השתלת שיער כל מה שצריך לדעת - כל השלבים בתהליך, המלצות, סיכונים וייעוץ

השתלת שיער כל מה שצריך לדעת – כל השלבים בתהליך, המלצות, סיכונים וייעוץ

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

הסתכלתם במראה, וראיתם שהשיער שלכם כבר לא כמו בעבר. כיום יותר ויותר גברים מקריחים מגיל צעיר. כיום, השתלת שיער הינה מקובלת יותר בקרב אנשים אשר שיערם מתחיל להידלדל. אך, עדיין השתלת שיער מקבלת יחס ותדמית לא גבוהים ולעיתים זוכים לזלזול. אך הדבר אינו ראוי, גברים ונשים אלו אשר בוחרים לא לוותר לגנים, ללחץ ואפילו לדפוסי החברה והולכים לבצע השתלת שיער ראויים לשבח. מטרתם היא שער ראש שופע, החזרת הביטחון העצמי וסיבות נוספות. במאמר הבא ארכז עבורכם את כל השלבים ומה שצריך לדעת לפני, בזמן ואחרי השתלת שיער. 

אומרים לא לנשירה

שיער משדר הרבה, ביהדות ובדתות נוספות אישה לאחר יום חתונתה מכסה את שיערה לשם צניעות, משום ששיער נחשב לדבר מושך. ונכון, לא רק אצל נשים השיער נחשב למושך ובונוס לביטחון העצמי. אלא גם אצל גברים. כיום, עולם הטיפוח העצמי כבר לא מגדרי כלל. ניתן לראות גברים רבים דואגים לטיפוחם אם זה במספרה, טיפולי יופי וגם השתלות שיער. שכן, גבר יכול גם הוא להנות שהאופציה של שיער בריא, יפה ומלא.

לקבל את ההחלטה

אז קיבלנו את ההחלטה שאנו מעוניינים להחזיר לנו את השיער למצבו הקודם ולהיות בריא ומלא. השלב הבא הוא להבין איך עובד התחום, איפה כדאי ואילו שיטות קיימות כיום לצורך השתלת שיער. כיום, בעולמינו הגלובאלי השוק מתרחב גם לחו"ל. ופותח את האופציה  להשתלת שיער גם בחו"ל. יותר ויותר אנשים בוחרים לטוס ולעבור השתלת שיער בטורקיה. כיום, טורקיה נחשבת לבירת השתלות השיער בכל העולם. אנשים רבים מהארץ ואירופה שבוחרים לטוס ולעבור שם את הליך ההשתלה. טורקיה זכתה למוניטין גבוה בשל הקליניקות הרבות שמציעות השתלות שיער, איכות הרופאים המנתחים והעלות הזולה יחסית לארץ ולאירופה. 

סקר שוק

כדי למצוא את הקליניקה המתאימה ביותר עבורנו עלינו ללמוד מעט את החומר. שכן, כיום קיימות מספר שיטות להשתלת שיער. ומספר רב של קליניקות המתמחות בנושא זה, מה שמוביל לאופציה של הבדלי תשלום. פרמטר חשוב הינו רמת המקצועיות של הקליניקה, לוודא שישנם כל האישורים לצורך הטיפול וחוות דעת.              בקיצור ישנם שלושה נושאים: השיטה בה מטפלים, מקצועיות הרופא/הקליניקה, וגובה התשלום. לעיתים, מרוב שהשוק כל כך רחב לא יודעים איפה להתחיל. לשם כך, נתחיל בהסבר על השיטות הקיימות בשוק.

איזה שיטות קיימות בשוק כיום 

בעבר – פעם, הרופא היה לוקח רצועת שיער מהאזור "התורם" ומשתיל אותה באזור "הנתרם". שיטה זאת הייתה מלוות בכאבים חזקים, זמן החלמה ממושך והותירה צלקות גדולות יחסית. אך כיום למזלנו עם הקדמה המתפתחת ישנן שיטות נוספות אשר המקצרות את זמן ההחלמה, המספקות עבודה דקדקנית וטובה יותר, ולא מותירות צלקות בולטות.

השיטה הראשונה:

)FOLLICULLAR UNIT EXTRACTION( :FUE

שיטה זאת היא הפופולארית ביותר בעולם כיום בתחום השתלות השיער. בשיטת זאת הרופא לוקח מהאזור התורם כל שיערה בנפרד. ומשתיל אותן בתוך תעלות בעובי 1 מ"מ אשר מבצעות על ידו באזור הנתרם. שיטה זאת נעשית תחת הרדמה אזורית מה שמוריד את שלב הכאב מהמטופל. בנוסף משום שלא נעשה בקרקפת שום חתך מסיבי לא נותרות צלקות בולטות או נראות לעין. שיטה מתקדמת זאת גם תורמת לקיצור זמן ההחלמה של הקרקפת. 

השיטה השנייה:

)DIRECT HAIR IMPLANTATION( :DHI 

שיטה זאת, הינה השיטה המתקדמת ביותר. היא נתמכת על שיטת ה-FUE  בכך שתהליך הוצעת השיער הבריא מהאזור הנתרם זהה. הדבר השונה והמפותח הוא באופן השתלת השיער, הצורה בה השיער נשתל באזור הנתרם היא בעזרת מכשיר הדומה לעט. מכשיר זה פותח מעין "בית" לשערה על הקרקפת ושותל כל שערה בנפרד. לא כמו בשיטה הקודמת שהשערות היו נשתלות בתעלה. שיטה זאת גם היא מקצרת את זמן ההחלמה, תורמת למראה טבעי יותר ומקלה על תהליך השתלת השיער. בכך, ניתן לקבוע את זווית צמיחת השערה וזיק השערה נשתל בצורה טובה יותר בקרקפת. 

טיפים חשובים למהלך השתלת השיער:

  1. שינוי בתזונה – לפני הליך השתלת השיער הרופא יסביר שעליכם לשנות את התזונה שלכם. כמה ימים לפני ההליך עליכם לא לצרוך משקאות בעלי קפאין, משקאות אלכוהולים ולהפסיק לעשן. בנוסף, ביום הניתוח עליכם יהיה להכניס משהו קטן לפה ולא להעמיס על גופכם הרבה אוכל. 
  2. שינוי בסדר לקיחת התרופות – הליך השתלת השיער הוא הליך כירורגי לכן יש להתנהג בהתאם לצורך זה. אם אתם משתמשים בתרופה המינוקסידיל עליכם להפסיק בשימושו כחודש לפני הליך השתלת השיער, ניתן יהיה לחזור לשימוש לאחר 45 ימים. מהסיבה שתרופה זאת מדללת את הדם. בנוסף, יהיה עליכם להפסיק להשתמש בוויטמינים או בכל תרופה אשר מדללת את הדם. 
  3. לבוש מתאים – למהלך ההליך עליכם ללבוש חולצה נוחה. בנוסף, על החולצה להיות בעלת ריצ'רץ' או כפתורים. מהסיבה שלאחר הניתוח הקרקפת שלכם תהינה רגישה וחשוב למנוע מגע מיותר וישיר בה. לכן, חולצה אשר נוכל לפשוט מאיתנו בצורה שבה לא תיגע בקרקפת תשמור על האזור המנותח.
  4. שמירה על האנרגיה – במהלך ההליך, בצעו הליכות קצרות לצורך שמירה על האנרגיה וזרימת הדם בגוף. בנוסף, במהלך הניתוח הכניסו לגוף משקאות בעלי סוכר או פירות לצורך החזרת האנרגיה לגופכם.

לאחר הליך השתלת השיער

לאחר סיום ההליך, תחוו כאב אזורי. שכן, קרקפתכם עברה הליך רגיש ואינטימי במיוחד. עליכם יהיה לשמור על רמת ניקיון גבוה באזור המנותח לצורך היגיינה ותהליך החלמה מירבי. שכן, לא תרצו שיתחיל זיהום בקרקפת שעלול לפגוע בהשתלת השיער. הפרמטר החשוב ביותר הוא אופן התנוחה בה אנו נישן לאחר ההשתלה. מכיוון שבמהלך השינה אנו שמים משקל על הקרקפת שלנו. ישנם כמה דרכים להקל על הלחץ ולמנוע בעיות בהחלמה.

  1. תנוחה נכונה – התנוחה הטובה ביותר היא תנוחה בה הגב והראש מורמים במקצת. מה שמקל מהלחץ המופעל על הראש בעת השינה. ניתן לשלוט על זווית השינה בעזרת מיטה אורטופדית, או בעזרת כריות (כרית טיסה הינה פיטרון טוב עבור מחלימים) חשוב לדאוג שהכרית עליה אתם מניחים את הראש תהינה רכה.
  2. ציפוי הכרית – וודאו שהכרית עליה אתם ישנים תהיה מצופה במגבת רכה. משום שלאחר השתלת השיער הגוף פולט נוזלים, דם ומוגלה. ציפוי הכרית מדי יום יעזור לכם לשמור על אזור ההחלמה נקי ובנוסף ישמור על הכרית מפני כתמים העלולים להיווצר. 
  3. ניקיון כללי – ניקיון תורם להליך החלמה טוב, מהיר ובריא. לכן, שימרו על סביבתם נקייה. ודאו שאתם מחליפים מצעים במיטתכם בתדירות גבוה יותר ושאתם שומרים על ניקיון הקרקפת. 

תהליך ההחלמה מהליך השתלת השיער:

0 עד 3 חודשים:

פרק זמן זה הינו זמן ההחלמה של הקרקפת שלכם. בשלב זה אתם תחוו עדיין כאבים מספר ימים בסמוך לניתוח, אופציה לנפיחות בקרקפת ובפנים ותרגישו גרד באזור. אך אל חשש זהו חלק מתהליך ההחלמה. ניתן לבצע עיסויים עדינים על הקרקפת. לאחר כשבועיים הפציינט יחוש בנשירה מה שעלול לעורר חשש ופחד שמה הניתוח לא צלח. אך גם שלב זה הוא חלק מתהליך ההחלמה.

4 עד 8 חודשים:

השלב לו חיכינו, הרגע בו השיער מתחיל לגדול. בשלב זה תראו כבר שיער שמתחיל לגדול. שיער זה יהיה עוד דק וחלש אך זהו חלק מהשלבים עד להיווצרות שיער חזק ובריא. בשלב זה עדיין לא תמיד נבחין בשיער גדל באזור הקודקוד משום שהעור שם עבה יותר ולכן לוקח לו מעט יותר זמן. 

8 עד 12 חודשים:

השלב האחרון של התהליך. לאחר שנה של תהליך כבר ניתן יהיה לראות שיער על הראש. כמות השיער שתגדל תהיה בערך 80%. והשיער יהיה כבר בריא, עבה וחזק יותר.

חשוב מאד לזכור שתהליך ההחלמה של השתלת השיער הוא אינדיבידואלי. וכן, לכל אחד מאיתנו יש קרקפת וגוף אחר. לכן, תהיו עם אמונה סבלנות רבה לתהליך ההחלמה וגדילת השיער. משום שבין כה וכה זהו תהליך שלוקח זמן. שיער גדל בממוצע 1.3 ס"מ בחודש. 

בנוסף, חשוב למצוא קליניקה אשר תלווה אתכם בארץ לאחר סיום ההליך לכל תקופת ההחלמה ושתהיה זמינה לכל השאלות, התהיות וההסברים אשר תזדקקו להם.  

לסיכום:

עכשיו, לאחר שהבנתם את השיטות המוצעות בשוק, אופן בדיקות הקליניקה, דגשים ליום הניתוח ואחריו ותהליך ההחלמה אתם יכולים לצעות בבטחה לשלב הבא שהוא לבצע בעצמכם את השתלת השיער. חשוב להבין שישנה חשובות גבוה לבחירת הקליניקה המטפלת אך חשובה מאד היא המחויבות של הפציינט לתהליך.

שיהיה הליך מהיר, בריא ומספק.

מילות מפתח:

השתלת שיער, השתלת שיער בטורקיה

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן