תזונה לקויה והתקרחות ונשירת שיער

איך תזונה לקויה משפיעה על נשירת שיער והתקרחות

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

אחד הגורמים המרכזיים שעשויים להשפיע על נשירת שיער נוגע לאופנים שבהם אנחנו מזינים את הגוף שלנו. מאחר שחומרים חיוניים כמו ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן וחלבונים דרושים לשם צמיחת שיער תקינה ובריאה, מובן כי התזונה שלנו משפיעה על מצב השיער שלנו באופן ישיר. בעוד נשירת שיער היא תהליך טבעי החותם את מחזור חייה של השערה, נשירה של יותר מ-100 שערות ביום נחשבת לנשירת שיער עודפת, ויש דרכים מגוונות לטפל בה. כיום, לאחר אין-ספור מחקרים שבחנו את הקשר בין תזונה לנשירת שיער, ידוע לנו כי שיפור התזונה מסייע בהאטה של נשירת השיער הקיים ובהאצת הצמיחה של שיער חדש.

מהי תזונה נכונה?

כשמדברים על תזונה נכונה, מתכוונים לצריכה מאוזנת של כל רכיבי המזון החיוניים לנו, באופן שימנע מחסור או עודף של חומרים כאלה או אחרים. תזונה נכונה ובריאה מתבססת על צריכה של כל אבות המזון וכוללת חלבונים, סוכרים, שומנים, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. כמובן, הרגלי האכילה שלנו מעוצבים בהתאם לגורמים שונים – תרבותיים, כלכליים, גאוגרפיים, נפשיים וכדומה – כך שלעתים שמירה על תזונה נכונה כרוכה בהשקעה של זמן ואנרגיה. עם זאת, חשוב לזכור כי הקפדה על תזונה נכונה ובריאה מבטיחה לספק לגוף את כל מה שהוא זקוק לו כדי להיות חזק, בריא וחף מתופעות ומחלות שונות.

בתוך כך, תזונה נכונה מסייעת בשמירה על שיער חזק ובריא: לשם התפתחותן, השערות שלנו זקוקות לאנרגיה ולחומרים חיוניים, כמו חלבונים, ויטמינים, מינרלים וחומצות שומן. בשל כך, הזנת הגוף ברכיבי המזון הנכונים, כמובן, תורמת לטיפוח השיער, למניעת נשירה ולהאצה של צמיחה חדשה.

תזונה מועשרת לנשירת שיער

מאחר שתזונה היא כלי חזק כל כך, אנו יכולים להשתמש בה כצינור שדרכו אפשר להשפיע על תהליכים שונים בגוף. רכיבי מזון שונים נודעים כמסייעים להתמודדות עם נשירת שיער, ולכן תפריט עשיר בהם – ועם זאת, מאוזן, כדי להימנע מעודף – יכול לעזור להאט את הנשירה ולזרז את תהליכי הצמיחה של שערות חדשות.

תזונה עשירה ובריאה עבור אנשים ונשים המתמודדים עם נשירת שיער תכלול מזונות עתירים בברזל, ויטמין E, ויטמינים מקבוצה B, ויטמין C, אומגה 3 ואבץ. את רכיבי המזון החיוניים האלה אפשר לספק לגוף באמצעות צריכה קבועה ויומיומית של מזונות כמו שיבולת שועל, אבוקדו, פירות יער, פירות הדר, פטרוזיליה, אורז מלא, חיטה מלאה, עלים ירוקים, אגוזים (אגוז לוז, אגוז מלך), שקדים, שמיר, זרעי צ'יה פשתן, חסה, תרד, גזר וגרעיני דלעת. כמו כן, כדאי להקפיד לשלב בתפריט מזונות עשירים בחלבון, כמו שעועית, חומוס, עדשים, ביצים, עוף, דגים, טמפה, טופו, סייטן, קינואה ואפונה ירוקה.

למאמר המלא אודות ויטמינים כנגד נשירת שיער והתקרחות לחצו כאן.

חשוב לזכור שגם המשקאות שאנו שותים משפיעים על התהליכים שמתרחשים בגופנו. למשל, צריכה לא מספקת של מים עשויה לחבל בתהליכי הצמיחה של השיער, ולכן מומלץ להקפיד על שתייה סדירה ותדירה של מים לאורך כל היום. כמו כן, כדאי מאוד לשלב גם תה ירוק בתפריט הקבוע. מחקרים רבים מצאו כי צריכה תדירה של תה ירוק מעלה את רמתם של נוגדי החמצון בגוף, הנודעים בשל החשיבות שלהם בתהליכי הצמיחה והנשירה של השיער (מעניין לדעת שיש אנשים ונשים שמורחים חליטת תה ירוק על הקרקפת כדי להעשיר אותה בנוגדי חמצון).

לסיכום

תזונה נכונה ובריאה היא דרך מעולה להתמודד עם נשירת שיער. תוך שמירה על איזון, אפשר לשלב בתפריט היומיומי מזונות עשירים בחלבונים, ויטמינים, מינרלים ושומנים, וכך להעשיר את הגוף ברכיבי מזון החיוניים במיוחד לצמיחה של שיער חדש. 

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן