשתלת שיער – האם זה כואב?
מה עדיף השתלת שיער בשיטת FUE או DHI ?

שאלות שאתם שואלים אותנו לגבי מה אסור ומה מותר לעשות אחרי השתלת שיער והתשובות עליהן

מומלץ להמתין לפחות 48 שעות לפני שטיפת השיער שלכם לאחר ניתוח השתלת שיער. המנתח שלכם יספק לכם הנחיות ספציפיות לגבי כיצד לנקות את הקרקפת שלכם בעדינות במהלך הימים הראשונים כדי להבטיח ריפוי תקין ומיטבי.

בדרך כלל מומלץ להימנע מללבוש כל כיסוי ראש צמוד, כולל כובעים או בנדנות לפחות שבוע לאחר הניתוח. צריך לתת לזקיקי השיער את הזמן שלהם להתייצב, מה שמאפשר להם להיקלט כראוי בקרקפת ומפחית את הסיכון לפגיעה בתוצאות ההשתלה. ייתכן שתצטרכו להשאיר את התחבושת הראשונית לאחר הניתוח במשך מספר ימים עד שהרופא המומחה יסיר אותה.

עדיף להימנע משחייה או טבילה של הראש במים. בריכות, אמבטיות חמות וחוף הים צריכים להיות מחוץ לתחום לפחות במשך כשבועיים לאחר ההשתלה. חשיפה ממושכת למים עלולה לרכך את הגלדים ולהגביר את הסיכויים לעקירה של השתלים.

אחרי הניתוח עליכם להימנע מפעילויות מאומצות, פעילות גופנית, הרמת משקולות וספורט, לפחות שבועיים לאחר ההליך. הזעת יתר ולחץ דם מוגבר עלולים להשפיע על תהליך הריפוי התקין.

מומלץ להימנע משימוש בכל סוגי המוצרים לעיצוב השיער, ביניהם ג'לים, תרסיסים או מוסים, למשך מספר שבועות לאחר הניתוח. מוצרים אלה יכולים לגרות את הקרקפת ועלולים להפריע לתהליך הריפוי שלה. לפני השימוש בכל מוצר עיצוב, קרם או סרום, תבצעו בדיקה על אזור קטן של הקרקפת שלכם כדי לבדוק אם יש תגובות שליליות או אלרגיות. שלב זה חשוב במיוחד אם יש לכם עור רגיש. הרופא המומחה שלכם יעניק לכם הנחיות לגבי השמפו והמוצרים שמתאימים לכם.

יש להמעיט בחשיפה ישירה לשמש במהלך השבועות הראשונים לאחר השתלת השיער שלכם. אם אתם חייבים להיות בחוץ, חשוב לחבוש כובע רחב שוליים או להשתמש בקרם הגנה עם SPF גבוה כדי להגן על הקרקפת שלכם מפני קרני UV מזיקות.

רוב הרופאים המומחים ימליצו לכם להימנע משתיית אלכוהול לפחות כשבוע לפני הניתוח ועוד שבוע נוסף אחרי הניתוח. אלכוהול מדלל את הדם, ועלול להשפיע על תהליך הריפוי ולהגביר את הסיכון לסיבוכים. 

מומלץ מאוד להימנע מעישון ושימוש בטבק לפחות בשבועיים הראשונים אחרי השתלת שיער. ניקוטין יכול להגביל את זרימת הדם ולפגוע בתהליך הריפוי, להגביר את הסיכון לסיבוכים ולהשפיע לרעה על הישרדותם של הזקיקים המושתלים.

אמנם אין הגבלות תזונתיות ספציפיות, אבל בדרך כלל מומלץ לצרוך תזונה מאוזנת ועשירה בוויטמינים ומינרלים כדי לתמוך בבריאות הכללית ובצמיחת השיער החדש שלכם. שתייה מרובה של מים חשובה גם היא לשמירה על התוצאות והחלמה מהירה.

בכל הנוגע לנטילת כדורים ותרופות, עליכם להתייעץ עם מנתח השתלת השיער שלכם. במקרים מסוימים, מומלץ להמתין מספר שבועות לאחר הניתוח כדי לאפשר לשתלים המושתלים להתייצב לפני שאתם נוטלים תרופות מסוג זה. במקרים רבים אחרים אין צורך בהן כלל, ולכן חשוב להתייעץ עם הרופא המומחה שלכם בנוגע לכך לפני הכל.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן