למה כמות הזקיקים מוגבלת בכל השתלת שיער

למה כמות הזקיקים מוגבלת בכל השתלת שיער?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

למה כמות הזקיקים מוגבלת בכל השתלה

אחת השאלות שעולות שוב ושוב בקרב מטופלים לפני השתלת שיער נוגעת לכמות זקיקי השיער המושתלים במהלך הטיפול. על אף האמונה הרווחת כי ככל שיושתלו זקיקי שיער רבים יותר כך תוצאות השתלת השיער יהיו מוצלחות יותר, נראה כי הסיפור מורכב: לא רק שכמות הזקיקים הנקצרים והמושתלים תלויה באופן ישיר במצבו של האזור התורם, אלא נראה כי השתלה של יותר מדי זקיקים עשויה להביא לתוצאה הפוכה ולאיבוד שיער. כמות זקיקי השיער המושתלים, בממוצע, נעה בין 3,000 ל-4,500 בהשתלת שיער בודדת, ומקרים רבים, שבהם הושתלו יותר זקיקים מהכמות הממוצעת, מוכיחים כי הגבלת כמות הזקיקים המושתלים היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר שמביאים להצלחתה של ההשתלה.

קצירת זקיקי השיער מהאזור התורם

השתלות שיער מבוססות על השלב הראשון והמהותי ביותר – קצירת זקיקי השיער מהאזור התורם, הלוא הוא אזור אחורי הראש וצדדיו. מדובר באזור שבו לא מתקיימת התקרחות, בדרך כלל, ולכן זקיקי השיער החזקים והבריאים שבו נאספים על ידי הרופא המטפל טרם השתלתם באזור הנתרם, הלוא הוא האזור המקריח. כמובן, כמות זקיקי השיער שהרופא המטפל יכול לקצור מהאזור התורם מוגבלת, שכן הרעיון בהשתלת שיער הוא יצירת מראה אחיד וטבעי – ואף מטופל לא מעוניין לסיים את הטיפול עם שיער שופע באזור הכתר ושיער דליל באחורי הראש. כמו כן, כמות הזקיקים הנקצרים מהאזור התורם מושפעת באופן ישיר ממצבו של אזור זה: אם מדובר במטופל עם שיער שופע ובריא באזור התורם, הרי שזקיקי שיער רבים יוכלו להיאסף מהאזור. לעומת זאת, במקרה שבו מדובר במטופל עם אזור תורם חלש, שהשיער בו גם ככה דליל, הרופא המטפל יוכל להשתמש רק במספר קטן של זקיקי שיער מאזור זה (במקרים מהסוג הזה, ישנה אפשרות להשתמש בזקיקי שיער מהזקן או מהחזה).

אף על פי שמדובר בעובדה המוכרת לרופאים מומחים, ישנם רופאים לא מנוסים ולא מקצועיים, אשר מנסים לקצור ולהשתיל כמה שיותר זקיקי שיער במהלך טיפול אחד. קליניקות לא מקצועיות, שבהן מתרחשים טיפולים מהסוג הזה, עשויות להבטיח למטופלים השתלה של 10,000 זקיקי שיער בטיפול אחד. ואולם, התוצאה עגומה: הגוף שלנו לא יכול לשאת טראומה מאסיבית כל כך, וזקיקי השיער המושתלים לא מסוגלים להשלים בהצלחה את תהליך הקליטה שלהם במיקומים החדשים. כתוצאה מכך, הגוף חווה "שוק לוס" – מונח המוכר לכל מי שמתעניין בביצוע השתלת שיער – והשיער, המושתל והטבעי, נושר.

הגבלת כמות הזקיקים – הימנעות מ"שוק לוס"

שוק לוס (Shock Loss) הוא מצב לא שכיח – אולם לא נדיר במיוחד – שעלול להתרחש בעקבות ביצוע השתלת שיער באופן לקוי. בעקבות הטראומה שהקרקפת חווה במהלך השתלת השיער – קצירתם של אלפי זקיקי שיער מאזור אחד והשתלה מלאכותית שלהם באזור אחר – עשויה להיווצר תופעה של איבוד שיער. מאחר ששוק לוס הוא מצב הנגרם בעקבות טראומה, הוא פוגע באזור התורם ובאזור הנתרם גם יחד. בתוך כך, האזור התורם חווה שוק המביא אותו לנשירת שיער עודפת של השיער שנותר במקום, בעוד זקיקי השיער שהושתלו באזור הנתרם לא נקלטים כראוי ומביאים לנשירת השיער. נוסף לכך, השיער המקורי, שצומח בטבעיות באזור המקריח, נפגע גם הוא באופן המוביל לנשירת שיער בריא.

השתלה של יותר מדי זקיקים – דהיינו יותר מ-4,500 בממוצע – עלולה להוביל למצב של שוק לוס. קצירה מאסיבית של זקיקי שיער והשתלה צפופה שלהם הן הגורמים המרכזיים המובילים לנשירה בעקבות השתלת שיער. בשל כך, חשוב לזכור כי השתלה של כמה שיותר זקיקי שיער היא לא בהכרח טובה יותר. להפך: ככל שייקצרו ויושתלו זקיקי שיער רבים יותר, כך הטראומה של הקרקפת תהיה אינטנסיבית יותר ותוביל לנשירת שיער ולתהליכי התקרחות זמניים או קבועים.

לסיכום

הגבלת כמות זקיקי השיער המושתלים במהלך השתלת שיער היא אחת הדרכים המרכזיות להימנע משוק לוס. בשל כך, מומלץ לבחור ברופא מטפל מומחה ומנוסה, הבקיא בתכנון השתלות שיער בהתחשב במצב ההתקרחות וכן במצבו של האזור התורם. 

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן