צלקות בהשתלת שיער - האם יש ממה לפחד

צלקות בהשתלת שיער – האם יש ממה לפחד?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

אחת מתופעות הלוואי של השתלת שיער היא היווצרות צלקות על גבי הקרקפת. בעוד השתלת שיער בשיטת FUT כמעט תמיד מותירה צלקות, שכן היא כרוכה בחיתוך העור ובתפרים, השתלות שיער בשיטות חדשניות יותר, כמו FUE או DHI, לא צפויות להשאיר את המטופל עם צלקות מאסיביות על הקרקפת. כך או כך, חשוב לזכור ששאלת ההצטלקות משתנה ממטופל למטופל ובהתאם לרמת המקצועיות שבה נעשתה השתלת השיער.

תהליך השתלת השיער בשיטות השונות

כאמור, השתלות שיער המבוצעות בטכניקות שונות מביאות להופעתן של תופעות לוואי מגוונות וברמות משתנות. כאשר מדובר בשיטת FUT, המטופל צפוי לפתח צלקת לאחר ביצוע ההשתלה, שכן במסגרת השתלת שיער מסוג זה, הרופא המטפל מסיר רצועות עור מאזור אחורי הראש וצדדיו ומשתיל אותן באזור המקריח. הסרתן של רצועות העור מתבצעת באמצעות אזמל, ומיד לאחריה החתכים נתפרים. בשלב הבא, רצועת העור נחתכת תחת מיקרוסקופ לפיסות זעירות המכילות כמה שערות, ופיסות אלה מושתלות באזור המקריח. מאחר שהשתלת שיער בשיטת FUT מבוססת על חיתוך רצועות עור וביצוע תפרים, מובן שהיא כרוכה בהצטלקות של האזור התורם (אחורי הראש וצדדיו).

לעומת זאת, השתלת שיער בטכניקות FUE ו-DHI לא מותירה בהכרח צלקות. בהשוואה לשיטת FUT, השתלת שיער בשיטות אלה מבוססת על ביצוע חתכים זעירים ביותר, כך שגם הצלקות – אם הן בכלל נוצרות – זעירות ושטחיות. בשיטות אלה, הרופא המטפל גם לא מבצע תפרים – הליך המביא, לעתים קרובות, להיווצרות של צלקות.

איך אפשר לטפל בצלקות לאחר השתלת שיער?

הצטלקות היא תהליך טבעי של איחוי רקמות עור, שבמסגרתו הגוף מייצר כמות גבוהה של קולגן, חלבון אשר אחראי, בין היתר, על ריפוי של רקמות עור. הגלד שנוצר מעל האזור הפצוע נועד למנוע מגורמים מזהמים לחדור אל הגוף. לאחר כמה חודשים, הקולגן מתחיל תהליך הדרגתי של התפרקות, שבתומו נותרת צלקת שטחית וחלקה. עם זאת, במקרים אחרים, וכאשר מדובר בחתכים עמוקים, עשויה להיווצר צלקת אדומה, עבה, בולטת ומוגבהת, שנוצרת בעקבות פעילות לא מאורגנת של קולגן.

כאמור, רק השתלות שיער בטכניקת FUT עלולות להותיר צלקות מסוג זה – ואפשר לטפל בהן בשיטות שונות. ראשית, ידוע כי הגברתה של זרימת הדם במקום המצולק תורמת להתפרקות הקולגן ובשל כך מסייעת בהנמכתה של הצלקת, ולכן רופאים ממליצים על עיסוי עדין של האזור המצולק. כמו כן, מחקרים מצביעים על אלוורה כחומר יעיל ביותר בכל הנוגע לריפוי צלקות וממליצים על מריחה שטחית שלה על גבי הצלקת. נוסף לכך, קרמים ומשחות ייעודיים, המבוססים בדרך כלל על ויטמין K או על ויטמין E, עשויים לעזור בהעלמת צלקות בעקבות השתלת שיער.

איך אפשר להימנע מצלקות לאחר השתלת שיער?

כמובן, הדרך הטובה ביותר להימנע מהתפתחותן של צלקות על גבי הקרקפת בעקבות השתלת שיער היא בחירה בקליניקה מקצועית וברופא מטפל מומחה ובעל ניסיון עשיר. כמו כל טיפול כירורגי, השתלת שיער דורשת מיומנות ועבודה קפדנית וזהירה, ורק רופאים מצוינים יכולים לבצע אותה על הצד הטוב ביותר תוך הקפדה על היבטים אסתטיים שונים, בהם גם היווצרות צלקות. בשל כך, מטופלים המבצעים השתלת שיער תחת ידיו של רופא מומחה לא חושפים עצמם לסכנה בכל הנוגע להיווצרות צלקות על הקרקפת. חשוב לזכור כי שמירה על פרוטוקול הטיפול לאחר ההשתלה תסייע להליך ריפוי מעולה ותוצאות מצוינות. 

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן