סדציה בהשתלת שיער - ולמה זה כל כך חשוב

סדציה בהשתלת שיער – ולמה זה כל כך חשוב

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

כמו כל טיפול כירורגי, גם השתלות שיער כרוכות בהרדמה מקומית, שהודות לה, הרופא המטפל יכול לעבוד בזהירות, בדיוק ובקפדנות ובלי להתמודד עם תזוזות רפלקסיביות של המטופל. ואולם, נראה כי זריקות ההרדמה מאיימות על אנשים רבים המתמודדים עם התקרחות ומעוניינים לבצע השתלת שיער, אך חוששים מהכאבים הנלווים אליה. אף על פי שזריקות ההרדמה לא אמורות להיות כרוכות בכאב עז, קיים חשש מפניהן בקרב מטופלים רבים. בשל כך, בקליניקות רבות נוהגים לתת למטופלים כדור מטשטש טרם ביצוע זריקות ההרדמה. הכדור מטשטש את תחושותיו של המטופל, וכך הוא יכול לקבל את זריקות ההרדמה בלי לחוש בכאב.

מלבד הכדור המטשטש, קיימת שיטה נוספת אשר עשויה להקל באופן משמעותי על חוויותיהם של המטופלים: סדציה עמוקה. למעשה, מדובר בפרקטיקת הטשטוש הקלה ביותר שקיימת כיום, אשר מבוססת על מתן מינון נמוך של חומר הרדמה דרך הווריד. מינון זה מטשטש כמעט לגמרי את הכרתו של המטופל, אולם הוא לא מחוסר הכרה ועדיין יכול להגיב לגירויים חיצוניים (בשונה ממצבו של מטופל תחת הרדמה כללית). השימוש בסדציה שכיח בעיקר בפרוצדורות כירורגיות קלות הגורמות לאי-נוחות, כמו בדיקות קולונוסקופיה, כריתת כלי דם או טיפולים קוסמטיים שונים. כמו כן, מדובר בפרקטיקה נפוצה יחסית בענף רפואת השיניים, שם מטופלים רבים נוטים להתמודד עם חרדה.

במסגרת השתלות שיער, סדציה עמוקה עשויה להוות פתרון יעיל ביותר עבור מטופלים החרדים מן הכאבים הנלווים לזריקות ההרדמה המקומית, או עבור אלה שפשוט רוצים לעצום את העיניים למשך שעה ולהתעורר לאחר שמתן זריקות ההרדמה הושלם. סדציה עמוקה בהשתלת שיער מאפשרת למטופל להישאר בהכרה מינימלית ביותר (או במילים אחרות, במצב של שינה שטחית) למשך 40 דקות עד שעה ולדלג על השלב המכאיב, אשר מעורר לחץ וחרדה בקרב מטופלים רבים. לאחר התפוגגות חומרי ההרדמה, המטופל שב להכרה מלאה כשקרקפתו כבר מאולחשת לגמרי, כך שהטיפול יכול להימשך ללא עיכובים.

לאורך הזמן שבו המטופל נמצא תחת השפעת הסדציה, הרופא המטפל דואג לבצע את זריקות ההרדמה המקומית בצורה היקפית: תחילה, הוא מרדים את היקפו של האזור שממנו נלקחים זקיקי השיער, ולאחר מכן הוא מרדים בהדרגתיות את מרכז האזור התורם. בדרך כלל, זריקות ההרדמה מתבצעות במרחק של סנטימטר זו מזו. לאחר קצירתם של כל זקיקי השיער הנחוצים להשתלת השיער, הרופא יתמקד בהרדמתו של האזור המקריח – האזור שבו יושתלו הזקיקים. זריקות ההרדמה יבוצעו באופן היקפי גם באזור זה, כך שהאזור כולו יורדם באופן הדרגתי.

לסיכום, מטופלים רבים שעברו השתלת שיער עם סדציה עמוקה ממליצים על הבחירה בשיטה זו, שכן היא מאפשרת לצמצם את המתח הנפשי שמצטבר לאורך הטיפול ולדלג על השלבים המכאיבים של התהליך. עם זאת, חשוב לזכור כי ביצוע סדציה דורש הכנה מוקדמת של המטופל: מלבד הפסקת הצריכה של תרופות מסוימות שבועיים לפני הטיפול (למשל, מדללי דם למיניהם), על המטופלים להיות בצום החל מחצות הלילה הקודם לטיפול. כל קליניקה, עם זאת, מספקת למטופלים הוראות שונות מעט, ולכן, כמובן, יש להתייעץ עם הרופא המטפל על האפשרות לבצע סדציה עוד לפני הטיפול – בפגישות ההכנה וההיכרות הראשונות.

אולי יעניין אותך גם, מאמר אודות "האם השתלת שיער כואבת"

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן