מינוקסידל השתלת שיער

מינוקסידיל כנגד נשירת שיער והתקרחות ולמה מומלץ לקחת לאחר השתלת שיער

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

תכשירי מינוקסידיל מוכרים לכל אדם המתמודד עם נשירת שיער עודפת. מדובר בתמיסה שהחומר הפעיל בה נודע כמרחיב כלי דם, ובשל כך, שימוש קבוע בה צפוי להביא לגירוי תאים בזקיקי השיער – מה שלא רק מאריך את חיי השערה הנוכחית, אלא אף מעודד צמיחה של שערות חדשות. אף על פי שמחקרים מצאו כי שימוש במינוקסידיל מביא לעצירה של נשירת השיער אצל 80% מהמשתמשים, התמיסה נודעת גם בשל תופעות הלוואי שהיא עשויה לגרום להן, ולכן ישנם מטופלים שמעדיפים לא להשתמש בה.

כיצד תמיסת מינוקסידיל פועלת?

כאמור, תכשירי מינוקסידיל מבוססים על הרחבת כלי הדם באזורים המטופלים. למעשה, התמיסה מרפה את השרירים בדפנות כלי הדם, מה שמביא להרחבתם. אף על פי שהייעוד המקורי של התרופה היה הורדת לחץ הדם אצל מטופלים המתמודדים עם לחץ דם גבוה באופן חריג, בחלוף השנים התבררה התרומה הפוטנציאלית שלה לטיפול בנשירת שיער. מאחר שהרחבת כלי הדם מקלה על התובלה של חומרים חיוניים (כמו ויטמינים, מינרלים וחומצות שומן) לאזורים הייעודיים, היא מסייעת בהזנת זקיקי השיער ובחיזוק השיער הקיים ומאיצה את צמיחתו של שיער חדש.

איך יש להשתמש בתרופה?

לאחר פיתוחים שונים של התרופה, אפשר למצוא אותה כיום במרקמים שונים – כנוזל, כקצף, כתרסיס או כמשחה – אולם אופן השימוש כמעט זהה בכל אחד מהמקרים. לאחר הנחת התמיסה על גבי האזור הדורש טיפול, יש לעסות אותה באופן שיקל על החדירה שלה תחת העור. בשלב זה, יש להשאיר את התמיסה באזור, כך שהיא תוכל להיספג ולפעול באופן מקסימלי. בדרך כלל, התרופה פועלת במשך שעתיים לאחר המריחה שלה על הקרקפת.

מאחר שהחברות המייצרות את התרופה (והתכשירים הגנריים) טוענות כי אפשר להבחין בתוצאות הטיפול רק לאחר ארבעה חודשים, יש להשתמש בתכשיר באופן קבוע ולאורך זמן. מחקרים מצאו כי כעבור שנה של שימוש תדיר בתרופה, היא משפיעה באופן מקסימלי על צמיחת השיער.

כיום, התרופה נמכרת בשני מינונים: מינוקסידיל לנשים מיוצר בריכוז של 2%, בעוד מינוקסידיל לגברים מבוסס על תכשיר בריכוז 5%. לפני השימוש בתרופה, יש לקרוא היטב את הוראות השימוש, שבהן מצוינת הכמות המומלצת למריחה בכל יום. בדרך כלל, מומלץ להשתמש בתכשיר פעמיים ביום – בבוקר ובערב – על קרקפת יבשה לחלוטין. במקרה של החמצה של מנה, יש למרוח מנה נוספת מיד. עם זאת, אין להשתמש במנה כפולה של התכשיר.

האם שימוש במינוקסידיל יעיל ב-100%?

כמו כל תרופה אחרת, גם מינוקסידיל לא מבטיחה את עצירת הנשירה של השיער או שיפור הצמיחה שלו באופן מושלם. באופן כללי, התרופה מתאימה בעיקר לטיפול באלופציה אנדרוגנית – סוג ההתקרחות הנפוץ ביותר, אשר אחראי לנשירת השיער של 95% מהמקריחים בעולם (ומופיע בעיקר אצל גברים). בשל כך, קיימת אפשרות שמינוקסידיל היא לא התרופה הנכונה עבור כל מטופל, ולכן יש להתייעץ עם רופא טרם השימוש (ככלל, לפני כל טיפול בהתקרחות, חשוב לוודא מהי הסיבה לנשירת השיער העודפת). כמו כן, ישנם פרמטרים נוספים המשפיעים על האפקט של התרופה, בהם משך הנשירה וחומרתה, גיל, מצב בריאותי, נוכחות פיגמנטים בשיער והיקפו של האזור המטופל. נראה, אם כן, שרופאים ממליצים להתחיל להשתמש במינוקסידיל זמן קצר לאחר הופעת הנשירה. כמו כן, חשוב לדעת כי השימוש בתרופה לא מומלץ למטופלים מעל גיל 65 ולנשים בהריון ואסור לשימוש מתחת לגיל 18.

תופעות לוואי

אף על פי שיעילותה של התרופה הוכחה במחקרים רבים, מריחה שלה על גבי העור עשויה להיות כרוכה בתופעות לוואי מסוימות. מטופלים רבים מדווחים על תחושה של גירוי בקרקפת וכן על התפתחותה של פריחה. כמו כן, שימוש בתרופה עשוי להביא לבחילות, שלשולים ובעיות נוספות במערכת העיכול. בשל כך, במהלך השימוש בתרופה, יש לשים לב לשינויים פנימיים או חיצוניים. תופעות לוואי נדירות יותר, שהופעתן מחייבת בדיקה רפואית, הן סחרחורות, קשיי נשימה, עלייה במשקל ונפיחות בידיים וברגליים. כמובן, אין להשתמש בתרופה במצבים של קרקפת מגורה, מודלקת, כואבת או בעקבות איבוד שיער פתאומי.

לסיכום

מינוקסידיל היא תרופה פופולרית בקרב מטופלים המתמודדים עם נשירת שיער מוגברת, אולם היא לא מתאימה לכולם ולכן יש להתייעץ עם הרופא המטפל לפני תחילת הטיפול. במהלך הטיפול, שאמור להימשך כמה חודשים לפחות, יש לשים לב לשינויים פיזיולוגיים שונים ולפנות לרופא במקרה של הופעה של תופעות לוואי חריגות.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן