שכפול זקיקי שיער - האם זה העתיד או סתם חלום לא בר השגה

שכפול זקיקי שיער – האם זה העתיד? או סתם חלום לא בר השגה?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

שכפול זקיקי שיער – האם זה העתיד?

בעיית ההקרחה היא בעיה שרוב הגברים חווים וגורמת להם לחוסר ביטחון עמוק עם המראה שלהם ועם עצמם. עם התקדמותה המואצת של הטכנולוגיה, כשמצליחים להדפיס איברים במדפסת תלת מימד, לשכפל חיות ואפילו לשכפל עור ולהשתיל אותו, קשה שלא לתהות, איך אי אפשר לשכפל שיער?

בכדי לענות על השאלה הזו, חשוב שנבין מהי רפואה רגנרטיבית. רפואה רגנרטיבית היא תחום חדש ברפואה המתעסק בפתרון בעיות רפואיות ושיקום נזקים בגוף האדם. אחת ממטרות העל של התחום היא להוביל ליצירת איברים ורקמות שלמות בעזרת תאי המטופל. כפי שציינו, בעיית ההתקרחות היא בעיה שתופסת כמעט את כל הגברים ולכן ניתן להסיק שתחום השתלות השיער יהיה מהתחומים הראשונים להתפתח כיוון שפתרון טוב יביא אליו המוני לקוחות.

איך זה יעבוד

תהליך צמיחת השיער מתחיל בשלב בו היא צומחת ומתארכת וזהו השלב הארוך ביותר בתהליך. לאחר מכן מגיע השלב השני בו התארכות השיער מאטה והיא מתכווצת ומתנתקת מהזקיק ובסיום התהליך היא צומחת מחדש וכך הלאה. המחקרים בתחום שכפול זקיקי שיער מתבססים על הממצא כי מה שאחראי על צמיחת השיער הם תאים משורש השערה והם מקבלים הוראות מתאים מתחת לבסיס הזקיק לייצור חומרי השערה. למעשה, הגורם הפוגע בצמיחת השיער הוא DHT הנוצר מהטסטוסטרון והוא פוגע בתקשורת בין התאים וכך מקלקל את צמיחת השיער. אצל נשים הDHT מנוטרל ע"י ההורמונים הנשיים אך גם לא אצל כולן.

הליכי השתלת שיער כוללים שכפול של זקיקי שיער כדי להחזיר את צפיפות השיער.
הליכי השתלת שיער כוללים שכפול של זקיקי שיער כדי להחזיר את צפיפות השיער.

אצל רוב המקריחים, אזור העורף וצידי הראש לא מקריחים בעצמם ולכן הם תמיד המועמדים הטבעיים להשתלת שיער כיוון שהם עמידים לDHT ולכן הם גם המועמדים לשכפול בתחום הרפואה הרגנרטיבית.
התכנון הוא לשכפל את תאים אלו במעבדה, להזריק אותם מחדש לקרקפת וכך למעשה להחליף את התאים הקודמים ולחדש את הצמיחה וכך "להחזיר לחיים" את התאים שהיו.

האם אני יכול לטפל בזה היום

שכפול של זקיקי שיער מתרחש ברמה התאית, כאשר תאים מיוחדים מתחלקים ליצירת זקיקים חדשים.
שכפול של זקיקי שיער מתרחש ברמה התאית, כאשר תאים מיוחדים מתחלקים ליצירת זקיקים חדשים.

שכפול זקיקים הוא אחד מהנושאים הכי מסקרנים בתחום המחקר היום. לצערנו או לשמחתנו נצטרך להמתין עוד כמה שנים בכדי לחכות שהטיפול ייפתח לציבור בקליניקה הקרובה לביתנו. שכפול זקיקי שיער יקרה, השאלה היא מתי. טכניקות השכפול נמצאות במחקר ופיתוח כרגע אך הן רק ניסיונות נכון לכתיבת כתבה זו. שכפול זקיקי שיער הוא איסוף זקיקים ושיבוטם על מנת להגדיל את מספרם. השתלים המשוכפלים מוחזרים לאזורים המיועדים בקרקפת ושם הם צומחים באופן טבעי.

שכפול של זקיקי שיער באמצעות הליכי השתלת שיער יכול לשפר משמעותית את צפיפות השיער ומראהו.
שכפול של זקיקי שיער באמצעות הליכי השתלת שיער יכול לשפר משמעותית את צפיפות השיער ומראהו.

כשהטיפול ייצא לציבור נזכה להנות מיתרונותיו כמו: סיכון מינימלי לתופעות לוואי, סיכוי מינימלי להצטלקות, טיפול מהיר והכי חשוב – הטיפול אמור להחזיק לתמיד.
לצערנו, אין דרך לחזות מתי הטיפול יהיה נגיש לציבור אך עם התקדמות הטכנולוגיה, יכול להיות שזה יהיה בעוד שנים ספורות.
למרות שהשיטות עדיין לא בשוק הציבורי, ישנן כמה ספקות ותהיות בנוגע אליהן. שיבוט שיער הוא תהליך שונה מהשתלתו אך ההבדל הגדול הוא שתהליך השיבוט דורש לאתר את התאים הנכונים לעיבוד וגידול לפני השתלתם בקרקפת של המטופל.
בנוסף לזה, עדיין לא יודעים מה ההשפעות הארוכות טווח של הטיפול וגם זה יכול לקחת כמה שנים כדי לבדוק ולקבל את האישורים המתאימים.
לכן, עדיין רצוי להישאר עם השיטות המוכרות הבטוחות והידועות לנו ולסמוך על הרופאים המקצועיים הקיימים בשוק.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן