טיפולים להתקרחות

טיפולים להתקרחות – 5 היעילים ביותר

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

השיער הגברי הוא נושא מורכב והפכפך ומהווה נקודת חולשה עבור גברים רבים. עם השנים השיער מתחיל לנשור ולאבד מהעובי שלו. לפני שאתם שמים לב, הוא פתאום נעלם כליל ונותר ראש בעל התקרחות במקומות לא אסטרטגיים מה שמאלץ אתכם להיפטר מהשיער הנותר לגמרי. בזכות התקדמות הטכנולוגיה היום וכל מה שזמין עבורנו, קיימים טיפולים להתקרחות אשר יכולים לעזור לשיער לצמוח מחדש או למלא את הראש ברעמת שיער כמו שהייתה לכם פעם.

במאמר זה ריכזנו עבורכם 5 טיפולים יעילים במיוחד להתקרחות שכדאי להכיר. טיפים חשובים, הכוונה מעשית ופתרון אחד יעיל ביותר שמתעלה על כולם.

מהי התקרחות גברית ומדוע היא מתרחשת?

תהליך התקרחות הגברית יכול לקרות לכל אחד, למעשה הוא מתרחש בקרב כ-80%(!) מהגברים בעולם באופן טבעי עם התקדמות הגיל. התהליך יכול להתחיל כבר בשנות ה-20 לחייכם. 

להתקרחות הגברית מספר מאפיינים וסיבות, וגם מגוון טיפולים יעילים במיוחד שיכולים לסייע למגר את התופעה. בין הגורמים שיכולים להוביל להתקרחות גברית: גנטיקה, רמות הורמונים, נטילת תרופות, השפעות סביבתיות, חוסרים תזונתיים, מחלות מסוימות, לחץ ומתח נפשי, שימוש בתכשירי שיער לא איכותיים, ועוד מגוון גורמים נוספים.

היכן מופיעים סימנים ראשונים להתקרחות גברית?

התקרחות גברית היא מצב שכיח בקרב גברים, אך הבעיה מאובחנת לעתים קרובות בצורה לא נכונה ולא מובנת בשל הופעת תסמינים ראשונים וכמעט לא נראים לעין. הצעד הראשון בטיפול בהתקרחות גברית הוא להכיר בכך שהיא קיימת. הסימנים ההתחלתיים לתופעה נראים בדרך כלל באזורים סביב הרקות, בחלק העליון של הראש, ובצדי הראש. ברוב המקרים יש גם שיער דליל בחלק האחורי של הראש ובקודקוד הראש. 

5 טיפולים להתקרחות שאתם חייבים להכיר

איבוד של שיער, בייחוד כאשר הוא מתרחש בשלב יחסית מוקדם בחייכם, יכול להשפיע באופן ישיר על ההערכה העצמית ולגרום לתסמינים של מתח וחרדה חברתית. בשביל שתוכלו "להחזיר את הזמן לאחור" וליהנות שוב משיער שופע, כדאי שתכירו את הטיפולים האפשריים – כך תוכלו לבחור את הטיפול המתאים ביותר עבורכם. הכנו לכם רשימה ממוקדת של 5 טיפולים להתקרחות שיכולים לעזור לכם לזכות לקבל שיער מלא ולשפר את המראה הכללי שלכם באופן משמעותי.

שימוש במינוקסידיל 

מינוקסידיל (Minoxidil) היא תרופה נפוצה ופופולרית עבור טיפולים בהתקרחות ונשירת שיער. תרופה זו נמכרת ללא מרשם ואפשר למצוא אותה כמעט בכל בית מרקחת. ניתן להבחין בתוצאות הטיפול לאחר תקופה של בין 4 ל-6 חודשים. היעילות של התכשיר הזה בטווח הקצר מפתה גברים רבים אשר סובלים מנשירת שיער. לצד זאת, לפתרון זה קיים חיסרון אחד מרכזי: ברגע שמפסיקים את הטיפול התרופתי, ההשפעה שלו חולפת באופן כמעט מידי. כלומר, בכדי שתוכלו להמשיך ליהנות משיער שופע יהיה עליכם להמשיך לרכוש את התרופה ולהשתמש בה באופן קבוע.

 טיפולים להתקרחות בלייזר

שיטת הטיפול לנשירת שיער והתקרחות בלייזר עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ביותר. הצמחת שיער בלייזר רך (LLLT) היא שיטת טיפול אשר עדיין נמצאת בשלבי המחקר והפיתוח הראשוניים שלה. כמה מטופלים כבר ניסו את השיטה החדישה, אך זהו טיפול שלא הרבה מכירים. אז איך זה עובד? ובכן, זוהי שיטה המשתמשת בקרני הלייזר בכדי לחדור לעור ולזקיקי הקרקפת. קרני הלייזר נספגות בזקיק השערה, מה שגורם להתחממותו. תהליך זה מעודד את זקיקי השערה וגורם לשיער להתחיל לצמוח מחדש באופן הדרגתי.

תרגילים לעיסוי הקרקפת והזרמת הדם לקרקפת 

אחד הטיפולים להתקרחות אשר היו קיימים כבר מימי קדם, הוא עיסוי הקרקפת. העיסוי מסייע להזרמת הדם לזקיקי השערה והגברת הפעילות שלהם. ישנם כמה תרגילים מעולים שאתם יכולים לבצע בבית בעצמכם, נפרט על כמה מסוגי העיסויים היעילים ביותר: 

עיסוי כללי של הראש

התרגיל הראשון הוא העברה של האצבעות והציפורניים על כל הראש עם שילוב של תנועות לחיצות קלות. המטרה של העיסוי הייחודי הזה לקרקפת היא להגביר את זרימת הדם אל האזור ולעודד את זקיקי השערה להתחיל בפעילות מחודשת ולהצמיח שוב שיער.

עיסוי הפדחת בקרקפת

העיסוי השני הוא עיסוי מעגלי של הפדחת (האזור מעל המצח). הניחו את כל האצבעות על היקף הפדחת ובצעו עיסוי בתנועות מעגליות עם לחיצות עדינות במשך כ-5 דקות. מומלץ לחזור על הפעולה מספר פעמים ביום לקבלת תוצאות מיטביות.

שימוש באביזרים לעיסוי

היום עומד בפניכם מגוון רחב של מכשירים מסוגים שונים שמטרתם לשפר את זרימת הדם לאזור הקרקפת באמצעות עיסוי. יש כאלה העשויים ממתכת, סיליקון או גומי, כמו למשל רולר שמעבירים על הקרקפת הלוך ושוב, אביזרים שלוחצים אל תוך הקרקפת, ועוד סוגים נוספים. אתם יכולים לבחור את אביזרי העיסוי שאתם הכי מתחברים אליהם ולהשתמש בהם באופן יומיומי.

את התרגילים שציינו אפשר לשלב עם חומרים טבעיים לשיער ולקרקפת כמו שמן קיק אשר ידוע ביכולתו לזרז את צמיחת השיער, או שמנים טבעיים אחרים לבחירתכם.

טיפולים להתקרחות בעזרת ויטמינים

גברים רבים אשר סובלים ממחסור גדול בוויטמינים גם יסבלו מנשירת שיער והתקרחות. בחלק מהמקרים נטילת ויטמינים יכולה לסייע לעצור את נשירת השיער, אך היא לא מסוגלת בהכרח לפתור את הבעיה או להצמיח שיער חדש. במקרה זה, שיטת הטיפול להתקרחות על ידי צריכה של וויטמינים מהווה פתרון זמני בלבד אשר רק מונע את הדרדרות המצב.

השתלת שיער

השתלת שיער הפכה לשיטה הפופולרית והמבוקשת ביותר בשנים האחרונות. כיום, טיפולים להתקרחות מסוג השתלת שיער הפכו ליעילים במיוחד בזכות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. הטיפול החדשני מאפשר העברה מדויקת של שתילי שערות מהאזור התורם בגוף ישירות אל האזור המקריח. השתלת שיער היא תהליך כירורגי אשר במהלכו נלקחים זקיקי שיער בריאים מחלק אחר בגוף (לרוב אחורי הראש) ומושתלים באזורים דלילים או קרחים בקרקפת. המטרה העיקרית של הליך זה היא השתלה של זקיקי שיער באופן מדויק, אשר מהם יצמח השיער החדש והשופע שלכם. בהליך החדשני הזה, יכולת הצמיחה של זקיקי השערה נשמרת באופן תקין גם כאשר מעבירים אותם למיקום אחר בגוף. ההליך לרוב מצריך לפחות שני טיפולים, בהתאם לגודל השטח שיש לכסות ולחומרת ההתקרחות. 

לסיכום

קיימים מגוון טיפולים להתקרחות, אך רבים מהם לא מהווים פתרון מוחלט וסופי לתופעה, אלא רק עוצרים את החמרתה או מספקים פתרון זמני בלבד. השתלת שיער היא הטיפול היעיל, החדשני והמומלץ ביותר עבור התקרחות גברית. מפורסמים רבים כמו מתיו מקונוהי, אלטון ג'ון וג'יימי פוקס עברו אותו ומשבחים אותו באופן גלוי. מה לגביכם?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן