האם השתלת שיער זה פתרון לכל החיים ולמה התשובה תלויה בכם

האם השתלת שיער זה פתרון לכל החיים? ולמה התשובה תלויה בכם

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

אחת הבעיות הכי חמורות בנראות של כמעט כל גבר הישראלי היא הקרחת שמתחילה לבצבץ לו על הראש. אצל חסרי המזל היא מופיעה כבר בתקופת הצבא, ולאלו שהתברכו בגנים טובים היא תופיע לקראת השחרור משירות המילואים. שיטוט קל ברחובות יכול להוביל אתכם למסקנה שישראל היא אימפריית הקרחה ברמה בין לאומית. לכל גבר מקריח יש הסברים שונים לקרחת שלו, אבל בסופו של דבר, הוא קרח. ישנם לא מעט גברים שעבורם קרחת מהווה מכה קשה לאגו, לתחושת הגבריות, ואף לביטחון העצמי שלהם. למרבה המזל, במאה ה- 21 ישנם פתרונות טכנולוגיים מדהימים, אנו מדברים כמובן על השתלת שיער.

מה זה השתלת שיער?

בקצרה, השתלת שיער היא הסרה של חלקי עור המכילים זקיקי שיער, או זקיקי שיער בלבד מחלק מסוים בגוף – האזור התורם, והשתלה של העור או זקיקי השיער בחלק המקריח בגוף – האזור המקבל. כדי למנוע מצב של הקרחה לאחר ביצוע השתלת שיער משתדלים שהאזור התורם יהיה כזה בו השערות עמידות מבחינה גנטית נגד הקרחה. כיום השתלת שיער היא הליך נפוץ ומקובל, וסביר מאוד שלא מעט חברים ובני משפחה שלכם עברו טיפול דומה. בטח גם שמעתם שיחות בעבודה על השתלת שיער בטורקיה והשוואות מחירים לארץ.

השתלת שיער תפתור לי את הבעיה לצמיתות?

זוהי באמת שאלה טובה וחשובה שכל מי ששוקל לבצע השתלת שיער שואל את עצמו. הרי בסופו של דבר מדובר על תהליך רפואי ארוך שדורש גם זמן החלמה ממושך ועולה סכום נכבד של אלפי שקלים. ברור שלפני תחילת התהליך אתם רוצים תשובה ברורה וחד משמעית שתגיעו לתוצאות המיוחלות. למרות התמונות והסיפורים, קשה לנו להאמין באמת שהשתלת שיער פותרת את בעיית ההתקרחות לחלוטין.

מי מבצע את ההשתלה?

באופן עקרוני, השתלת שיער שבוצעה באופן מתאים ומקצועי על ידי רופא מוסמך ומומחה אמורה להחזיק מעמד למשך שנים רבות בלי חשש להתקרחות. לפני גישה לטיפול של השתלת שיער היו בטוחים שבחרתם ברופא מוסמך ומיומן ששמעתם עליו המלצות. בדקו היטב שהקליניקה בה בחרתם מחזיקה בציוד ומכשור רפואי מתקדמים ובצוות מקצועי ומיומן שמוכשר בהפעלת הציוד. ודאו כמובן שיש הקפדה מלאה ושמירה על ההוראות והתקנות של משרד הבריאות. חשוב להיות שקול ואחראי ולבדוק את הדברים בשיא הרצינות. חיסכון של כמה אלפי שקלים בטווח הקצר יכול להיראות כבחירה מוצלחת, אך בטווח הארוך אתם בוודאי תתחרטו על בחירה פזיזה.

נשירה אחרי השתלת שיער

באופן טבעי, ישנם כמה חודשים של התאקלמות לאחר ההשתלה ובמהלכם יש נשירת שיער. אחרי כ- 3 שבועות צריכה להיות נשירה של השיער המושתל, ואם הטיפול הצליח והזקיקים נקלטו, תוך שלושה חודשים אמור לצמוח שיער. בעיה נוספת היא נשירה מאסיבית של שיער שנגרמת כתוצאה מהטראומה שספגה הקרקפת במהלך הטיפול. כל עוד תהיו תחת מעקב והשגחה רפואית אין לכם מה לחשוש. 

התאמה להשתלת שיער

כמו בטיפולים רפואיים אחרים, גם בהשתלת שיער יש עניין של התאמה, ישנם אנשים שפשוט לא מתאימים לטיפול הזה. חובה לבדוק מראש האם יש לכם התאמה לביצוע ההליך. חשוב מאוד לבחור בקליניקות מקצועיות וברופא אמין וישר שיעדכן אתכם מראש אם זהו המצב, ולא יתחיל טיפול שנועד מראש לכישלון כדי להוציא ממכם סכומים של אלפי שקלים.

השגחה על הקרקפת לאחר ההשתלה

לאחר ביצוע ההשתלה הקרקפת שלכם תהיה במצב רגיש, ויש צורך להעניק את התנאים האופטימליים לשתלים החדשים על מנת שייקלטו כמו שצריך. הרופא שיבצע לכם את ההשתלה יסביר לכם במפורט מה ואיך לעשות וממה יש להימנע. חשוב מאוד להקפיד במדויק על כל מה שהרופא אומר ולא להגדיל ראש או להיות יותר חכמים ממנו. אם לא תמלאו במדויק אחר ההוראות תובילו לפגיעה בסיכויי ההצלחה של הטיפול. אם השקעתם זמן וכסף תשקיעו עוד מאמץ קטן במילוי ההוראות.

לסיכום

אם עברתם בדיקת התאמה ואתם מתאימים לטיפול השתלת שיער, אין שום סיבה שהטיפול לא יחזיר מעמד לזמן רב ויפתור לכם את בעיית ההתקרחות אחת ולתמיד. עם זאת, חשוב לזכור את האחריות האישית המוטלת עליכם: בחירה נבונה בקליניקה אמינה ומקצועית וברופא מוסמך ומנוסה, ושמירה קפדנית על ההוראות שתקבלו מהמשתיל שלכם אחרי תום הטיפול.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

דילוג לתוכן